Forfatter Emne: Le orange  (Læst 3475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Le orange
« Dato: 28. Juni 2007 kl: 21:58:43 »
Lidt historie om min nyerhvervelse, bussen købte jeg første gang for 12 år siden til den institution hvor jeg var leder.

Min efterfølger kontaktede mig for nyligt, Le orange skulle sælges og jeg skulle ha budet først (ganske rimeligt) - junior har haft en mindre depression siden salget af guldbussen (myspace.com/mr_vanagon) og prisen var rigtig :lol:

Så nu er jeg/junior ejer af en T3 eller Le Orange, med en 1,8 golfmotor elektronisk indsprøjtning og en del andre ting jeg ikke har styr på. Der følger billeder engang i weekenden.

Bilen skal synes i september, så nu er sommerferie destinationen besluttet  :twisted:

mere følger senere
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

T3Sync

  • Gæst
Le orange
« Svar #1 Dato: 28. Juni 2007 kl: 22:29:36 »
:D Tillykke Med Le Orange  :D

Kkrogsgaard

  • Gæst
Le orange
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2007 kl: 22:39:03 »
Tillykke, tillykke.

Jeg overvejer selv at finde en kasse/bus igen istedet for det her Doka halløj.

Er det en ABS motor, der ligger i den?

Kkrogsgaard

  • Gæst
Le orange
« Svar #3 Dato: 28. Juni 2007 kl: 22:58:09 »
Ikke noget, men jeg synes bare en kasse/bus er mere mig, den dækker bedre det kørselsbehov jeg har.

Ik for at hi jacke tråden ;-)

Sorry...

Hvor meget måtte du slippe for den Brutus?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Le orange
« Svar #4 Dato: 29. Juni 2007 kl: 08:45:20 »
Spændende, kan næsten ikke vente med de billeder  8)

Er det en PF eller PB motor?

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90


Hinze

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Le orange
« Svar #5 Dato: 29. Juni 2007 kl: 09:51:10 »
@Brutus: Tilykke med den!! Og velkommen i den eksklusive "Club Orange" :lol:  Der er adgang til the orange lounge til ethvert træf med den vognfarve. Så mangler vi bare lige at definere hvad the orange lounge skal være.. vi må lægge hovederne i blød :D

@Hinze: Eller en 3G   ??  :shock: Det er da SÅNEN du skal ha fat i hvis du beslutter dig for at opgive boxer eventyret.

@KKrogsgaard: Der er ALTID plads til en doka mere hernede på farmen, hvis du vil sælge så smid mig en PM..  (godt IM ikke læser t3netttet)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Le orange
« Svar #6 Dato: 29. Juni 2007 kl: 12:31:07 »
Hej,

@Brutus:
Vi glæder os til at høre mere - godt at vide at der er en farbare veje om 20+ år, når karosserne stadig er gode, men WBX'ere er uden reservedele. (Men hvad søren gør vi i.ft. gearkasser?)

@Jan:
1. Klub Orange - går ud fra at Telebussen så er indfødt medlem :_)
2. DOKA'er på farmen og IM - kan du påstå at dem du allerede har har spiret eller formeret sig?


Med venligste hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Le orange
« Svar #7 Dato: 29. Juni 2007 kl: 13:26:01 »
De 4 cylindrede benzinere af den generation passer jo plug'n'play på dieselklokkerne, så gearkasseprobleamtikken eksisterer ikke.

En 8 ventilet 1,8 Golf GTI med 112 hk, kunne sikkert friste og er til at betale, og hvis man så tager manifold og turbo fra en TD, så begynder fuglene at synge... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Le orange
« Svar #8 Dato: 29. Juni 2007 kl: 14:30:43 »
Citat fra: "jankjerbye"
@Brutus: Tilykke med den!! Og velkommen i den eksklusive "Club Orange" :lol:  Der er adgang til the orange lounge til ethvert træf med den vognfarve. Så mangler vi bare lige at definere hvad the orange lounge skal være.. vi må lægge hovederne i blød :D

@Hinze: Eller en 3G   ??  :shock: Det er da SÅNEN du skal ha fat i hvis du beslutter dig for at opgive boxer eventyret.

@KKrogsgaard: Der er ALTID plads til en doka mere hernede på farmen, hvis du vil sælge så smid mig en PM..  (godt IM ikke læser t3netttet)


mjaa, tænkte nu mest på at MV og PF begge har digifant styring og de "nye" motronic. Måske det var "lettere" sådan, men det er kun en tanke.

Hinze

Mølle

  • Gæst
Le orange
« Svar #9 Dato: 29. Juni 2007 kl: 15:44:34 »
Citat fra: "Jarl"
De 4 cylindrede benzinere af den generation passer jo plug'n'play på dieselklokkerne, så gearkasseprobleamtikken eksisterer ikke.

En 8 ventilet 1,8 Golf GTI med 112 hk, kunne sikkert friste og er til at betale, og hvis man så tager manifold og turbo fra en TD, så begynder fuglene at synge... :wink:


Det er kun udstødningsmanifolden du vil tage?? egåååå????? Er der ikke noget tvangslukning på indsugningen på en GTI???

Djursland

  • Gæst
Le orange
« Svar #10 Dato: 29. Juni 2007 kl: 18:29:53 »
Citat fra: "jankjerbye"
@Brutus: Tilykke med den!! Og velkommen i den eksklusive "Club Orange" :lol:  



hej hej men jer

jeg sidder og tænker på om i så også køre orange over storebælt

griner

Mvh Djurs  :lol:

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Le orange
« Svar #11 Dato: 01. Juli 2007 kl: 22:33:10 »
Har lige lagt et par motor billeder ind galleriet
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Le orange
« Svar #12 Dato: 02. Juli 2007 kl: 06:25:08 »
Citat fra: "Brutus"
Har lige lagt et par motor billeder ind galleriet


Mange tak for det, det giver god inspiration.

Er det singlepoint indsprøjtning?

Er det muligt og tyde motornummeret, kunne være AAM, ABS eller ADZ, hvis 08/95 er data på motoren (står på ventildækslet).

Hinze

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Le orange
« Svar #13 Dato: 14. Juli 2007 kl: 22:22:07 »
Hej,

Tak for billeder.

Hvad med gearkassen - er det WBX kasse, eller er den også skiftet?

Med VWenlige hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Le orange
« Svar #14 Dato: 14. Juli 2007 kl: 23:01:36 »
øhm hej var det dig og konen vi så ved zoo i ålborg? det var ihvertfald en orange bus med 4 cylinder benzinlyd
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911