Forfatter Emne: Nøkkende kørsel  (Læst 1897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Nøkkende kørsel
« Dato: 09. September 2015 kl: 22:15:20 »
Her på det sidste har jeg registreret en nøkkende kørsel( ikke at forveksle med udsættende kørsel ) , særligt ved lave- mellem omdrejning og kold motor, men også ved driftvarm motor. Gir jeg den fuld gas trækker den fint uden nøkken til jeg slækker på gassen så opstår det igen. kø kørsel eller langsom kørsel frem til lysregulering kan være en udfordring hvis gassen ikke doseres rigtigt, så hopper bilen ligefrem indtil jeg kobler ud. Tomgang ved varm motor er ok, ved kold  er den lidt urolig ,går den lidt op falder lidt og går op osv. Motor 2,1 dj´er . Udover almindelig service er der inden for det sidste halve år skiftet komplet udstødning , vandpumpe og olietryksindikator ( den der styrer alarmen / summmen)
Hvor skal jeg kiggen efter fejlen ??

Offline Omali

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
    • Vis profil
Nøkkende kørsel
« Svar #1 Dato: 10. September 2015 kl: 23:36:09 »
Prøv at skifte dine tændrør og hvis det ikke hjælper, så prøv med nyt strømfordelerdæksel, rotor og tandkabler.
Det virkede på min.

Mvh Thomas
VW T3 Multivan 2,1 DJ 112hk m. Westfalia top
Årg. 1989 km 320.000
Hun hedder Ruth

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Nøkkende kørsel
« Svar #2 Dato: 12. September 2015 kl: 11:40:42 »
Rotor brændt i den ene side og kontaktflader på fordelerdekslet helt sodet til. Er på vej til thansen for at se om de har de rigtige dele incl tændrør. Er der noget jeg Ikke skal købe der

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Nøkkende kørsel
« Svar #3 Dato: 12. September 2015 kl: 14:26:27 »
Rotor og strømfordelerdeksel købt og monteret. De gamle tændrør renset og brugt igen ( var let til mellem kokset til og da Thansen kun havde nogle af mrk. Denson valgte jeg at rense de gamle) skal dog have bestilt nogle nye, hvad kan i anbefale , Bosch,  beru eller?
SUCCES, har lige prøvekørt i 20 min og ttøven, hakken, nøkken er  helt væk i alle gear og omdrejninger. Juhuuu

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Nøkkende kørsel
« Svar #4 Dato: 12. September 2015 kl: 18:34:20 »
Jeg er lige ved at sige: ALT andet end Denso, men skal jeg anbefale noget bliver det Bosch - gerne dem med tre tagelektroder.