Forfatter Emne: klokken går amok og båthorn er ikke kvik.  (Læst 1273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline harleyfin

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 91
    • Vis profil
klokken går amok og båthorn er ikke kvik.
« Dato: 21. Maj 2014 kl: 18:49:00 »
hej
båthornet er der ikke megen lyd på og klokken går amok, har I et bud på hvad der kan være galt. :sick:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
klokken går amok og båthorn er ikke kvik.
« Svar #1 Dato: 21. Maj 2014 kl: 22:06:59 »
Det er ikke mange oplysninger du kommer med der, lidt a la min radio har fem knapper, den vil ikke spille. Hvad er der galt ?


Er det et konstant fænomen, eller er det når du bruger hornet at uret går grassat ?  Så vil mit første bud være dårlig eller manglende stelforbindelse et sted. Jeg ville starte med rosetten i dørstolpen (førersiden ) men da vi er ude i noget gætteri, vil supplerende oplysninger gøre underværker, tak.

Offline harleyfin

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 91
    • Vis profil
klokken går amok og båthorn er ikke kvik.
« Svar #2 Dato: 21. Maj 2014 kl: 22:34:45 »
hej igen
ja lidt gætteri er det. det startede med at mit lys ikke ville tænde når jeg startede. fik det lavet så begyndte uret at gå hurtigt eller slet ikke gå . sådan har det så været en 2 ugers tid. så i dag tænkte jeg at jeg ville tjekke op på ledningerne igen. men inden jeg startede på det satte jeg nøglen i og tænding , så gik uret fuldstændig amok. og det løber stadig rundt 24 timer på ca 5 minutter, båthornet virker igen. kan det måske tænkes lavt batteristand, :sick:  :whistle:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
klokken går amok og båthorn er ikke kvik.
« Svar #3 Dato: 21. Maj 2014 kl: 23:00:57 »
Naeh, det er næppe et halvfladt batteri der får uret til at gå agurk. Uret kræver næppe mange mA i modsætning til hornet, der typisk vil have 3 - 4 ampere før det giver ordentlig lyd. Ellers bliver det bare sådan noget halvkvalt ping-ping lyd.
Men hvis uheldet er ude kan sådan et ur vel få et " elektrochok " og da det sandsynligvis har siddet der og tikket løs i mange år, kan noget jo være røget ud, så tandhjulene får frit løb, om jeg så må sige ?
Jeg tror en udskiftning er vejen frem og så måske et kig på føromtalte stelforbindelse ?