Forfatter Emne: Den røde baron.  (Læst 21914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Dato: 24. Oktober 2014 kl: 15:17:03 »
Hej med jer på siden.

Jeg vil lige benytte mig af, at præsentere mit nyerhvervede køretøj og mig selv.

Jeg har trådt mine barne sko i den luftkølede del af VW verdene for nogle år siden, men aldrig i den vandkølede del. Mit første køretøj for 24 år siden var en type 2. Nu er det så en T3 efter min bedste overbevisning.

Djævlen er fra 1990 og forsynet med den originale WBX 1,9 med små 291.000 km på klokken. Den er i ok stand, men lige pt. drikken den lidt for meget vand. Så første projekt er, at finde årsagen til det, og fixe det. Så skal den synes og have nr. plader på.


[attachment=18461]h7bcfceb.jpg[/attachment]

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #1 Dato: 24. Oktober 2014 kl: 15:18:20 »

Offline biavler1

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
  • T3 model: Panelvan 1,6 td jx 5gear 3H
  • By: Kolding
Den røde baron.
« Svar #2 Dato: 24. Oktober 2014 kl: 16:46:41 »
Hej og tillykke med den fine vogn og velkommen her på siden :P

Mvh. Niels
vw transporter 1,6td 1990
5 gear,ksv.
Volvo 940 2,3 stc. 1994

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Den røde baron.
« Svar #3 Dato: 24. Oktober 2014 kl: 18:10:16 »
den ser fin ud, velkommen til.
Drypper den vand fra gummipakningerne ved topstykkerne?

se evt her

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #4 Dato: 24. Oktober 2014 kl: 23:55:07 »
Den er faktisk også ret hæderlig i kanterne. Der er selvfølgelig lidt hist og pist, men slet ikke hvad jeg havde forventet af en 24 år gammel bil med snart 300.000 km på klokken. Når elastikken er blevet strammet igen, så går den formodenlig fejlfrit gennem syn i første hug.

Nej den drypper ikke fra toppene, da der er forholdsvis nye pakninger skiftet af tidligere ejer. Den har gang i en coctail nede i motorblokken, med blandt andet vand, olie og benzin.  :angry:

Jeg hev den ud her til aften, så jeg kan få fundet fejlen.



Elastikken er ude.

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #5 Dato: 25. Oktober 2014 kl: 17:53:27 »
Jeg skulle mene at jeg har fundet årsagen til den før om talte cocktail i motorblokken. Der er vist en der skal øve sig på, at tælle til 2.  :P Der lå 2 cylinder topringe på den ene cylinder, samt var møtrikkerne til toppen spændt med moment som vinder blæser i Thyborøn, og et par stykker af dem var slet ikke spændt. Der var heller ikke rigtig skyggen af pakmasse under møtrikkerne.

Ja her er det ikke fordi dobbelt så mange er dobbelt så godt.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Den røde baron.
« Svar #6 Dato: 25. Oktober 2014 kl: 22:14:45 »
Det er ikke første gang jeg hører om dette fænomen... men skal nok lade være med at pege... Jeg er sikker på at du har fundet synderen... jeg er ikke sikker på at det er pak-masse der er under møtrikkerne.. betragter det mere som en slags slibe pasta, som sikrer at fladerne ender med at slutte tæt.. korrekt moment er nøglen til succes her... synes personligt at der er noget underligt fjedrende noget at stå og spænde på. som om man godt lige kunne gi den lidt ekstra.... -men det skal man ikke...

held og lykke med projektet.. .fin sika... dem er der ikke så mange tilbage af ....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #7 Dato: 26. Oktober 2014 kl: 07:32:31 »
Skidt pyt, pak masse eller slibe pasta. Så var det i hvert fald undladt. Men når møtrikkerne så alligevel er spændt forkert, eller slet ikke spændt, så har pastaen jo ingen betydning. (1 var kun finger spændt og 2 sad forholdsvis løse) :blink:

Nu bliver den i hvert fald overhalet, og samlet korrekt. Så håber jeg på, at det gør underværker.

Tiden har sat sine spor.

Tiden har sat sine spor. 2

Tiden har sat sine spor. 3

Tiden har sat sine spor. 4

Lidt let afvaskning gør underværker.

Lidt let afvaskning gør underværker. 2

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Den røde baron.
« Svar #8 Dato: 26. Oktober 2014 kl: 22:27:44 »
Hej den er da super fin den sika . Velkommen til , den med to ringe der rækker jeg fingeren op , har været der det er ikke helt godt  :lol: .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #9 Dato: 23. November 2014 kl: 19:20:06 »
:silly:  Test

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #10 Dato: 23. November 2014 kl: 19:34:14 »
Nu prøver jeg at lave en lille update. Jeg har haft nogle problemer med, at uploade billeder.

Jeg fik pillet motoren ud, renset den og skildt skidtet ad. Den fik nye friske pakninger, og det korrekte antal cylinderringe. Samlet og små nusset lidt. Men det var lige fedt, for den forbrændte desværre stadigvæk kølevæske. Så jeg har hevet den ud igen, men denne gang bliver cylinder 3-4 topstykket sendt til trykprøvning. Der må gemme sig en flænge et eller andet sted. Det kan ses på udstødnings porten, at det må være på cylinder 4 synderen er, for den er vasket.

Nå nu den er helt ude igen, så får den lige lidt kærlighed i krogene.

Det så ikke for godt ud, da jeg tappede olie af første gang.
[attachment=18625]h57ce747_2014-11-23.jpg[/attachment]

Det er nogle år siden jeg har rodet med boksermotore, og sidst var det luft kølede. Nøj hvor er der mange slanger på sådan en vand boxer.  :blink:
[attachment=18626]h26cd54a.jpg[/attachment]

Den fik lige en ordentlig tur med "haveslangen".
[attachment=18627]h6653024.jpg[/attachment]

Alle løsdelene fik en omgang med sandblæseren.
[attachment=18628]h9c2764c.jpg[/attachment]

Et frisk pust med hammerlak.
[attachment=18629]hcf562dd.jpg[/attachment]

Mig selv sagde hunden.
[attachment=18630]h5c36740.jpg[/attachment]


[attachment=18631]hffabebc.jpg[/attachment]


[attachment=18632]h6bf8d1d.jpg[/attachment]


Da jeg pillede motoren ud første gang, der var et par ledninger i motorrummet uden hjemadresse. Jeg ved godt hvor de to stik skal sidde, men hvem kan identificere adressen på ledningerne?
[attachment=18633]h69f12ac.jpg[/attachment]

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #11 Dato: 23. November 2014 kl: 19:40:30 »
Selve gearforbindelserne får også en god overhaling når skidtet alligevel ikke kan køre. Den har fået ny kobling med hele svineriet, og gearforbindelserne skal selvfølgelig også klares. Jeg får røde knopper af gearskifte der ikke fungere korrekt.

Den har været på kraftig slankekur og må skiftes til en "ny" med mere sul på kroppen. Alle bøsninger bliver skiftet i samme omgang.
[attachment=18634]hfc4518a.jpg[/attachment]



[attachment=18635]h10cc580.jpg[/attachment]



Lidt er blevet monteret igen. Men venter stadigvæk på dommen over toppene.
[attachment=18636]ha4665f8.jpg[/attachment]

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Den røde baron.
« Svar #12 Dato: 23. November 2014 kl: 22:23:56 »
Det er godt nok flot arbejde, og forholdene er lidt langt fra min granit indkørsel ! 11!!!   :whistle:   Misundelse er en grim ting  :sick:  :sick:

Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #13 Dato: 24. November 2014 kl: 15:40:59 »
Jeg er yderst heldig, at have nogle kammerater med et meget stort værksted. Det gør tingene noget nemmere.  :P
[attachment=18642]h5183213.jpg[/attachment]

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #14 Dato: 24. November 2014 kl: 20:06:34 »
Fine billeder, tak for dem.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"