Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 115321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #165 Dato: 13. April 2015 kl: 19:51:18 »
Øj, den kommer godt nok til at se godt ud.  :cheer:   Klasse.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #166 Dato: 13. April 2015 kl: 20:34:19 »
Den bliver feed
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #167 Dato: 17. April 2015 kl: 19:08:25 »
Endelig hjemme igen efter mere end tre lange uger.

I morgen skal der samles og monteres.  :cheer:  :P  :cheer:


[attachment=19525]P4170781.jpg[/attachment]


[attachment=19526]P4170783.jpg[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #168 Dato: 18. April 2015 kl: 17:01:03 »
Det lykkedes :P

Mit mål med farvevalget var, at den skulle falde i ét med naturen. Den måtte ikke ligne militær.og den måtte ikke være så mørk, at den blev for varm i solen.

Den grå underkant, skulle få siden til at virke mindre og få bilen til at virke lavere.

Sidegevinsten er, at begge farver ændrer sig meget, alt efter om de er i lys eller skygge.

Ulven er blevet visuelt mindre, den virker mere højbenet og den lyser ikke op på matriklen, som en luder i
et nonnekloster. Yess... :P


[attachment=19533]P4180786.jpg[/attachment]


[attachment=19534]P4180788.jpg[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #169 Dato: 24. April 2015 kl: 20:20:01 »
Helt samlet udvendigt. Værdiboksen under passagersædet også færdig.


[attachment=19565]P4240798.jpg[/attachment]


[attachment=19566]P4240796.jpg[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #170 Dato: 24. April 2015 kl: 20:36:02 »
Den bliver bare flot.. håber at få den at se til træf...

hilsen Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #171 Dato: 25. April 2015 kl: 07:39:46 »
Tak Erik, men det bliver ikke til Fyn 15, da det desværre er lagt på en, for mig, uheldig weekend.

Men måske Fyn 16.... ;) , så skulle den også være næsten færdig indvendig.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #172 Dato: 30. April 2015 kl: 19:43:07 »
Færdigmonteret udvendigt

Nu med 12.600 lumen pandelampe ;)


[attachment=19622]P4300808.jpg[/attachment]


[attachment=19623]P4300810.jpg[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #173 Dato: 24. Maj 2015 kl: 11:48:32 »
Jeg glæder mig til at stealthcampe med Ulven. Den falder ret godt ind i naturen og er langt mere diskret end en hvid bil.

[attachment=19814]P5240889.jpg[/attachment]


[attachment=19815]P5240892.jpg[/attachment]


[attachment=19816]P5240894.jpg[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #174 Dato: 24. Maj 2015 kl: 21:15:21 »
Den er dælmne blevet fin. Kan godt forstå du glæder dig til noget natur camping.

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline elnef

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #175 Dato: 25. Maj 2015 kl: 08:14:53 »
Ja den er sgu blevet go ;-)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #176 Dato: 25. Maj 2015 kl: 08:36:39 »
Tak skal I ha.

Den er nu næsten færdig udvendig, men indvendigt mangler der meget.
Så den bliver formentlig først helt klar til sommeren 2016, men jeg håber på, at sovefaciliteterne er klar til et par ture, dog uden køkken, til September.

Nu skal der isoleres og sættes solceller på taget. Der skal males interieur, der allerede er instaleret, og købes plade til den videre bygning.

Jeg skal også have lavet relæsystemer til LED baren, til et par lavtsiddende extralygter, og til manuel betjening af baklygterne.

Så jeg ved godt hvad sommeren skal gå med i år. :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Martin js

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #177 Dato: 25. Maj 2015 kl: 09:48:06 »
Hej Kim.

Dette er ikke spam. Bare en oplysning, da der ikke er mange der kender muligheden endnu!.

Nu siger du at du skal have isoleret bilen.
Vi har et firma hvor vi som de eneste i Danmark sprøjter med en 2 kompunent purskum som vi har en fuld skala CE mærkning på og sprøjte i huse med.  Og de er en lukket selle som OVERHOVEDET ikke kan optage fugt. Som ville være genial for dig og isolere med da det kommer ud i alle hulrum. Og samtidig ikke laver kondens mellem din isolering og bilens jernplade. Vi har en hjemme side der hedder www.foamking.dk så kan du se mere. PS. Det er det samme materiale man bruger i campingvogne,frysere,fly, osv osv. Og så er det ikke giftigt;) mvh. Martin

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #178 Dato: 25. Maj 2015 kl: 12:16:47 »
Hej Martin.

Tak for tippet. Alle kvalificerede forslag er altid velkomne, men jeg har påbegyndt isoleringsprocessen med 20 mm selvklæbende lukket celleskum, indkøbt i 1x2 m ark. til hele bilen.

Jeg overvejede den metode du nævner, men efter at have set eksempler på processen, på et amerikansk Sprinterforum, gik jeg væk fra tanken igen.
Der var eksempler på at bilsiderne blev deformeret af skummet, og også at der opstod knirken, når karrossen vred sig, desuden så det ud til at være et stort svineri.

Min vigtigeste bevæggrund for ikke at benytte metoden er dog, at jeg ikke bryder mig om processer, der ikke kan reverseres, altså ikke gøres om, hvis der viser sig at være ulemper. F.eks. hvad hvis bilen bliver skadet og der skal erstattes plader og svejses?

Der er ingen tvivl om at din metode isolerer meget bedre end 20 mm lukket celleskumplader, men min syncro Arnold er uisoleret i siderne og med 10 mm lukket celleskum i loftet. Den klarer sig i fint i frostvejr med en 2000 w Webasto.

Ulven bliver, som sagt, isoleret med 20 mm skumplader og den er forsynet med et 4000 W Webasto fyr, så vi vil sagtens kunne holde varmen, selv i tocifrede frostgrader.

Der er dog en lukket vange langs midten af hele siden, som jeg ikke kan få pladeskum ind i, og den har jeg overvejet at sprøjte PU byggeskum ind i.

Vil du som ekspert fraråde mig at gøre det? Er der forskel på Jeres skums egenskaber og så alm PU skum?
Det vil jeg sætte stor pris på at høre noget om.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Martin js

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #179 Dato: 25. Maj 2015 kl: 18:56:33 »
Hej igen Kim.

Pu skum som du kan få i byggemarked. Er en 1 komponent skum som er en åben celle, og kan dermed optage fugt/kondens og så går det stærkt med rust. Den vi bruger er 2 komponent og en lukket celle. Og kan på ingen måde samlignes med andre skum. Den har tillige med en brand hæmmende effekt i og med du ikke kan tænde ild til den. Eller der vil ikke gå ild i skummet vist du antænder det. Og så er der dampspærre i også. Den skumplast du er begyndt at montere. Der er det maget vigtigt at der ikke opstår luft imellem plade materiale og isolering. Da der opstår kondens der ikke rigtig kan komme væk. Vi er ved at indkøbe en mercedes sprinter som vi får leveret om 14 dage. Og den får en tur i hele varerummet. Det du har set i USA med skum ved jeg ikke hvad de har lavet. Med jeg kan styrre hvor meget skum jeg sprøjter ud. Du er velkommen til og skrive på mit mobil nr. Så kan jeg sende dig nogen billeder af div. Som vi har isoleret;) mvh. Martin