Forfatter Emne: Fart på R4 benz  (Læst 1198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Fart på R4 benz
« Dato: 19. August 2009 kl: 20:18:42 »
:lol:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180396357309&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

translate.google
"Til salg er et turbo kit egnet til næsten alle 8V motorer fra VW kit. Tilpasset fra 1,6 l til 2,2 l.
 
Jeg vil sige, at med dette kit til en afstemning og en tilsvarende injektion svarer omtrent 250-280PS kan opnå.
 
Sættet indeholder følgende dele:
Ny T3/T4 Hybrid turbolader
Ny 8V Turbokrümmer (ikke på billedet)
Turbo sump med Ölrücklauf
Audi Ladeluftkøler
Hardware og tilbehør
fra 500 euro om G60 cylinder (ikke på billedet)
Nu et par mere detaljerede oplysninger om de dele:

Den turbolader er olie-afkølet og stadig i original emballage. Det er en T3/T4 med en loader AR.50 kompressoren. Den har en intern ladetrykventil. Justerbar fra 0,55 bar til 1,00 bar. Ligeledes har han en V-band-forbindelse til Downpipe! Tilbehør omfatter alle pakninger og V-båndet klemme.

Den Turbokrümmer er også ny. Det er lavet af stålstøbegods og derefter evakuering. Naturligvis den albue har en T3 flange og passer alle 8V cylinder hoveder.

Sump er en Golf 3 Turbo Diesel og har værker fra en Ölrücklaufanschluss med tråd. Ikke er utætte kludder.

Afgiften stammer fra en Audi A4 2,0 TFSI og netværket har følgende dimensioner: 66cm x 14cm x 6,3 cm og en diameter på 55 mm tilslutning. Desværre er LLK på bagsiden af en uafhængig, men funktionen er ikke forringes. De køligere er stramt.

Da dette er væddeløb dele Jeg giver absolut ingen garanti for, og heller ikke godt for nogen følgeskader! "

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fart på R4 benz
« Svar #1 Dato: 19. August 2009 kl: 21:34:53 »
Tja, så er det vel bare at få smidt en r4 benz motor i hullet. Det kunne vel også klares med en turbo fra en diesel.

Hinze

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Fart på R4 benz
« Svar #2 Dato: 19. August 2009 kl: 23:39:31 »
Hov. En JX-turbo på en R4, jamen, det kunne nok godt flikkes sammen. Jarl må have dem liggende i jernbunken. Og så lidt chip-justering :-)

Væddemål: Hvor lang tid går der før bunden går ud af motoren?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Fart på R4 benz
« Svar #3 Dato: 20. August 2009 kl: 00:25:10 »
Citat fra: "jensjakob"
Hov. En JX-turbo på en R4, jamen, det kunne nok godt flikkes sammen. Jarl må have dem liggende i jernbunken. Og så lidt chip-justering :-)

Væddemål: Hvor lang tid går der før bunden går ud af motoren?


i en golf kan det vist godt holde, tænk på at 90hk i en 1,8l ik er meget iforhold til hva samme str motor laver i nye biler.
men tror du får varmeproblemer i en t3, men prøv det! der er jo nok abs motorer rundt omkring :-)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fart på R4 benz
« Svar #4 Dato: 20. August 2009 kl: 10:02:00 »
Det kan godt være at 90 hk ikke er meget for en 1,8er i disse moderne tider. I de gode gamle dage trak man forsigtigt 88HK ud af 3 liter fordelt på 5 cylindre (OM617) :wink:

En god stor mølle med masser af tryk har nu altid været mand for at presse selv den mest solide motor ud i havari.

Mere stabil effekt.. mere hubraum.. Jeg ville hellere bruge pengene på en korrekt højt gearet renoveret gearkasse og en 5 cyl adapter eller en SA klokke.

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012