Forfatter Emne: Goggomobil  (Læst 1878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline e-stenman

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 343
    • Vis profil
Goggomobil
« Dato: 04. Maj 2015 kl: 11:39:47 »
Konen har slået sig på noget mere håndterbart end T3... En lækkerbisken af en Fiat 126 med en Goggomobil motor i. Jeg har lidt bøvl med at få den i gear... Det er som om den ikke kan få "armen" langt nok over... Nogen her der har lidt erfaring med sådan et system ???
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Goggomobil
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2015 kl: 17:04:20 »
Er det nu ikke Fiats egen 2 cylindrede firetakter der ligger i?
Såvidt jeg ved var Gogomobilen 2 takts?

Men hvad gearkassen angår er skiftet lidt som på T3: Fra skiftet oppe foran går der stangforbindelser tilbage til gearkassen. Der kan være slidte gummistyr, slidte bøsninger m.m. så det handler nok om en adskillelse og udskiftning af slidte dele, så spiller det igen.

Det er en fed bil sådan en 126. Jeg har været på Teknisk Museum i Polen og set et utal af udgaver.
Nogle med vandkølet motor, nogle med den mere almindeligt kendte fra Fiat 500 og nogle heftige versioner med Kawasaki maskineri. Sågar nogle på larvefødder. Jo, der er blevet puslet i de små ...  :lol:

Offline e-stenman

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 343
    • Vis profil
Goggomobil
« Svar #2 Dato: 04. Maj 2015 kl: 20:14:49 »
Det er faktisk en 2-takts 2-cylindret motor fra en Goggomobil der ligger i... Det var noget de gjorde i tyskland så man måtte køre dem med kategori IV kørekort (vistnok MC og traktor kørekort)
T3 hilsen fra
Preben "Stenman" Hansen
90´er T3 panelvogn
1,9 TD (aaz)
Oversize Mercer-alu

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Goggomobil
« Svar #3 Dato: 04. Maj 2015 kl: 23:58:07 »
Ja okay. Jeg har set noget lignende i England. Det er vist noget med, at så er den afgiftsfri.
Jeg synes italienerne har fået puttet rigtig meget "rigtig bil" i deres mikroversioner gennem alle tider.
Men gearkassen er nok som tidligere beskrevet a la T3.

Hækmotor er vejen frem!   :woohoo: