Forfatter Emne: hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie  (Læst 1681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lars Thorndahl

  • Gæst
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Dato: 06. April 2010 kl: 20:24:02 »
hej, min t3 fra 79 går ud efter start hvis jeg ikke giver den nogle omdrejninger... jeg mistænker måske at det kan være automat shookeren eller er jeg helt galt på den???

ps. bor i århus og vil høre om der er nogen der kender en god mekaniker:-)??

Solow

  • Gæst
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #1 Dato: 06. April 2010 kl: 21:40:12 »
Så længe det er en luftkølet kan du også søge hjælp til motoren på www.vwnettet.dk Der er masser af folk med erfaring og dele til de luftkølet modeller...

Bare husk af gøre opmærksom på at den er luftkølet derinde, ellers får du de første 20 dumme svar om hvor du fylder vand på ;-)

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #2 Dato: 06. April 2010 kl: 21:50:32 »
det er en børnehave derinde :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Lars Thorndahl

  • Gæst
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #3 Dato: 06. April 2010 kl: 22:23:33 »
har smidt et oplæg ud på deres forum, så må se om der sker noget:-)...

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #4 Dato: 06. April 2010 kl: 22:28:26 »
Hej ! Det kan godt være aut. chokeren , men der er også en del vacumslanger , og hvis de er lige så gamle som bilen , kan de trænge til at skiftes , prøv også at tjek ledninger der går til kaburatoren om stikkene sidder på osv. god jagt , den ser ellers pæn ud din bil .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #5 Dato: 06. April 2010 kl: 22:58:59 »
Den er godt nok flot, hvis der er den på billedet; Hvilken motor har du i?
Prøv at åbne for den store motorklap, og kik; hvis den ligner denne er det en CU, altså med to enkelte karburatorer. Hvis den er utæt i tomgangsrøret eller vacuum slangerne vil den som regel gå med højere tomgang, så det lyder mere som om, dine elektriske chokere ikke står rigtigt. (den venstre karburator styre tomgang til den højre karburator gennem tomgangsrøret der sidder på "væggen mod kabinen". Er det sket "natten over" eller er det kommet gennem et par måneder. Der sidder også en solenoide på hver karburator, der "lukker" for benzinen når du slukker motoren. Hvis du står ved motorklappen og en hjælper sætter tænding på (ikke starte) kan du så høre et klik fra hver karburator?

Lars Thorndahl

  • Gæst
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #6 Dato: 06. April 2010 kl: 23:21:14 »
det er bilen på billedet, har aldrig haft problemer med den og det kom fra den ene dag til den anden... HINZE motoren er magen til den på billedet......

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #7 Dato: 06. April 2010 kl: 23:34:53 »
OK, det kan selvfølgelig også "bare" være skidt i tomgangsdysen/erne, nu det kom så hurtigt. Hvornår har du sidst fået skiftet benzinfilter?

Iøvrigt er denne side fantastisk http://www.ratwell.com

Hinze

Lars Thorndahl

  • Gæst
hjælp til en totalt uerfaren T3 hippie
« Svar #8 Dato: 07. April 2010 kl: 15:38:57 »
har aldrig skiftet benzinfilter, det eneste jeg nogensinde har skiftet er starteren, ellers har den bare kørt perfekt.......jeg siger tak for hjælpen og vender tilbage hvis der skulle opstå flere problemer:-)....