Forfatter Emne: Den røde baron.  (Læst 22055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesper c

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Transporter 1983 1,9L dg
  • By: 2400 København NV
Den røde baron.
« Svar #30 Dato: 27. Januar 2015 kl: 18:37:27 »
Så fik jeg ordnet alle de slidte bøsninger på gearforbindelsen. Byt til nyt som man siger. (jeg fik desværre ikke taget billeder, da jeg endte med at være smurt ind i fedt fra top til tå.)  :woohoo:  Men nu køre det som Hans i Grete. Dog mangler jeg at finjustere det, for sikke da noget hø, at gøre alene.
Mit næste problem er den nye kobling, den gør knuder. Den er blevet luftet ud, men vil stadigvæk ikke koble 100 % ud, hvilket jo selvfølgelig giver knas med gearskiftet.
Kan sådan en hydraulisk kobling justeres på nogen måde????

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Den røde baron.
« Svar #31 Dato: 28. Januar 2015 kl: 06:38:48 »
fedt med gearskiftet.

Næ koblingen kan ikke justeres, men kun luftes. Er det vandringen der er for lang eller blød?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Den røde baron.
« Svar #32 Dato: 28. Januar 2015 kl: 11:03:35 »
Koblingen kan godt være lidt tricky, at få luftet helt ud, så prøv igen et par gange.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #33 Dato: 31. Januar 2015 kl: 15:33:06 »
Nu har jeg aldrig luftet en T3 ud, men jeg har flere gange på T4 og en enkelt gang på en Peugeot 404 (ja det er mange år siden) luftet ud ved at med en smørekande og et stykke tyndt slange på udluftningsskruen på slavecyl. at pumpe væsken fra slavecyl. og op i væskebeholderen.
Jeg ved ikke om det lader sig gøre på en T3, det er jo et langt rør at flytte væsken i, så her må andre byde ind.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Den røde baron.
« Svar #34 Dato: 31. Januar 2015 kl: 17:36:48 »
du skal bare have en bremsevæskesuger til trykluft, de koster under 200kr i harald skrald
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #35 Dato: 06. Februar 2015 kl: 19:30:37 »
Jeg har nu kørt i dyret nogle dage, den er totalt røgfri, spinder som en kælen kat og starter efter et enkelt dap på speederen med det samme.

Jeg monterede ny slavecylinder, og nussede udrykker armen, og nu er alt ok med koblingen og den er blød som smør.

Den drillede lidt til, at starte med og ville ikke rigtig tage gassen. Ved nærmere eftersyn opdagede vi, at strømfordeleren ikke avancerede ordenligt. Så den blev splittet totalt ad, nusset, pudset og et skvat olie hist og pist fik liv i delene igen. Det viste sig, at armen fra vacumdåsen var let bøjet og ikke gik i indgreb med avanceringen i strømfordeleren. Så efter en udretning og samling af hele skidtet igen blev dyret sat i. For, at finde ud af, at jeg havde vendt drevet 180¤ forkert. Jeg var ellers totalt bombesikker på jeg samlede det korrekt.  :whistle:

Så næste opgave bliver, at lappe et par huller i hjulkasserne så synsmanden bliver glad.

Nååå ja, og finde en ny karburator jeg kan renovere og skrue på. Den er ikke særlig samarbejdsvillig den der sidder på nu. Den køre fint, med kan finde på pludselig at skrue op for tomgangen, som om chockeren slår til. Den er så også lidt utilregnelig, og virker ikke skide godt. Men den starter jo som en mis uden heldigvis.


[attachment=18884]Imagedenrodebaron1.jpg[/attachment]

[attachment=18885]Imagedenrodebaron2.jpg[/attachment]

[attachment=18886]Imagedenrodebaron3.jpg[/attachment]

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #36 Dato: 07. Februar 2015 kl: 18:41:17 »
Rigtig flot arbejde og godt du fik den tæt.
Pierburg karburatorer er og bliver noget en vis person har skabt i vrede.
Du kan være heldig, at en grundig rensning gør underværker - og husk at kigge til nåleventilen. Den har sandsynligvis kørt mange, mange kilometer og kors i hytten hvor kan det drille, hvis den sætter sig fast.
Mon ikke der findes noget lekture i arkiverne om den sa.... karburator?

Jeg kan ikke huske om den er med i Haynes manual, men måske i Bentley eller en af de andre?

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #37 Dato: 07. Februar 2015 kl: 19:21:57 »
Jeg har samlet mig en masse læsestof omkring justering af den type karburator, og jeg har også lidt erfaring med modellen fra min tid med luftkølede vw'er. Dog lige med undtagelse af alle de vacum studser. Jeg har tjekket lidt op på renoverings kit til dem, men jeg syntes de er noget sparsomme i indholdet. Bortset fra det kit som ruddies har. Det ser meget fyldestgørende ud, med undtagelse af choker delene.

[attachment=18891]Imagedenrodebaron13.jpg[/attachment]

Nå men der jo så også lidt stålorme der skulle kikkes på, og der er nogen tidligere, som ikke har været lige så glade for metal som de har været for glasfiber spartel og fugemasse. Så jeg er gået igang med, at grave huller og skære lidt op hist og pist.

[attachment=18892]Imagedenrodebaron6.jpg[/attachment]


[attachment=18893]Imagedenrodebaron5.jpg[/attachment]


[attachment=18894]Imagedenrodebaron7.jpg[/attachment]


[attachment=18895]Imagedenrodebaron1_2015-02-07.jpg[/attachment]


[attachment=18896]Imagedenrodebaron3_2015-02-07.jpg[/attachment]


[attachment=18897]Imagedenrodebaron11.jpg[/attachment]


[attachment=18898]Imagedenrodebaron10.jpg[/attachment]


[attachment=18899]Imagedenrodebaron8.jpg[/attachment]

Og efter alt det kedelige skærearbejde, måtte jeg lige have et visuelt tjek på sommerfælgende jeg har fået af min kammerat.  :P

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #38 Dato: 07. Februar 2015 kl: 19:24:05 »
Der var ikke lige plads til fælgbilledet på sidste indlæg. Så det får sit helt eget indlæg.  :silly:


[attachment=18900]Imagedenrodebaron12.jpg[/attachment]

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #39 Dato: 10. Februar 2015 kl: 18:17:07 »
Så lanede tanken, og den ene side har fået første lag lak.  ;)
[attachment=18912]Imagedenrodebaron3_2015-02-10.jpg[/attachment]

Nu burde det være muligt, at holde på de dyre dråber.
[attachment=18913]Imagedenrodebaron4.jpg[/attachment]

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Den røde baron.
« Svar #40 Dato: 10. Februar 2015 kl: 19:08:00 »
Det er helt sikkert givet godt ud med noget ekstra kærlighed til oversiden af tanken.. hvis det var mig ville jeg plaske den til med rustbeskytter...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #41 Dato: 10. Februar 2015 kl: 21:55:48 »
Den bliver skam plasket til. Det er kun første lag ud af de til tænkte 3.  ;)

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #42 Dato: 13. Februar 2015 kl: 20:12:59 »
Så blev tanken monteret, og nu kan der holdes på de dyre dråber, og jeg kan få ro i sindet.

[attachment=18944]Imagedenrodebaron1_2015-02-13.jpg[/attachment]

Det blev silet og smurt til undervognsbeskyttelse på, samt skåret endnu mere. Den anden side skal have samme tur.

[attachment=18945]Imagedenrodebaron3_2015-02-13.jpg[/attachment]

[attachment=18946]Imagedenrodebaron2_2015-02-13.jpg[/attachment]

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #43 Dato: 09. Marts 2015 kl: 22:44:13 »
Så er der blevet svejst, slebet (en hel del) og grundet.Da jeg ikke har prøvet, at hverken bukke eller svejse den slags her, så var det noget af en lærerig fornøjelse.  :pinch:


[attachment=19128]Imagedenrodebaron1_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19129]Imagedenrodebaron3_2015-03-09.jpg[/attachment]

Den anden side fik samme tur.


[attachment=19130]Imagedenrodebaron5_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19131]Imagedenrodebaron6_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19132]Imagedenrodebaron7_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19133]Imagedenrodebaron9.jpg[/attachment]

Det er på ingen måde noget glansbillede jeg har fået lavet, men nu er der trods alt rustfrit hist og her og ikke fyldt op med glasfiber og spartel.

Der blev også kreeret et par nye indstignings bunde.

[attachment=19134]Imagedenrodebaron10_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19135]Imagedenrodebaron12_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19137]Imagedenrodebaron17.jpg[/attachment]

Offline janusskaalum

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 21
    • Vis profil
Den røde baron.
« Svar #44 Dato: 09. Marts 2015 kl: 22:49:50 »
Den anden side fik også en tur efter bedste evne.
[attachment=19138]Imagedenrodebaron14.jpg[/attachment]

[attachment=19139]Imagedenrodebaron15.jpg[/attachment]

[attachment=19140]Imagedenrodebaron16.jpg[/attachment]

[attachment=19141]Imagedenrodebaron18.jpg[/attachment]

Det "færdige" resultat efter en højde justering.
[attachment=19142]Imagedenrodebaron20.jpg[/attachment]

Der skal som sagt Mercedes fælge på jeg har fået op under neglene, men de kræver nogle længere navbolte bagpå. Så jeg har klargjort et par nye nav lige til at sætte på når møtrikkerne og boltene til forhjulene lander på værket.

[attachment=19143]Imagedenrodebaron22.jpg[/attachment]

[attachment=19144]Imagedenrodebaron23.jpg[/attachment]

[attachment=19145]Imagedenrodebaron21.jpg[/attachment]


 :P  Så nu er den synet og har fået nummerplader på.  :silly:

Næste projekt bliver, at få fikset karburatoren der driller med chokeren. Den kan ikke finde ud af, om den skal slå til eller ej.

Og så har jeg noget bøvl med temperaturen, selv efter længere tids kørsel bliver den ikke rigtig varm. Jeg har haft termostaten ude og en tur i kogende vand. Den åbner stille og roligt og ser ud til, at virker efter forskrifterne. Sååååååå  :huh:  Jeg er lidt blank. Temperaturnålen forlader kun det hvide felt på måleren med ca 3-4 mm, længere op kommer den ikke.
Er det ikke meningen, at den ved driftstemperatur skal stå lige under eller ovenpå dioden?