T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

DJ-AGG

(1/2) > >>

me:
Den uerfarne spørger:
Hvad er forskellen på en DJ og en AGG?
Så vidt jeg har kunnet spore mig frem til er DJ en 2,1 standard benziner med 112 hk monteret fra '84 til '89.
AGG har aldrig været T3 standard men er meget brugt. Hvor kommer den fra?
Fordele og ulemper ved hhv DJ og AGG; driftsikkerhed, km/l osv?

Jeg er den lykkelige ejer af en Atlantic med JX motor, men er på udkik efter en benziner som daglig køretøj til korte ture.

Rabundus:
en DJ en boxer motor og en agg er en række 4 motor

mvh
Rabundus

Tica:
DJ er en vandkølet boxer hvor AGG er en 2l række 4 som ligger i en del Golf og Passat, den kan ombygges med JX dele så den monteres i en T3

Hinze:
det er jo religion, wbx mod række4  8)

WBX lyder fedt, koster penge at indkøbe og vedligeholde, bruger en del benz (7-8 km/l)
Række4 virker bare, koster ingenting at indkøbe og vedligeholde, kan holde 10 km/l

HK og moment er næsten ens

AGG
[attachment id=1 msg=131029]


DJ
[attachment id=2 msg=131029]

me:
Takker for opklarende svar:-)
Så kommer der nok et religionsspørgsmål mere:
Jeg kikker på to syncroer: den enne med AGG og den anden formentlig med DJ (WBX 81kv). Den ene med næsten ingen rust, den anden med lidt mere rust. Og her spørgsmålet: skal man prioritere næsten ingen rust frem for motorvalg, eller motor frem for ingen rust?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version