Forfatter Emne: hjælp til diagnosticering søges, transporter diesel fra '90  (Læst 1285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline blomsterbussen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • T3 model: transporter anno '90
  • By: 8660 Bjedstrup
hjælp til diagnosticering søges, transporter diesel fra '90
« Dato: 01. Marts 2016 kl: 21:53:04 »
kopieret fra klubsnak fora. det her var vist det mere rigtige sted at spørge:

kære T3 mennesker. jeg og mine venner har en transporter fra '90 som ikke vil starte (har været på eurotrip i sommers og problemerne opstod først da den kom hjem til kolde Danmark). vi har skubbet den igang indtil videre, og ja man får da noget motion, men vi er ikke just de store atleter ;) mange mekanikere virker tilbageholdende da vi ikke aner hvor problemet ligger, og det ville da også være fedest hvis man kunne finde ud af at fixe den selv, men vi er mildest talt temmelig uerfarne på det område. derfor tænkte vi på om der ikke skulle være en garvet T3'er gut/gutinde, der havde lyst til at kigge forbi blomsterhuset ved Bjedstrup/Alken mellem Skanderborg og Ry og få en god kop kaffe, lidt hjemmebag og noget musik med på vejen. så kan vi tage et kig på blomsterbussen og måske finde ud af hvad der er galt. det kan være du har oplevet samme problem og kender nogle gode kneb så vi sparer os en kæmpe mekaniker-regning. vi vil meget gerne lære lidt mere om vognen, og det lærer man jo bedst ved at tage en sludder med en erfaren.
så meget kan vi sige endnu: vi er faktisk godt og grundig i tvivl om hvad problemet er. for vi har prøvet at lade batteriet op, og så ville den starte men kun en periode. derefter har vi prøvet at have den til startkabler på en anden bil hvor den ikke ville starte. en mekaniker sagde jeg skulle have et større batteri, men jeg tror ikke det er det eneste. en anden sagde at det var nogle sikringer oppe ved tændingen. havde en starthjælp-gut til at hjælpe som sagde at det var en ledning ved starteren som skulle skiftes. måske er det en kombination af det hele? måske er det kun én af tingene? vi er godt og grundig forvirrede, og tænker at vi ville kunne få noget afklaring ved simpelthen at stå fysisk og kigge på den sammen med en erfaren t3-ejer og lære lidt i processen. vi lærer jo ikke meget ved bare at sætte den til en mekaniker. vi aner jo heller ikke hvordan man diagnosticerer sådan noget, eller hvordan man fixer det, hvor ting sidder og hvad de hedder og gør.

mange venlige hilsner de unge fattige musikere fra blomsterhuset;
Lasse, Thomas, Simon, Jacob og Nicolai

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Sv: hjælp til diagnosticering søges, transporter diesel fra '90
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2016 kl: 22:20:30 »
jeg kan ikke se hvorfor i laver 2 tråde med samme tekst??

men et godt råd, meld jer ind i T3klub Danmark og kom til vores generalforsamling på søndag, så er der helt sikkert nogen der vil dele gyldne råd ud, samt i får mulighed for at udvide jeres netværk :D
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D