Køb og salg > Alt andet

Projekt offroad caravan "Efternøleren".

(1/16) > >>

porteren:
Som nævnt i en anden tråd, har jeg leget lidt med tanken om at bygge en campingvogn, som kan komme med, hvor normale campingvogne, ikke kan komme frem.

Projektet er nu en realitet, da jeg har investeret i en Hymer Eriba Touring 410 Triton. En lille ,smal campingvogn med hævetag og en egenvægt på 680 kg. Totalvægt 1000 kg.
Eribaen er blevet kult, og derudover er den også er blevet meget populær som campingvogn efter 4x4 biler.

Årsagen til det er, at den, i modsætning til de fleste andre campingvogne, er konstrueret som et chassis med en overbygning af et stålbur over, og derfor kan det holde til meget mere end traditionelle campingvogne. Den er ca 2m.bred

Den skal have større hjul på, så frihøjden hæves, og karrossen skal også hæves på akslen, så afstanden fra hjulet til skærmkassen ikke bliver for lille. Efter diverse mockups med forskellige gamle fælge, er jeg kommet frem til at det skal være 15" fælge med et Et. på omk. 30.

Jeg vil starte med at montere mine gamle Sprinter dæk str. 225/70x15", for at se hvor meget jeg skal skære i skærmkanten, og hvor meget karrossen behøver at hæves.

Hvis nogen ligger inde med et par Ronald Projekt Two 15x7" Et 23, ligesom dem jeg havde på Arnold, er jeg en interesseret køber.

Jeg rydder vognen for alle møbler undtaget overskabene, ligesom alle de gamle gasdrevne hvidevarer, skal udskiftes med 12V udstyr.

"Efternøleren" skal bygges op i samme stil som Arnold og Ulven.

[attachment id=1 msg=129742]

[attachment id=2 msg=129742]

[attachment id=3 msg=129742]

Mary:
Det bliver spændende at følge dette projekt.
Må dette være ligeså stor inspiration ligesom dine andre projekter.

Et godt råd (som du sikkert allerede har tænkt) er at have samme dæk og fælge på campingvognen som på trækkeren. Således har du altid nogle ekstra reservehjul med, hvis nu....

porteren:

--- Citat fra: Mary efter 15. Juni 2017 kl: 19:50:33 ---Det bliver spændende at følge dette projekt.
Må dette være ligeså stor inspiration ligesom dine andre projekter.

Et godt råd (som du sikkert allerede har tænkt) er at have samme dæk og fælge på campingvognen som på trækkeren. Således har du altid nogle ekstra reservehjul med, hvis nu....

--- Afslutning på citat ---

Det er desværre ikke realistisk med fælgene og dækkene fra Ulven, det er prøvet, og er alt for stort :)

kh:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209615918253450&set=pcb.10153762341487832&type=3

Kim, jeg har lige set de her

Mvh. Kurt.

porteren:
Tak Kurt. Har set dem, arbejder på sagen. :D

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version