T3 Fora.. > Mekanisk

Hvad er din største bummert ved motorrenovering

(1/2) > >>

mudpool:
Ok her er så en tråd som kan gøre alle meget kloger - og måske få mig til at føle mig lidt minder dum.
Som nærmest novice har jeg renovert motoren i min bus, og nu to gange lavede fatale fejl, som er resulteret i at jeg har måtte tage motor og gearkasse ud nogle gange.
Nu er jeg forhåbenligt ikke den eneste der har lavet dumme fejl, så tråden her var tænkt til at dele de hovedrystende fejl der er blevet lavet gennem tiden, så vi alle kan få et billigt grin og (måske) kan blive lidt klogere ;-)

Jeg ligger ud:
Glemt at spænde en plejlstang, med knækket plejlstang til følge.

Overset en bolt der sad klemt inde ved koblingen - heldigvis gav det først problemer efter vores Nordpå tur.

//Bent

Fynboen:
På min R4I AAC  konvertering, brugte jeg det orginale oliefilter, men det duer imidlertid ikke, fordi motoren ligger mere ned, når den kommer i en T3. Der skal et oliefilter til som på en JX .  Fejlen viste sig på den måde at den var meget langsom til at lave olietryk ved start.

Hilsen Fynboen

Rabundus:
Har sammenpresset kølerskangen i fronten med reservehjulsophænget. Det kostede 2 toppakninger 
Rabundus

Mary:
Har strammet en løs bolt på gearkassen. Det resulterede i et revnet bundkar.

Andreas:
Glemte at montere den lille ekstra stelledning fra tændspole til topstykke på en ADZ, det resulterede i et delvist smeltet ledningsnet...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version