Forfatter Emne: Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad  (Læst 861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Dato: 24. Juni 2007 kl: 11:29:17 »
På den igen.

Da jeg jo har en "OJ" er chikanepladen naturligvis fjernet i min motormontering. Nu har jeg opdaget et smeltet hul i bunden af mit tandremsdæksel, der må være en utæthed i udstødningen jeg ikke kan høre dernedeomkring. Hawaiibussen har jo haft samme problem, kan det være vi har fundet funktionen af chikanepladen? (er det overhovedet der den sidder?) At afvise varm luft fra en utæt udstødning (eller måske bare generelt varme fra udstødningen) så det ikke går ud over dækslet af plast??!!? Ihvertfald skal jeg vist have lavet et metalskjold af en art så det ikke sker igen.

Status Quo er nu at jeg kigger på udstødningsskift og et tandremsskift (tandremmen er vel blevet varmepåvirket??) bilen har hvis det skal gå rigtigt for sig køreforbud (jeg ANER ikke hvor længe jeg har kørt med det) jeg har ikke erfaring med et skift, har ingen af delene til det og skal bruge bilen på mandag..  

* tænkepause *  :x  :x  :x  :x
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Svar #1 Dato: 24. Juni 2007 kl: 12:31:14 »
Jeg kom ned under vognen igen og tog kameraet med. Der er 2 huller der ser smeltede ud med sånogle kraver.. det ser faktisk nærmest ud somom varmen er kommet indefra.. eller måske har tyngdekraften truket i det smeltede plastic.. hmm underligt.. det må da bare ikke kunne ske? Jeg kan ikke komme på andet end udstødningsgas som ulykesmageren??? Jeg kan ikke se hullerne.. jeg må mærke lidt med fingrene når den lige er startet  :x

Der kan da ihvertfald slippe småsten og grus ind på remmen (der er 2 km grusvej til og fra gården) mit hovede bobler med ideer om noget midlertidigt fusk med sølvpapirsbeklædt gammelt tagrendezink så jeg da kan forsvare at køre i den.. Så må den forkromede løsning komme når den er udviklet.

Er der virkelig ikke andre end Hawaiibussen og jeg der har haft problemet?

Lidt billeder her:



VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Svar #2 Dato: 24. Juni 2007 kl: 13:41:08 »
Jeg kan ikke helt gennemskue hvor hullerne sidder ifht. udstødningen, men sådan som jeg ser det skal det da være et alvorligt hul der skal være i den udstødning for at lave det der.

Hvis du har mod på det, så kig ned omkring mig her i løbet af eftermiddagen, så må vi jo se om vi kan finde et hul og i så fald, se om vi kan "nødsvejse" det så du kan køre indtil du får fat i en ny udstødning.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Svar #3 Dato: 24. Juni 2007 kl: 14:58:29 »
Kan du høre udstødningen er utæt? Jeg har aldrig hørt om huller i udstødningen, som smelter plastik! Min teori er at hvis der er hul i udstødningen, så er det jo vinkelret på "flow"-retningen, og derfor er det begrænset hvor meget "varmluft" som fiser ud den vej. Jeg tror sgu mere det er en gammel "skade" som kommer indefra. Har du checket det tandremsdæksel med jævne mellemrum, eller er det første gang du kigger på det?

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Svar #4 Dato: 24. Juni 2007 kl: 15:21:27 »
Ved nærmere studering kan man også se at der sidder skidt på kanten af hullerne, dvs. det er ikke noget som er kommet nu og her...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hul i tandremsafdækning, udstødningsvarme. \"Chikaneplad
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2007 kl: 16:54:15 »
Gode pointer.. jeg tror jeg starter den op og stikker labben ind..

Jeg har desværre kun turboforrør til at ligge.. hm nogender har et til en sauger her i nærheden. Potte har jeg vist.. den passer på begge ikke?

Tandremsdæksel har jeg også.. bum bum.. jeg tror jeg er blevet overbevist.. jeg kører videre med den tandrem og så få rjeg lige en dom på den i morgen.. skal alligevel op forbi Jarl.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012