T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

WBX kører på 3 cylindre.

(1/2) > >>

ThomasE:
WBX kører på 3 cylindre.

Jeg blev i sidste uge den lykkelige ejer af en Vw T3 Joker fra 1985. En vandkølet benziner, med GD 1900 motor. Den er super fin om end der er en del der skal laves. Bilen har kørt 398.000 km.

I dag fandt jeg dog ud af den bilen kun kører på 3 cylindre og er ingen kompression er i den døde cylinder.

Jeg har booket et eftersyn af motoren hos Sidelmann i Brabrand, da jeg kan forstå at han er god til T3ére og jeg bor i Silkeborg.

Er der nogle af jer der har erfaringer med hvad man gør med WBXére der kører på 3 cylindre?

- nogle ting jeg selv kan tjekke?
-Kan det betale sig at reparere motoren?
- købe en brugt motor?
-købe en ny renoveret motor?

Venlig hilsen

Thomas

soekris:
Hejsa

Nu er jeg ingen boxer ekspert men mener at man kan skifte selve cylinderen... Så det er jo muligt..

Har hørt rundt omkring at på boxerne der skal.man være meget obs på at der er olie nok på for ellers så går motoren til..

Det kan self også være en ventil der er dårlig så den ikke.lukker..

Hvis det var mig så ville jeg kikke efter en reserve motor og så renovere den.. men det kræver jo.at man har pladsen til det :)

Mvh Rasmus

mudpool:
Det du selv kan hører er at tage toppen af ind til ventilere - det er bare en bøjle der let kan vrides af med en stor skruetrækker - og så se hvordan ventil løfter og toppen af ventilere ser ud. Der kan du muligvis se om problemet ligger der, eller andre steder. Det kan måske give lidt ro på før man overvejer at skifte en hel motor

//Bent

ThomasE:
Tak for jeres svar Bendt og Rasmus.

Jeg har kørt bilen ud til Sildemann. Da de kan lave en fejlsøgning af motoren og fortælle hvor fejlen er.
Håber det er en mindre fejl. Men den pensionerede mekaniker der kiggede på den lød bekymret.

Hvis uheldet er ude, er det nogle der har erfaringer med at købe renoverede motore?

Og kan man uden det store besvær sætte en 2100 cc i istedet for en 1900?

Venlig hilsen
Thomas

Vwolder:
Uden besvær er nok en smagssag. Din DG motor er jo med karburator mens 2.1 motorerne er med indsprøjtning som kræver nyt ledningsnet, computer og meget andet.

Du skal nok også betale lidt mere i registreringsafgift. Mener at det koster at hæve ydelsen mere end 20 %

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version