Forfatter Emne: Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK  (Læst 5405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Dato: 06. November 2014 kl: 08:34:19 »
Jeg har købt en Subaru der har kørt 126.000 km. Det var egentligt min mening at skille motoren ad for at bruge topstykkerne til et andet motorprojekt. Men nu har jeg kørt bilen hjem fra Berlin. Og motoren kører sku så godt at det er synd at slagte den.
 Jeg vil sælge motoren med ny tandrem og de dele der skal bruges for at lægge den i en anden bil hvis nogen skulle have lyst til det.
 Jeg har ledningsdiagrammer, der kan medfølge en kopi af. Så hvis man kan finde terminal 30, 15 og 31 på en VW er projektet muligt. Der ud over skal man have et adaptorsæt med kobling og svinghjul, en benzinpumpe og retur til tanken, evt. afkorte bundkarret og lave en udstødning og et kølesystem.
 Pris 16000 kr.
 Jeg venter 14 dage med at tage motoren ud af bilen. Så kan den startes og prøvekøres.

Mobil 28730159
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #1 Dato: 06. November 2014 kl: 09:24:22 »
Hej Frank.
Jeg har sendt dig en PM...


Mattias

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #2 Dato: 06. November 2014 kl: 14:29:46 »
Hvad og hvor køber man alt det ekstra til konverteringen?

Er lidt lun på noget SubPower i højhat.............

En 2,5 er en 4 cyllindret ikke?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #3 Dato: 06. November 2014 kl: 14:33:58 »
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #4 Dato: 06. November 2014 kl: 15:20:42 »
Rjes.com og motorophæng fra lmb.de eller .com
Slå lige koldt vand i blodet, en EJ25 har for mange hk vi må max lægge 134,4 hk i en t3 ellers skal der andre bremser og en godkendelse fra tuv eller vw på ombygningen...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #5 Dato: 06. November 2014 kl: 18:23:46 »
Citat fra: "Andreas" post=116164
Rjes.com og motorophæng fra lmb.de eller .com
Slå lige koldt vand i blodet, en EJ25 har for mange hk vi må max lægge 134,4 hk i en t3 ellers skal der andre bremser og en godkendelse fra tuv eller vw på ombygningen...


lysseslukker...  :dry:
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #6 Dato: 06. November 2014 kl: 19:16:10 »
Citat fra: "Erik" post=116169


lysseslukker...  :dry:


Ja...beklager meget, jeg lagde hellere end gerne en phase2 EJ25 med 179 hk i min grønne doka, men hvis forsikringen opdager det i tilfælde af et færdselsuheld med personskade.... det bliver mere end dyrt...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #7 Dato: 06. November 2014 kl: 20:16:37 »
Ja alle lyseslukkerne bedes oprette deres egen tråd.
Der findes flere firmaer, både her i Europa og i USA der leverer dele. RJES i England laver endda et koblingshus til at erstatte det originale koblingshus på VW-gearkassen.
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #8 Dato: 06. November 2014 kl: 21:45:00 »
eller LMB.
Det er fine varer

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #9 Dato: 06. November 2014 kl: 22:36:11 »
Tænder lige et lys for maxx power til t3 folket  :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #10 Dato: 07. November 2014 kl: 07:28:25 »
2,5 er for vild til en t3´er efter min mening. Der skal nogle gode dæk på ellers går det op i hjulspænd i de 3
første gear.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #11 Dato: 07. November 2014 kl: 07:45:47 »
Citat fra: "Hr mortensen" post=116181
2,5 er for vild til en t3´er efter min mening. Der skal nogle gode dæk på ellers går det op i hjulspænd i de 3
første gear.


ku nu være meget sjovt at prøve for os diesel folk, som normalt venter tålmodigt på at nålen når de magiske 90... ikke pine materiellet....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #12 Dato: 07. November 2014 kl: 08:05:39 »
90!! det når vi i anden gear på begrænseren , Selv med en ej22...
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #13 Dato: 07. November 2014 kl: 09:55:37 »
la la la la stop!

Jeg kan ikke tåle at høre det :)

Jeg vil ha!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Svar #14 Dato: 07. November 2014 kl: 09:57:37 »
Jeg rammer begrænseren i tredje gear når jeg runder 125 km/t... iflg gps...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650