T3 Fora.. > Interiør

Fordele og ulemper ved udskiftning af køleskab + installation af solceller

<< < (5/5)

Osderude:
Hej Alle

Har nogenlunde det set-up Tygve beskriver, solcelle fra tidlig ejer, ny CX50 køleskab, skille relæ(septor11275) og et nyt Exide 110 ah i bunden af skabet bag førersædet hvor det lige kan snige sig ind af døren.
Det spiller bare ikke helt, køleskabet kører meget når vi er på 220V via en ældre lader længere agter under et sæde. Det starter kort op med kompressorer også kører blæseren i langtid , vi er nød til at slukke det om natten. Det er tilsluttet via de gamle ledninger så tænker det skal op i kvadrat, håber det løser det.

Et andet lille problem er at skille relæet også står og klikker når vi er på 220v om det er samme årsag som køleskabet er jeg ikke helt klar over.

Planen var at gå hele det elektriske igennem her til vinter.

Tidligere var der vanddunke oppe under vasken men det var jeg ikke så vil med efter at batteriet var flyttet ind så jeg tror jeg kigger lidt på det med en dunken bag førersædet inden vi springer ud i en 80L vil dog gerne have en lille spildevandstank under bilen.

Det hele skal være klar til maj hvor vi(kone og 2 børn) tager 3 måneder  sydover, Østeuropa, Balkan lands Adriaterhavet og ned til Grækenland, ruten hjem står åben.


Mvh Allan

Mary:
Vi har alt i alt kapacitet til ca. 100L vand ombord i Mary. 80L i tanken under bugen og 2x16L dunke til vandrensningssystemet. Det er vi rigtig glade for, da det giver en god og dejlig frihed til at kunne køre og færdes hvor vi vil og slå os ned på dejlige steder uden at skulle tænke på om vi kan koble os på vand og strøm.
Vi har også tidligere prøvet at have smådunke på 5-15L, men nøj hvor er det bøvlet i forhold til hvad vi har nu.

porteren:

--- Citat fra: Osderude efter 01. Oktober 2017 kl: 21:14:23 ---Hej Alle

Har nogenlunde det set-up Tygve beskriver, solcelle fra tidlig ejer, ny CX50 køleskab, skille relæ(septor11275) og et nyt Exide 110 ah i bunden af skabet bag førersædet hvor det lige kan snige sig ind af døren.
Det spiller bare ikke helt, køleskabet kører meget når vi er på 220V via en ældre lader længere agter under et sæde. Det starter kort op med kompressorer også kører blæseren i langtid , vi er nød til at slukke det om natten. Det er tilsluttet via de gamle ledninger så tænker det skal op i kvadrat, håber det løser det.

Et andet lille problem er at skille relæet også står og klikker når vi er på 220v om det er samme årsag som køleskabet er jeg ikke helt klar over.

Planen var at gå hele det elektriske igennem her til vinter.

Tidligere var der vanddunke oppe under vasken men det var jeg ikke så vil med efter at batteriet var flyttet ind så jeg tror jeg kigger lidt på det med en dunken bag førersædet inden vi springer ud i en 80L vil dog gerne have en lille spildevandstank under bilen.

Det hele skal være klar til maj hvor vi(kone og 2 børn) tager 3 måneder  sydover, Østeuropa, Balkan lands Adriaterhavet og ned til Grækenland, ruten hjem står åben.


Mvh Allan

--- Afslutning på citat ---

Det er vigtigt at Septoren er forbundet nøjagtigt som beskrevet i forskrifterne: Lille afstand til startbatteri , KRAFTIGE  ledninger og en stel til startbatteri. Husk også en kraftig stelledning mellem de to batterier. Ellers virker den ikke optimalt.
http://www.kjoeller.com/biludstyr/stroem/septor-batteriadskillere/

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version