T3 Fora.. > Mekanisk

Har trukket for hårdt i håndbremsen.

(1/2) > >>

Jonas:
Hej

Min bil skal snart til syn så jeg går og prøver at gøre den klar. Men jeg har nogle problemer med min håndbremse, i sommers var jeg i århus for første gang, og blev urtroligt overasket hvor bakket den by er, så da jeg skulle parkere trak jeg godt til i håndbremsen og den "gav sig" så den blev meget løs. Jeg har været nede og kigge under bilen og der er ikke nogle af de tre kabler der ser ud til at være knækket, når jeg trækker i håndbremsen strammer den også op men bare ikke nok. Jeg kan ikke rigitg gennemskue hvad det er der er sket. Juster skruen er næsten allerede helt i bund.

Er der nogle der har et bud?

Erik:
Du bliver nok nød til at pille bremsetromlerne af i begge sider.. jeg tænker at der er noget der er gået i stykker i en af siderne..

skrothans:
  hej jonas, prøv og tjek oven på tanken der sidder et lille kabel fast på håndbremsen det plejer at ruste
  det er ret kort. hilsen skrothans

Jonas:
Skrothans, er ikke helt sikker på hvad det er for et kabel du mener, min bil er en syncro der er det vist lidt anderledes.

Har haft begge bremsetromler af, og umiddelbart kan jeg ikke se at der noget der er gået i stykker, man kan se at kablet i venstre side er slapper end i højre, og når håndbremsen er helt trukket trækker den bremseklodserne helt ud i den højre side men i den venstre kan jeg stadig presse dem længere ud ved at skubbe til den del som kablet trækker i. Havde ikke tid til at pille det venstre kabel ud, men der ser ud til at det er i den side der er noget der ikke virker.

Tica:
Det kan være noget så simpelt at dit venstre kabel er ved at knække, jo færre tråde der er tilbage jo mere strækker det sig.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version