Forfatter Emne: automatskifter  (Læst 4087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

  • Gæst
automatskifter
« Dato: 13. Januar 2011 kl: 12:03:25 »
Som jeg tidligere har omtalt, har der været noget smadder med baklys og start på caraten. Efter at have opdaget, hvor kontakterne sad (tak Hinze) gav jeg lidt intimmassage med kontaktolie fordi jeg kunne se, at den lille messingkontakt på gearvælgeren havde tilbøjelighed til at hænge. I den ene ende af kontakten skaber den forbindelse til tænding og i den anden sikrer den mig baklys. Men det har hjulpet for lidt at massere. Kontakten er åbenlyst en sliddel. To svære røde ledninger i den ene side og to tynde i den anden, og det hele skruet til konsollen med to skruer. Kan det mon renoveres eller udskiftes?? Hvis det skal udskiftes, hvor tror man så, at en sådan del findes. Kan ikke se den i tilgængelige reservedelskataloger!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
automatskifter
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2011 kl: 13:08:21 »
Billeder ville gøre det lettere at komme med ideer til renovering.

Der findes jo masser af moderne kontakter som er meget stabile, og som måske kan bruges i stedet for de originale.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
automatskifter
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2011 kl: 13:25:01 »
En løsning kunne også være at undlade "startkontakten" hvis man da husker kun at starte i P, baklyset kunne fikses i en tågelygtekontakt, men så bliver den selvfølgelig manuelt betjent. Jeg prøver lige at kikke på hylden om der skulle ligge en skiftekonsol med kontakter.

Hinze

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
automatskifter
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2011 kl: 18:18:03 »
Og / eller, at ændre til "noget andet", der har samme funktion. Det virker jo trods alt på samme vis i andre med automatik ? Skal prøve, at se efter om ikke der ligger noget i gemmerne, - men isåfald er det næsten med garanti fra noget Ford.

Offline MchAlf

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
    • Vis profil
  • By: 8660
automatskifter
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2011 kl: 02:49:54 »
Ligner dette kontakt delen ?

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1190109

Bliver også brugt på Golf > '83 og Passat > '87.

Søg på reservedelsnr. 311 927 147 B og du finder flere forhandler evt. spørg hos VAG.

Den tilhørende kontakt del på gearstangen ( messingkontakt ) hedder 171 927 145 A.


Mch.
Allrounder \'89 DG 1.9 WBX ( 2003 - 2012 ) Den første :-)
Kassevogn \'89 DG 1.9 WBX ( 2012 - ) BlueMotion Patina
Kassevogn \'89 DG 1.9/DJ 2.1 WBX ( Backup )
Caravelle C \'87 1.6 JX TD ( Backup )
Audi 80 \'92 2.0 ABT ( Hverdag )

carat245

  • Gæst
automatskifter
« Svar #5 Dato: 14. Januar 2011 kl: 11:46:38 »
det ser helt rigtigt ud. Tak for hjælpen

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
automatskifter
« Svar #6 Dato: 15. Januar 2011 kl: 17:56:47 »
hej carat245.. jeg har også det samme problem med ingen baklys og kan kun starte i  . n . jeg skal bare høre om kontakterne sidder i den lille kasse med gearvalgene der sidder på gulvet

carat245

  • Gæst
automatskifter
« Svar #7 Dato: 15. Januar 2011 kl: 18:48:39 »
ja, du skal rive den kasse af, der sidder over gearvælgere (altså foran instrumentbordet ved siden af hanskerummet). Den sidder i nogle spor som gør, at du skal trække den ret lige ud. Flyt gearvælgere til 1. det hjælper. Herefter kan du bag i gearvælgertkassen mærke to tapper som du presse  ind og op, og vips går låget af vælgerkassen, og du får adgang til mekanikken. Den tidligere angivne reservedelsnummer passer, og stumpen laves stadig af VW

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
automatskifter
« Svar #8 Dato: 15. Januar 2011 kl: 21:05:27 »
jeg takker mange gange.... så er der lidt hygge arbejde her i slutningen af ugen

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
automatskifter
« Svar #9 Dato: 15. Januar 2011 kl: 21:52:22 »
@enzo
skulle vi ikke se nogle billeder?

jeg synes der begynder at komme flere og flere af kongemodellen med2,1 boxer og aut. :-)
Mvh. Casper

carat245

  • Gæst
automatskifter
« Svar #10 Dato: 15. Januar 2011 kl: 22:05:34 »
jeg skal se at få taget nogen i næste uge

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
automatskifter
« Svar #11 Dato: 17. Januar 2011 kl: 19:50:35 »
så er kontakten skiftet og der er taget et par billeder......nu er det bare om jeg kan finde ud af at lægge dem ind  .. ?

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
automatskifter
« Svar #12 Dato: 25. Januar 2011 kl: 19:09:48 »
Her et par billeder hvordan kontakten sidder på gearvælgeren.

carat245

  • Gæst
automatskifter
« Svar #13 Dato: 26. Januar 2011 kl: 16:13:37 »
Efter at have skiftet kontakten skete der det kedelige, at den lille messingkontakt begyndte at råbe op. Den var svær at trække forbi kontakterne, og jeg har derfor købt en ny. Den koster 80 kr. og skal bare presses på plads. Så skulle det vel være så godt som nyt, men jeg tænker på, om man i virkeligheden havde kunnet nøjes med at skifte den lille messingkontakt?? Den store plasticfrederik ser jo ikke videre slidt ud??

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
automatskifter
« Svar #14 Dato: 26. Januar 2011 kl: 16:21:11 »
Så håber jeg så på at det med messing-kontakten ikke sker for mig ..... Men min plastikkontakt var meget slidt, der var næsten ikke noget kontaktflade på  P , R , N , 1 , 2 , 3