Vores biler. > Din bil...

I`l be back ... LLE 1308 is back efter 6 års tornerose

(1/5) > >>

Jens Flensborg:
Her kommer en lille lækkerbisken ... LLE 1308 gemt væk 2011 ... og fundet frem igen efterår 2016

Rustarbejde, lakarbejde og efterfølgende konservering er dagsorden. Samtidig fikser jeg min syncro doka på sidebanen (syn) ... og tro mig, LLE modeller er ikke blevet konserveret særligt godt i 1992, de har haft mange hjørner og pladedele der er for blank. Lige et glimt fra de sidste år ...

De her billeder fortæller deres egen historie. Justering af JX 1,6 TD skete allerede i 2010. 12,9 strækbolt, nyrenoveret pumpe, ventiljustering, frisk olie, ny LDA, nye dysser ny tandrem und so weiter ...

Home Coming snarest ind i garagen og så kommer der Fluid Film ind i hulrum og 11mm gummiisolering ind mellem panelerne. Og en omgang rens af stole og bænke med en varm heks ...

Mon jeg bliver medlem i klubben i 2017, kan da godt ske :-)

300 % rendite men investeringer skal modregnes ...

Jens

vw_madsen:
ser godt ud keep going good work

Erik:
Fedt at se den igen... Ses i 2017

POLLE955:
Hej Jens ,super godt jeg kan kun blive glad når der bliver gjort noget for at holde en uddøende race i live , gad vide hvor mange der er tilbage af de 2500 LLe , der er jo rigtig mange der er gået til rusten . Det kan være Kartai.de de har styr på det ? ,men mon ikke det kun er de halve eller mindre.
Hilsen Poul

Jens Flensborg:
LLE-Kartei skriver:
Zur Zeit sind schon über 2.380 Fahrzeuge und davon annähernd 1.340 mit deren Haltern in der Kartei registriert.

Det betyder at der er flere LLère tilbage end 16tommer syncro, men pyt med det. Mener der ca. blev bygget 2.200 16 tommers syncro vs. 2.500 LLE modeller.

Begge modeller er sjælden, jeg holder dog hellere flaget oppe for 14tommers LLE og Syncro, da 16 tommers syncro er for dyr og for sjælden med reservedele.

Og som vi har erfaret de sidste år, var LLE modellen i 1992 tænkt som produktion af en mere spatansk militærudgave til Jugoslavien, men borgerkrigen ændrede jo på det hele. Der blev så sendt 2.500 karosser til Steyr Puch i Østrig med de fineste sidste luksusdele, og VW fiksede LLE`ere så sammen i 1992 i Østrig som sidste ekstra topmodel på samlebøndet sammen med de sidste syncroer. Syncroer blev kun fikset hos Steyer Puch, LLEère var mere en spontan nødløsning pga. de nævnte 2.500 karosser der var tilovers i 1992. Desværre stod mange dele ude i fugtigheden på lager hos Steyr Puch og konserveringen af LLEere var ej hellere den bedste dengang. Sådan opstod der så de sidste fine T3ere fra 1992, de skal dog have mere kærlig hånd til konservering end de normale Starmodeller eller Multivan.












Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version