Forfatter Emne: Pyh det er varmt, så må man snolde....  (Læst 1574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Pyh det er varmt, så må man snolde....
« Dato: 30. Juli 2014 kl: 20:52:42 »
Hej allesammen og god sommer.

I de sidste to år har jeg benyttet mig af denne lille fine Yamaha Majesty 250 ccm scooter, til lokaltransport. Jeg købte den brugt af en hjemmesygeplejerske i Middelfart i sin tid, hun fik ikke kørt på den, da hun fik en rygskade.

[attachment=18018]h8648a3a.jpeg[/attachment]

Nu trængte til et par nye dæk, så jeg ringede til Yamaha i Næstved for at bestille dæk og montering, jeg opgiver dækstørrelsen og så siger manden : "Sig mig er den blå med et par Healtech klistermærker på siden, og har du købt den i Middelfart ?"

Jeg svarer 3 x ja, så siger han, den vil jeg gerne købe af dig, kom herop inden vi snakker dæk. Meningen er jo at jeg skal købe en anden motorcykel eller scooter.

Jeg ser på det fine udvalg af brugte motorcykler, der er jo alt hvad hjertet kan begære, men jeg skal jo have noget der passer til alderen, altså min alder :P  (det udelukker de fleste mc'er på nær to stykker.

Jeg tænker lidt frem og tilbage, nej gu vil jeg ej, og jeg beder den gode mand om at sætte nye dæk på scooteren.

Jeg kører hjem igen, ca 40 kilometer, sådan en scooter kører fint nok men den er jo til bykørsel og ikke til sidevind på landevej.

Hovedet "kværner", også efter at man er kommet i seng. Næste dag ringer jeg til MC sælgeren med ordene, den Honda Shadow A.C.E. kan jeg være interesseret i, såfremt den får nogle fede bøffellædertasker på (selvfølgelig kunne jeg ikke dy mig for at støvsuge nettet for billeder) men hvad vil du give mig i byttepris ?

Jeg var ved at tabe telefonen, jeg vil ikke nævne prisen, men det var mere end attraktivt. Handlen blev aftalt og som sædvanligt havde jeg ikke engang prøvekørt den.

[attachment=18019]h96b0cae.jpg[/attachment]



Nu har jeg haft "hende" i 10 dage, det er vidunderligt, den er fra 2003 med 22.000 kilometer på "klokken" og lak og polering er 100% pletfri, ikke en eneste ridse, servicebog perfekt (igen ejet af en dame :cheer: ), den er så let at køre 750 ccm. Jeg har i disse varme dage kørt + 100 kilometer om dagen, det bliver ikke meget bedre.

ps: Den skarpsindige kan se spejlbilledet af "Snehvide" på luftfilteret :cheer:

Sommerhilsner

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Pyh det er varmt, så må man snolde....
« Svar #1 Dato: 30. Juli 2014 kl: 21:42:00 »
Snehvide med seler på :P
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Pyh det er varmt, så må man snolde....
« Svar #2 Dato: 31. Juli 2014 kl: 09:27:58 »
god historie Bent; det sker ikke så tit at man bliver "tvunget" til at sælge sølvtøjet.
Fed kværn nå man sige. Bøflerne giver et lækkert look.