T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

Motor sætter ud i Slovakiet.

<< < (2/2)

Osderude:
Hej
De er nu ude i at skifte tanken, er det rigtigt at de ikke kan se
hvis det er skidt der evt blokere der fra?

Takker

Allan

ottokrog:
NEJ.

Prøv at tage benzinslangen fra karburatoren eller indsprøjtningen, og se om den giver masser af benzin. Hvis ikke, så er det benzinpumpen, filteret eller tanken. Jeg tvivler stærkt på at det er tanken, så stop det eksperiment indtil i er sikre. Til sidst kommer i jo hjem med en ny bil i reservedele, hvis i fortsætter med bare at skifte dele på må og få..

Forsøg eventuelt at lave en "reservetank", en 5 liters dunk, for at se om det løser problemet. Hvis det gør det kan det være tanken, men jeg tvivler.

Er motoren med karburator eller indsprøjtning?

Det er vigtig viden i fejlfindingen.

Osderude:
Hej
Takker
Filtre og benzinpumpe er skiftet, det med dunken er lidt svært da det kun viser sig under kørsel. De har tjekket benzin fremføring.
Det er lidt bøvlet da alt kommunikation skal igennem en kontordame da hun er den eneste på værkstedet da kan engelsk.
Karburator.
Vi har besluttet og lade den stå lidt og tager bussen til Kroatien idag så vi kan komme ud og sejle og finde ud af hvad vi gør resten af turen vi skal jo ikke være være hjemme igen før skole start i begyndelsen af august.
Er dog stadig åben for gode ideer da den jo skal hentes igen ved bare ikke helt hvad vi gør endnu.

Mvh Allan

ottokrog:
Tag benzinslangen af karburatoren. Tag tændrørene ud, så motoren bare kører derudaf når du drejer nøglen.

Hvis det vælter ud med benzin fra slangen efter benzinpumpen, så er det IKKE tanken, benzinpumpen eller filteret.

Så er det snavs i karburatoren, og den er værre, men ikke værre end at den kan skilles ad, renses med renset bezin og diverse øre og piberensere . Kig specielt efter de mange dyser, men lad være med at dreje på nogle indstillinger.

Jeg hælder til at der er snavs i karburatoren eller chokeren er i udu. Størst sandsynlighed for snavs i karburatoren er indgangen til svømmeren. Hvis der sidder snavs der, giver den ikke benzin nok, og når den skal trække skal den have en masse benzin, og snavset forhindrer gennemgang, når der skal meget igennem.

Det kan også være den automatiske choker der er for slap til at reagere på varmen. Her om sommeren er chokeren unødvendig, så i kunne forsøge at låse den fast med et stykke ståltråd eller lignende. Den skal bare altid stå åben, nu det er sommer. Hvis chokeren lukker i ved kørsel, vil motoren drukne i benzin, og kraften går helt ud af dyret.

Der er også noget elektronik der styrer tomgang. Vær sikker på at alle ledninger sidder korrekt. MEN. Det ville ikke give de symptomer som du beskriver.

Hvis det ikke er forståeligt, er du velkommen til at ringe for en snak.

Den karburator kan godt være meget drilagtig, men når den virker, så virker den. Jeg gårud fra det er en Pierburg

https://www.google.dk/search?q=karburator+wbx+t3+pierburg&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=gAXufSI-0NKdlM%253A%252CIyGoVau3IOMBIM%252C_&usg=__JXY0xJbzHD5jG-NdwxHM5k5KlZ0%3D&sa=X&ved=0ahUKEwi1vvGZ3aLbAhWEZlAKHTWVA18Q9QEITjAF#imgrc=gAXufSI-0NKdlM:




Osderude:
Hej Otto
Takker.
Måske det med chocker, har endeligt altid lige skulle give den et lile nøk på pedalen for at få den til at falde i omdrejninger og det har vist været et par gange det ikke har virket og det er jo ikke særlig automatisk.

Jeg ville bede dem tjekke det også få et bud på det med karburatoren, timelønnen er heldigvis til at have med at gøre.

Allan

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version