T3 Fora.. > Elektrisk

Opsætning af forbrugsbatteri

<< < (2/4) > >>

Jonas:
Tænker jeg vil prøve at montere det som jer, direkte til forbrugsbatteriet via sikringdåsen. vil trække ledningen bag panelet, så det bliver alligevel en en mere permanent løsning.

Mary:
Vi har forbrugspatteriet stående under det bagudvendte sæde, lige bag førersædet. I batterikassen under førersædet har vi en del ekstra sikringer, alle dem fra forbrugsbatteriet. Her har vi så forbundet ledningen fra sikringen over til køleskabet. Dvs. at vi har max 1m ledning fra batteriet til det går ind i køleskabet, ink. sikring m.m.

Jonas:
Ok, jeg har start batteriet under højre forsæde, og forbrugsbatteri samt ladere og sikringdåsen bliver placeret i bænken, da jeg ikke har noget bagudvendt sæde. Køleboksen kommer  til at stå bag førersædet, så der bliver lidt frem og tilbage.

Har ikke helt fundet ud af hvilken vej jeg skal føre kablet fra start batteriet om til forbrugsbatteriet, over skydedøren og ned gennem stolpen  eller under førersædet og  bag panelet. Er der nogen der har erfaringer med det?

hjulmand:
Mht ledningsføring mellem de to batterikasser trak jeg et kabel under bilen på min forrige. Det var en diesel, så der havde jeg to parallel forbundne forbrugsbatterier i kasserne.

Så vidt jeg husker var der huller, så et par tyller, noget strømpe og nogle strips, så virkede det.

Mvh Lars

Jonas:
Jeg har gået og kigget lidt på det i dag og er også kommet frem til at løsningen er trække kablet under bilen, kan se at kablet fra generator til startbatteriet også løber der, så det må kunne lade sig gøre.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version