Forfatter Emne: Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den  (Læst 10467 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #15 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 10:58:21 »
Har skrevet i start det med olien og særligt når den har kørt over et år med den gamle samt filter ,-)

har jo efter hånden haft nogle wbx der tikker, Men det er som regel holdt op efter en god olie/filterskift samt når jeg jo bruger dem dagligt har måske også lidt at sige :-)

Den jeg har nu WBX 2,1 MV tikker også lige en til nu hvor jeg har skiftet olie/filter samt at jeg nu bruger den dagligt (ja så er det holdt op med at tikke )


[attachment=20483]WP_20151005_14_09_17_Pro_2015-10-09.jpg[/attachment]


NB men det kan jo også være andet men man skal prøve med det andet først en man skiller det hele af
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #16 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 13:31:00 »
Godt at man er fri for det "tikkeri".
Det er sker jo ikke når man kører JX. :)  :)
woodhat
8585  glesborg

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #17 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 15:02:14 »
Citér
Godt at man er fri for det "tikkeri".
 Det er sker jo ikke når man kører JX. :) :)


Nej, på sådan en skifter man jo topstykke så tit, at der ikke er noget, der sætter sig. ;)


Arnold´s MV tikkede også nogle gange fælt, hvis den havde stået stille et par uger eller mere, især om vinteren. Så kørte jeg den stille og roligt varm, og hvis den ikke var holdt op med at tikke, fik den nogle omdrejninger, hvorefter den spandt som en mis.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #18 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 16:09:53 »
Citat fra: "woodhat" post=123046
Godt at man er fri for det "tikkeri".
Det er sker jo ikke når man kører JX. :)  :)


Woodhat ! Du får ikke nogen tak :-D :-D :-D
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #19 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 17:34:00 »
Citat fra: "woodhat" post=123046
Godt at man er fri for det "tikkeri".
Det er sker jo ikke når man kører JX. :)  :)


JO DEN GØR !!!
For tiden er min camper JX det rene tikkeri, mer eet koncert af noget man ikke vil høre ...
Såsnart jeg har lidt tid skifter jeg en dysse, tjekker pumpe, eller skyder på topstykket med en peacemaker  ...

MEN back til MV, MV kaldes også PMS motor på de tyske VW værkstedstoiletter, den har for mange kvindegener ...
Go ide med at skifte olie og ny filter, efterfølgende måske tjek af ventil samt vippe

Hvorfor nu MV i Freya? eller den grønne oder watt? kan ikke følge ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #20 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 17:51:29 »
Citat fra: "poot" post=123038
Hvad er forskellen på teleskob stødstang, og den originale ?


Se mere her

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #21 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 19:10:03 »
@ jens
Du glemte den hvide doka, "moshel" = mobil shelter ;) DET ER DEN. Freja ryger på pension, for at vente på bedre tider ;)

Tak for de mange gode svar, og den gode Tlf samtale med PEP, som ringede med gode råd i formiddags.

Jeg er blevet meget klogere.

1 tikken er ikke ualmindelig med wbx.
2 gl olie, kold motor forstærker fænomenet
3 det er den hydrauliske ventil løfter som forårsager lyden i de fleste tilfælde.
4 ventilløfteren sidde i bunden af motoren, og kan fiskes ud hvis man fjerner stødstangsrøret, og ved genmontering bruger teleskop stødstangsrør, ikke tænkt sådan fra VW, men man slipper for at pille toppen af på den måde..

Min foreløbige plan er,
A :skifte olie og olie filter. Lytte og lytte, forsvinder lyden ikke går jeg videre til .

Plan b, finde den ikke fungerende hydroløfter, få den ud, og evt skifte den.

Mange hilsner Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #22 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 19:20:29 »
Citat fra: "poot" post=123053
@ jens
Du glemte den hvide doka, "moshel" = mobil shelter ;) DET ER DEN. Freja ryger på pension, for at vente på bedre tider ;)

Tak for de mange gode svar, og den gode Tlf samtale med PEP, som ringede med gode råd i formiddags.

Jeg er blevet meget klogere.

1 tikken er ikke ualmindelig med wbx.
2 gl olie, kold motor forstærker fænomenet
3 det er den hydrauliske ventil løfter som forårsager lyden i de fleste tilfælde.
4 ventilløfteren sidde i bunden af motoren, og kan fiskes ud hvis man fjerner stødstangsrøret, og ved genmontering bruger teleskop stødstangsrør, ikke tænkt sådan fra VW, men man slipper for at pille toppen af på den måde..

Min foreløbige plan er,
A :skifte olie og olie filter. Lytte og lytte, forsvinder lyden ikke går jeg videre til .

Plan b, finde den ikke fungerende hydroløfter, få den ud, og evt skifte den.

Mange hilsner Poul


God plan... uanset hvad.. har en løfter givet fortabt, kan verdens dyreste olie ikke genoplive den... -men jeg tror at du har fanget den....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #23 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 19:25:42 »
Ja ja Erik :-)
Al begyndelse er svær, et sted skal man jo starte, og hvem ved en dag kan jeg måske kalde mig WBX kyndig :-D
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #24 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 20:24:39 »
Bare lige...........en tanke. Ved man hvor stort olietrykket er? Oliepumpen kan være godt slidt og der er jo ikke nogen lamper der blinker før der nærmest er vakkum i oliesystemet :huh:
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #25 Dato: 09. Oktober 2015 kl: 21:47:06 »
Nu har motoren kun gået 150 tusinde, og olie lampe slukke øjeblikkelig motoren er startet, min erfaring fra diesel er at de kan være længe om at slukke lampen. Men følerne er jo det samme, så på det punkt er jeg helt tryk :-)

Mvh Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #26 Dato: 10. Oktober 2015 kl: 13:47:31 »
HJÆLP MIN WBX ER BEGYNDT AT PLUDRE :) :)

Olie og filter skiftet,, alt er fint, lyden når man holder stetoskop på topstykket er en svag skuren, slet ingen klik :)

Forøvrigt første gang jeg har måtte tage skruetrækker og gripex tang i brug for at få et olie filter af, det sad fast !!

[attachment=20493]image.jpg[/attachment]
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Svar #27 Dato: 10. Oktober 2015 kl: 14:14:24 »
Okay, nu er du nået så langt at næste trin må være at dreje nøglen til start   :cheer:  :silly:  :woohoo:

Spøg til side. En wbx der pludrer er et godt tegn. Hydroløftere bliver slidt som alt andet over tid, men mange gange kan olieskift og lidt snoninger gøre underværker. Nogle sværger til additiver i olien, men det er nok et religiøst spørgsmål. Om de vitterligt hjælper eller gør ondt værre skal jeg lade være usagt.