T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Hinze efter 02. August 2012 kl: 18:53:26
-
Uh, jeg glæder mig.....
edit: nu med billede :mrgreen: Yeps, det er en rigtig lækker carat.
Nu døbt Karaten.
-
???
Julefrokost?
-
ny bil igen :D
-
jeg tror det er opvasken han glæder sig til.
-
Han glæder sig da til at få sin dieselbil hjem :D
Mvh Jønne Ukendt
-
Kan godt forstå han glæder sig :)
-
Uh, jeg glæder mig.....
Hvorfor dog det ????? skal der være familieforøgelse ?????
Tony
-
Tror han samler på diamantvægt ;)
-
Uh, jeg glæder mig.....
Hvorfor dog det ????? skal der være familieforøgelse ?????
Tony
Det kan ikke ha noget med din underskrift at gøre Tony?? ;)
89 Cara........................................ ups ...................hvá filan skete der.........
-
Det er jo også en slags familieforøgelse... :wink: ... med en fødselsvægt på 1490 kg.
Tony
-
Se godt ud, vi må have flere billeder og detaljer Hinze.
Hilsen Fynboen.
-
For små hjul ville jeg mene, men ellers vildt lækker. Vi vil se den inden i!!
-
Det er jo også en slags familieforøgelse... :wink: ... med en fødselsvægt på 1490 kg.
Tony
...med 3 hjul på brovægten... ;-)
Tillykke med den, Hinze - den er rigtig fin.
-
Lækker Carat :D Hva er planerne så med den? skal den fortsætte som lækker MV'er med automat gear? Eller skal der en ABS eller PB motor i den? Eller står der noget Subaru motor på ønskelisten? :D
-
Lækker Carat :D Hva er planerne så med den? skal den fortsætte som lækker MV'er med automat gear? Eller skal der en ABS eller PB motor i den? Eller står der noget Subaru motor på ønskelisten? :D
den ska forblive præcis som den er :wink: , nemlig lækker
-
Tillykke med den, den er virkelig lækker, så den live i går da jeg besøgte den venligst mand fra t3 nettet :-) Tusind tak for god behandling Tony ;-)
-
Oh, det er klasse! Flot bil - og jeg er ikke spor misundelig - n æ s t e n ! :D
-
Virkelig flot vogn! Stort tillykke hinze. Hvad med lidt flere billeder at savle over ;-)
-
Så skete det endelig; et par meget venlige sjæle kom på besøg.
-
der er mange sjove sager
-
og lidt rust
-
kender du en der kan sådan noget (rust)
-
Alle kan lave rust, der er færre som kan fjerne det :-)
PS: Skyder Sika'en på søndag den skal ikke lide mere.
-
Wow Hinze, oh yeah carat.. (cool) getting very rare lets see how long you keep this one.
-
Wow Hinze, oh yeah carat.. (cool) getting very rare lets see how long you keep this one.
my wife says it is the last :shock: , so I'd better keep it :wink:
-
kender du en der kan sådan noget (rust)
fruen siger den skal være pæn, så jeg må hellere høre efter.
-
Den er super :-)
-
så er der fuld sving i arbejdet: motor med en død pakning ved topstykket og fesne hydroløftere, sædebetræk af og vaskes, afmonteret Carat sideskørt sæt og fundet lidt mere rust. Men lækker er den :wink:
-
kender en slagter
-
:cry: håber ikke han har tid
-
aaaar... it's nothing hinze a few panels here and there no probs you can do it . :wink: :wink:
-
aaaar... it's nothing hinze a few panels here and there no probs you can do it . :wink: :wink:
okay, I go for it :D
-
svesken på disken; de måtter der er sat ind i siderne er den totale død for jernplader. Den har selvfølgelig suget og holdt fast på kondensvanden lige op ad sidepladen; sgu ikke smart :cry:
-
Think now hinze, you have a carat,
so the investment is a must as they are harder and harder to find. :wink:
-
Det ser bekendt ud.... præcis som da jeg lavede Whitestaren, som også var angrebet i stolperne.
Det er rimeligt ens på alle multivan og campere, og tilsyneladende også på Caraterne.
Det værste arbejde ved reparationen er dog alt det afmontering som det fører til på udstyrsmodellerne,
men det ser ud til at du i forvejen er ved at tømme hele bilen... :wink:
Det er dog godt at se at der endnu ikke er dukket nogle større "overraskelser" op, ( udover de 10 cm gulv... :? )
Jeg glæder mig allerede til at komme i gang med den blå,
det kan være at den kæde jeg skulle kigge efter bag bordet, forlængst er fortsat neden ud :wink:
Tony
-
Think now hinze, you have a carat,
so the investment is a must as they are harder and harder to find. :wink:
Bare rolig, den skal nok blive fin :wink:
Det ser bekendt ud.... præcis som da jeg lavede Whitestaren, som også var angrebet i stolperne.
Det er rimeligt ens på alle multivan og campere, og tilsyneladende også på Caraterne.
Ja, det gælder vel alle der har de måtter "indeni".
Jeg glæder mig allerede til at komme i gang med den blå,
det kan være at den kæde jeg skulle kigge efter bag bordet, forlængst er fortsat neden ud :wink:
Tony
Ja, kæden ville bringe lykke :wink:
-
Er det de her uld måtter I omtaler? Følger lidt med grundet Bluestar. Så vidt jeg husker er der noget "gummi" ud mod kabinen på mine, som burde spærre/begrænse fugt indefra. Var der også det på jeres?
-
Er det de her uld måtter I omtaler? Følger lidt med grundet Bluestar. Så vidt jeg husker er der noget "gummi" ud mod kabinen på mine, som burde spærre/begrænse fugt indefra. Var der også det på jeres?
Nej, ingen plastic/gummi her, tror også stadigvæk det ikke ville hjælpe. Måtterne skal pakkes i f.eks plastpose og helst hæves over bunden.
Polle955's tråd viser det.
-
er stadigvæk i skillefasen.
-
Du er sgu da ved at have taget pynten af den :shock: .
Skal den godt nok have 112% turen, og føjes til listen over ting som børnene skal arve om mange år.
Vi har jo før hørt ordet "keeper" meeeeen........ det er vel for tidligt at blive skrevet op som førstevælger... :wink:
Tony
-
Du er sgu da ved at have taget pynten af den :shock: .
Missionen er først komplet når der er lagt en R4 i, og automatgearet er fjernet.
-
Carat med "krybekælder"??
Er det serienmässig?
mvmmh (med venlig men misundelig hilsen)
Mike-K
-
ja, det er stille før storm..... jeg skal ikke svejse i noget man ikke kan se bagved. Automatgearet bliver...
ja, VW havde vist ansat et par tømre til at lave carat'erne. Mon ikke gulvet skulle hæves for at gøre plads til drejesoklerne. Alene stolen med konsol vejer vel en 40kg, så det er noget svært grej.
Tror den skal have SA grill oppe og nede (som på billedet)
-
Så kom der lidt stumper til svejseriet :wink:
-
Den sidste rejse
-
Bliver den skrottet nu :P :P :P
siden det er den sidste rejse........
;)
-
B)
-
Lidt mere fra brænder afdelingen
-
Ser dælme godt ud...
Er det karosserikit der er smurt over? Skal det "bare" pensles på?
Har været ved at forsøge mig med en spartel, men synes det sviner meget..
-
tror vi skal have den kyndige til at svarer; og det er ikke mig :whistle:
-
Nu ikke så beskeden ;) Vi har alle skjulte talenter :D
-
Jeg bruger altid pensel
Og køb noget god kit ik det pis fra t Hansen
-
så kom Karaten endelig hjem efter en ordentlig omgang. Rart at have den hjemme igen :)
-
Ser dælme godt ud...
Er det karosserikit der er smurt over? Skal det "bare" pensles på?
Har været ved at forsøge mig med en spartel, men synes det sviner meget..
en pensel dyppet i fortynder, virker godt
-
lidt ferie hygge.
Nogen der ved om der findes topstykker fra forskellige lande; her står Polen
-
lidt aktivitet
-
Det bliver godt !!! Det ser godt ud med gællerne bagi.
Skal den stadig være ensfarvet eller finder du på noget sjovt.... ?
Bare sig til når den er klar og skal sælges, med manuel gear og bensinmotor.... ;)
Du kan evt få en Carat i udbetaling.... :whistle:
Tony
-
Så har Karaten kørt sin jomfru tur (prøvemærker) med en 107HK PF række4 fra en jetta. Jeg har lavet udstødning med en lækker bøjning (TAK, Tica) fra manifold til et JX forrør; påsvejst en katalysator og videre til en udstødning til en DH wbx (fordi den lå i nærheden). Samlet med en AAP gearkasse.
-
Fedt, kommer du forbi?
Mvh Jønne Ukendt
-
Hvordan er selve motorprojektet forløbet ? går den godt og har ledningsnettet været let at tilpasse, har du trylleprint i den eller var det ikke nødvendigt...... fortæl nu noget mere..... ;)
I øvrigt kan du stadig nå at få en Carat i udbetaling.... :P
Tony
-
PF er digifant2, men ligner mv (digifant1) rigtig meget. Det er simpelt og "let" (læs lettere end agg/ady); dog tror jeg abs/adz er det letteste.
Ledningsfarver er også "næsten" de samme.
Ingen startspærre i en 89'er jetta, så ingen bøvl der.
Eneste anke er at indsugningsmanifold er MEGET stort; så der måtte hekses lidt. Tror manifold fra agg/ady passer bedre.
Jeg sat nye benzinslanger til og fra tank, wbx pumpe og filter
Den bliver aldrig til salg....(det er den sidste.....) "The one and only"
-
Den bliver aldrig til salg....(det er den sidste.....) "The one and only"
det lyder som om det er IM der har TALT :unsure: :pinch: :silly: :blink: :blush: :oops:
:P
-
Du får det til at lyde så let... ;) ... tillykke med "opstarten", glæder mig til at se og høre den,
også selv om du ikke vil sælge den.......................................endnu.................................... ;)
Tony
-
Den bliver aldrig til salg....(det er den sidste.....) "The one and only"
det lyder som om det er IM der har TALT :unsure: :pinch: :silly: :blink: :blush: :oops:
:P
Du kender det måske :whistle:
-
Du får det til at lyde så let... ;) ... tillykke med "opstarten", glæder mig til at se og høre den,
også selv om du ikke vil sælge den.......................................endnu.................................... ;)
Tony
Takker,
hvad med din egen r4
-
Min egen R4 kører bare derudaf, den drypper lidt og er ved at trænge til en kærlig hånd,
men med en udgift på ca 100,- om måneden til service og reservedele, må det siges at være vejen frem.
Karossen trænger til en stor kærlig hånd, men jeg håber at pladesmeden kan tage den under behandling efter ferien,
hvis ikke han drikker hjernen væk oppe ved MIB, så der er stadig håb for bilens fremtid.
Så alt-i-alt, den ligner et læs lort, men den kører formiddabelt og den giver altid mere end man forventer.
Jeg overvejer at sælge den, fordi jeg ikke har tiden til at fikse "alt det andet" som den fortjener,
men jeg kan ikke finde noget alternativ til den, så den bliver nok hængende.
Man bliver jo forvent mht stabiliteten og komforten i sådan en vogn........ :)
Tony
-
Så kom der sørme også plader på Karaten.
-
Tillykke med syn og plader ;-)
Bent
-
Nåh, så ses den måske snart på de jyske veje?
Mvh Jønne Ukendt
-
Til lykke med det fine køretøj. Jeg kørte også en tur omkring synshallen i eftermiddag og fik godkendt min ( i anden ombæring ) men ikke en T3. Og heller ikke VW - så jeg udelader mærke m.v.
-
Nappede lige små 1000km i dag, uden problemer. Lækkert
-
Karaten i Blokhus.
-
Jeg har nu kørt et par tankfulde med min PF og AAP. Den går 9.5 km/l. Det synes jeg egentlig er meget fint for en tung klods på landevejen. Jeg kører sådan lidt småture og motorvej (120) ;)
Hmm, hvad nu hvis man satte en JX mølle på; mon det ville give lidt mere sjov
-
Jeg syntes det er en fin bensinøkonomi, det kan vist ikke gøres meget bedre hvis man stadig skal fremad....
det kunne dog være et sjovt forsøg mht en mølle, men der fåes da vist et sæt til 1,8 motoren,
så man ikke behøver at eksperimentere med en JX-mølle....
Tony
-
9,5 km/l er vist meget pænt.
-
men der fåes da vist et sæt til 1,8 motoren,
så man ikke behøver at eksperimentere med en JX-mølle....
Tony
Har du mere info om sådan et sæt.
-
men der fåes da vist et sæt til 1,8 motoren,
så man ikke behøver at eksperimentere med en JX-mølle....
Tony
Har du mere info om sådan et sæt.
Jeg prøver at forske lidt i det.....
Det er en kollega der sammen med en ven, har rodet meget med Golf, han mener de har et sæt liggende.
Ferien er slut på mandag, så der sætter jeg ham lige i gang med at finde ud af noget mere.
-
men der fåes da vist et sæt til 1,8 motoren,
så man ikke behøver at eksperimentere med en JX-mølle....
Tony
Har du mere info om sådan et sæt.
Jeg prøver at forske lidt i det.....
Det er en kollega der sammen med en ven, har rodet meget med Golf, han mener de har et sæt liggende.
Ferien er slut på mandag, så der sætter jeg ham lige i gang med at finde ud af noget mere.
Tak, det lyder spændende.
-
jeg snakkede med dem her på en messe engang, omkring turbo på min gamle vento med ABS motor, jeg mener de havde en manifold og turbo der passede til, eller adapterflanger så man selv kunne smede noget sammen, prøv at giv dem et ring eller mail :)
http://shop.scanturbo.dk/default.aspx
-
jeg snakkede med dem her på en messe engang, omkring turbo på min gamle vento med ABS motor, jeg mener de havde en manifold og turbo der passede til, eller adapterflanger så man selv kunne smede noget sammen, prøv at giv dem et ring eller mail :)
http://shop.scanturbo.dk/default.aspx
Hej Verner, Super tak for link. Dem kendte jeg ikke.
-
Hinze, wow mega nice :)
-
Hinze, wow mega nice :)
Thanks Billy,
-
Kan gearkassen holde til at der kommer turbo på?`
Bernd Jaeger har jo afprøvet 1.8T konceptet med glæde - så der er veje at gå.
Det lyder spændende.
Men hvad så med den Subaru motor du har/havde liggende`?
-
Kan gearkassen holde til at der kommer turbo på?`
Bernd Jaeger har jo afprøvet 1.8T konceptet med glæde - så der er veje at gå.
Det lyder spændende.
Men hvad så med den Subaru motor du har/havde liggende`?
Et lavtryks setup kan den vel godt holde til.
Jeg står over pt med Subaru
-
men der fåes da vist et sæt til 1,8 motoren,
så man ikke behøver at eksperimentere med en JX-mølle....
Tony
Har du mere info om sådan et sæt.
Jeg prøver at forske lidt i det.....
Det er en kollega der sammen med en ven, har rodet meget med Golf, han mener de har et sæt liggende.
Ferien er slut på mandag, så der sætter jeg ham lige i gang med at finde ud af noget mere.
Tak, det lyder spændende.
Motoren er desværre væk og han kan ikke længere huske hvilket mærke turbo der var tale om. Han mener at kunne huske at turbo og udstødningsmanifold var købt samme sted, men flere brugbare oplysninger rækker hans hukommelse desværre ikke til.
Ærgeligt...... det kunne ellers have været skægt at prøve kittet.
Tony
-
ok, men tak for forsøget.
-
Jarl har jo ret (som sædvanlig..) det sker sgu ikke meget med en række4 i vognen, altså når vi taler problemer ;)
Hvad skal man så lave. Synes centrallåsen driller lidt, når jeg trykker på fjernbetjeningen. Det må jeg kikke på til sommer. Så må jeg jo støvsuge lidt i mellemtiden.
-
Har dig og Jarl holdt weekend sammen. Det lyder sådan. Har han lært dig lidt håndarbejde, så?
Mvh Jønne Ukendt
-
Har dig og Jarl holdt weekend sammen. Det lyder sådan. Har han lært dig lidt håndarbejde, så?
Mvh Jønne Ukendt
Næ, men vi er vist samme årgang, så jeg er vel også en gammel sur mand så :sick:
-
Tja, i er vel næsten børn af Woodstock :P
Mvh Jønne Ukendt
-
Tja, i er vel næsten børn af Woodstock :P
Mvh Jønne Ukendt
Måske vi skulle udbede os om et billede af Jarl som teenager; så kan vi sammenligne....
-
HAVDE man billeder dengang ? :silly:
-
:woohoo: jaja det var med den der lysfølsomme plade :P
-
sker lidt hist og pist
[attachment=17719]hf51ef42.jpg[/attachment]
[attachment=17720]hccd0fda.jpg[/attachment]
-
hvad er der i æsken????
-
Uhha det er lækrer sager , noget for os med svag højre hånd og slatten venstre ben :woohoo:
-
hvad er der i æsken????
stumper til overhaling af automatgearkasse
-
hvad er der i æsken????
stumper til overhaling af automatgearkasse
Altså en slags kick-down æske...?? ;-)
-
sker lidt hist og pist
[attachment=17719]hf51ef42.jpg[/attachment]
Den styrekugle, den var vel ikke knækket?
Jeg kan knap tro det er muligt.
[attachment=17720]hccd0fda.jpg[/attachment]
Er det et renoveringskit til en original T3-automatgearkasse?
Hvis, så er de da vist svære at skaffe?
Hvorfor skal kassen have en overhaling?
Er den utæt? Glider koblinger? eller andet?
-
Styrekuglen var lidt dum da jeg skulle løsne den, så den fik en tur med vinkelsliberen.
Ja, det er et renoveringssæt til den originale automatgearkasse. Jeg har efterhånden prøvede en "del" automatgearkasser og de et tit lidt "skidt" kørende eller utætte. Den autokasse jeg har liggende kender jeg ikke, så den fortjener sikkert en kærlig hånd :)
Sættet er købt hosRockauto (http://www.rockauto.com/) og sendt via ShopUSA. Glæder mig.
-
Måske sammen med sådan en ej22
[attachment=17734]h7c3bb86.jpg[/attachment]
-
136 hk audi motor ?
-
136 hk audi motor ?
nope,
ej22 :woohoo:
-
;)
[attachment=18503]hffdbe0e.jpg[/attachment]
-
Superflot... det bliver spændende at høre noget luft blive blæst igennem den B)
Er det som skal sidde oven på den ved at være klar ?
Tony
-
;)
[attachment=18503]hffdbe0e.jpg[/attachment]
[attachment=18504]h7d3ac1b.jpg[/attachment]
-
Ja, det er jo onsdag :P :P
Mvh Jønne Ukendt
-
Har afgangsrøret ikke for store dimensioner så ? :D
-
Ja, det er jo onsdag :P :P
Mvh Jønne Ukendt
Måske er lillemor-aften tvivlsom nu hvor jeg skal nyde 2 ud af dagens 3 hovedmåltider sammen med dig.. :cheer: :silly:
-
Jeg siger bare. Holy smoke waaau
Og syntes godt om knappen
-
Det ser virkelig lækkert ud!
Må man spørge, hvor du har købt udstødningen?
Sådan en EJ22 kan anbefales - men pas på... man får hurtigt lyst til mere :)
Mattias
-
Helt ufatteligt, så mange liderbasser, der er på dette forum. Nu har jeg ikke orket at læse hele tråden igennem, især fordi både min alder og generelle mavesure tilstand omtales, men Hinze inden du nu - helt uforventet ;-) - indleder den store ombygning, så skal vi have nogle detaljerede beskrivelser af kørslen med PF. Er det ikke 107 hk semi-GTI? Hvordan trækker den? Er den hysterisk med alt for stejl momentkurve? Passer den godt til gearkassen?
-
Ingen gokkeri i min tråd tak...
Jeg har handlet stumper hos LMB (http://www.lmb-technik.com/index.html).
PF motor i en T3 kører faktisk rigtig fint. Den trækker godt i de højere omdr og bliver fint ved.
Hvorfor så subaru; bare fordi :P
-
Nytårsfortsættet begynder at virke :)
[attachment=18761]h9e0fdb8.jpg[/attachment]
[attachment=18762]h1ae3bf0.jpg[/attachment]
[attachment=18763]h7a3ccff.jpg[/attachment]
[attachment=18764]h9dd09a6.jpg[/attachment]
[attachment=18765]h1853354.jpg[/attachment]
[attachment=18766]h8a3c395.jpg[/attachment]
[attachment=18767]h4977a2f.jpg[/attachment]
[attachment=18768]h2ad87ec.jpg[/attachment]
[attachment=18769]hd1bf70a.jpg[/attachment]
-
Det ser super fedt ud... god man ikke har de lyster.... ;)
-
Ser lækkert ud... Glæder mig til at høre dine erfaringer med sub på NJ tomatkasse... Hvis man nu skulle få de lyster.. :-)
-
Takker,
Det er desværre ikke en NJ'er.
Nu mangler der "bare" at få snoet nogle ledninger sammen :blink:
[attachment=18771]h2cc9aea.jpg[/attachment]
-
det ser fame godt det der Hinze :woohoo:
jeg kan godt overtales til en prøvetur, når du når så langt :silly:
-
Ser super fedt ud
Men lige et spørgsmål vil du ikke have vendt vandmanifolden så den peger fremad dermed nemmere med slanger ?
-
Ser super fedt ud
Men lige et spørgsmål vil du ikke have vendt vandmanifolden så den peger fremad dermed nemmere med slanger ?
jeg har godt læst om dem der "vender" manifolden, men jeg tænker bare at bruge en slange.
-
Det ser da super godt ud Hinze , det kan godt være en vwbx har mange slanger ,men en sub. har da sygt mange ledninger hvordan kan man dog finde ud af og få dem på rette spor ,utroligt nogen kan , men glæder mig til en prøvetur , vi ses .
Hilsen Poul
-
surt det regner når man lige har gnisten
[attachment=19584]IMG_0388.jpg[/attachment]
-
flyt til jylland, det har været rigtigt lækkert solskin og næsten ingen vind idag B)
-
Det er da for surt....
-
flyt til jylland
Ja, det var jo en mulighed; har også hørt at momme ikke rigtig er slået an :lol:
-
så lykkedes det at få sol, lidt grunder og noget lækker farve
[attachment=19591]IMG_0389.jpg[/attachment]
-
feeed farve... :)
-
Den ser tæskelækker ud :)
Skal du så have den lækre sub lagt i, eller er det allerede gjort ?
-
Hold da helt op Hinze , det er da fra den ene yderlighed til den anden , er det også en Ferguson farve ? Hvor finder man de skørtesæt ? Jo det ser super godt ud .
Hilsen Poul
-
Det ser godt ud B)
-
Fordøren hvor er den flot er det bumle brun eller Fiat rød
-
tak tak,
sub skulle gerne nå at komme i hullet.
Skørtsættet er fra den Ukendte
Det er fiat rød, esbjerg paint
-
Er du kørende i den til Fyn 15????
Hilsen Fynboen
-
Er du kørende i den til Fyn 15????
Hilsen Fynboen
Mjaa, hvis jeg øver mig kan jeg vel nå det :)
-
Det ser godt ud, Hinze. Mon nogen skulle oprette en ny forening: T3 Malerne? :lol: :silly: :cheer:
-
var lige forbi i dag... fedt at få lov til at holde skruetrækkeren, mens Suben bliver startet op... Den er ved at være der... :cheer:
-
For h...... da , den får da lidt kærlighed nu :P så skal vi jo snart til "rejsegilde" når subben hældes i hullet ,,,,,, du ringer eller skriver vel når det er ved at ske ,,,,,
-
Ja. Vi skal vel ind og godkende om den er lavet godt nok..Der er jo også noget med et optagelsesritual der skal udføres...
-
Der er jo også noget med et optagelsesritual der skal udføres...
Som får Thule basen til at ligne en børnehaveleg.. :P :cheer:
-
I er mine bedste venner, husk det nu :woohoo:
-
Hinze , du bliver nok nød til at tage en sludder med dine naboer om når subaruklubben kommer , det går jo ikke stille af sig :lol: :whistle:
-
Hinze , du bliver nok nød til at tage en sludder med dine naboer om når subaruklubben kommer , det går jo ikke stille af sig :lol: :whistle:
;) tror det går. Der er 4 unger hos begge naboer.
-
Nej, det lyder vel ligesom når fiskerbådene står ud af havnen i Hvidesande. Stakkels naboer.
Mvh Jønne Ukendt
-
Hov, hov , Jønne du har lært hjemmefra at man ikke må bande :P ;)
-
Borte tit tit
[attachment=19710]IMG_0436.jpg[/attachment]
:woohoo:
[attachment=19711]IMG_0437.jpg[/attachment]
-
Fiat 126 Special? :P :silly: :woohoo:
-
Den er godt nok blevet fin Kenneth :-) :-)
-
Det ser godt ud Hinze ,kan du nå det ? der er jo mange ledninger på sådan en Submotor ,vi ses
Hilsen Poul
-
Det ser godt ud Hinze ,kan du nå det ? der er jo mange ledninger på sådan en Submotor ,vi ses
Hilsen Poul
mon ikke, ellers må jeg blive hjemme
-
Sådan Hinze ,,,,,
-
det skal du ikke , så kommer du på krogen ,der er 2tons træk på den røde . :side:
-
B)
Så kom der liv i den ;) (https://www.youtube.com/embed/5xnRsqBLClo)
-
Det må vi høre på en video med lyd.
-
Det må vi høre på en video med lyd.
der er fin lyd her, prøv igen
-
Fedt nok, jeg havde ikke opdaget at du havde linket til tuben. Lyder godt.
-
Det bliver da total iorden Hinze - på med motorklappen og til Fyn a'
-
Den ser fin ud og den lyder fin..... er den så til salg nu ? ... :P
... eller hvordan er det nu det plejer at gå. ;) Glæder mig til at se og høre den.
-
Hinze du er simpelthen en medicin mand for en T3 , og du kan jo godt tá dig sammen når det gælder :P ah det bliver så godt til træf i år med alle de nye projekter der lige når at blive færdige .
Vi ses hilsen Poul
-
fed karma... lyder godt.. Den er ikke blevet dårligere af at komme ned at ligge på sin rette plads...
ses....
-
Fedt det der sureraro :P
-
Den ser fin ud og den lyder fin..... er den så til salg nu ? ... :P
... eller hvordan er det nu det plejer at gå. ;) Glæder mig til at se og høre den.
ja det kan ikke vare længe før den skal skiftes ud...
det kan jo også være at Hinze donere den til motorsprængning på fyn :woohoo: :evil: :sick:
-
Den ser fin ud og den lyder fin..... er den så til salg nu ? ... :P
... eller hvordan er det nu det plejer at gå. ;) Glæder mig til at se og høre den.
salg, jaja alt er til salg
-
Subaru har jo OBD1. den kan blinke fejlkoder til en lampe, men det kunne være sjovt at kunne se noget mere. Jeg har fundet en tråd på T3-subaru (http://t3subaru.de/jupgrade/index.php/component/kunena/?view=topic&catid=3&id=28005&Itemid=0) der giver mulighed for at se info mens man kører. Jeg har bestilt et USB-RS232 (TTL) kabel til 5volt og starter med en alm pc (Mac med windows), men har lyst til en Raspberry Pi (http://www.hanselman.com/blog/SettingUpWindows10ForIoTOnYourRaspberryPi2.aspx) hvor jeg kan se det hele med en miniPC installeret i vognen.
Hvis I har noget erfaring eller ideer kom endelig frem i lyset
-
Hvad med bluetooth OBDC og så Torque på en (øldre) Android telefon eller tablet??
-
Eller bling versionen?
http://www.ebay.de/itm/Led-Car-OBD2-Hud-Insert-Head-Up-Display-KM-h-MPH-Speeding-Temperature-Warn-/371333350378?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item56753143ea
-
OBD1 er ikke en standard, dvs. de enkelte bilfabrikker har selv fundet på protokollerne til udlæsning af de enkelte data. Det er først med OBD2 at de alle er ens opbygget.
Linket jeg satte ind er til en venlig guru der har skrevet softwaren til subaru udlæsningen. Om det skal være bluetooth eller kabel er jeg mest til kabel. Raspberry er en mini PC, dvs den kan moneres i vognen og fylder ikke mere end et kreditkort. Bill Gates har lavet en Windows 10 version der kan bootes på Raspberry. Det bliver sjovt at prøve.
[attachment=19818]f02.jpg[/attachment]
-
Uha... Mange visere... Men heldigvis ingen badevægt... ;)
God fornøjelse med 0'erne og 1-tallene... Bling-blink... ;)
-
nu med egne signaler.
[attachment=19836]IMG_0515.jpg[/attachment]
-
WAUW!
-
så knækkede speedometerkablet... det sgu hårdt sådan noget Subaru... :woohoo:
-
Så for Søren du har vel kørt nålen helt i bund så det er kammet over :lol:
Hilsen Poul
-
Så for Søren du har vel kørt nålen helt i bund så det er kammet over :lol:
Hilsen Poul
ja, sårn cirka :whistle:
-
Så for Søren du har vel kørt nålen helt i bund så det er kammet over :lol:
Hilsen Poul
ja, sårn cirka :whistle:
Det vil jeg gerne advare imod :P når nålen når bunden er der lidt for mange omdrejninger på motoren ,,,,,, men sjovt er det da :evil:
-
Øv, kan du så ikke bare køre den direkte over computeren med et joystik?
-
Øv, kan du så ikke bare køre den direkte over computeren med et joystik?
jo, det kunne da være en mulighed. Tror bare lige der mangler lidt kode i softwaren B)
-
Fik besøg af fragtmanden ;)
[attachment=20179]IMG_0757.jpg[/attachment]
-
Hvad gemmer du under den sorte plastik Hinze???
Hilsen Fynboen.
-
Hvad gemmer du under den sorte plastik Hinze???
Hilsen Fynboen.
Glad for du spørger :)
[attachment=20180]IMG_0758.jpg[/attachment]
-
Set havde jeg nu gættet
-
Er det en UN-1, eller er det en Audi kasse der skal vendes på hovedet?
Hilsen Fynboen.
-
til inspiration hvad den kan bruges til se her (http://www.brick-yard.co.uk/forum/t3-18t-conversion-build-thread_topic76783.html) eller her (http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi-a4-passat-gear-box-install_topic71714_page1.html)
-
Er det en UN-1, eller er det en Audi kasse der skal vendes på hovedet?
Hilsen Fynboen.
passat/Audi 012. Den sidder sammen med de langsliggende motorer
-
Det bliver da spændende at se den sidde foran Subaro-motoren.
Hilsen Fynboen.
-
Audi / Passat gearkasser der skal vendes på hovedet ???
-
Det bliver da spændende at se den sidde foran Subaro-motoren.
Hilsen Fynboen.
næ, mon ikke det bliver en saftig tdi. Gearkassen en kode DUK og en laaaang en slagsen, så den passer til et stooort bundtræk. Håber det kan blive ligesom at køre i Lupo 3L B)
-
Audi / Passat gearkasser der skal vendes på hovedet ???
yep, det er ganske vist
-
Så kører det for dig Hinze.
Hilsen Fynboen.
-
Her en sammenligning mellem AAP og DUK (det er ikke en UN, jeg har bare benyttet un til at taste gearingen ind for DUK)
[attachment=20181]AAP_DUK.jpg[/attachment]
-
Årsagen til en ny retning... :S
[attachment=20321]sub_spaan.jpg[/attachment]
-
:sick: Gearkasse eller motor??
-
:sick: Gearkasse eller motor??
Motor
-
Årsag?
-
Årsag?
aner det ikke, kørte med god fart et stykke tid. Så kom der lidt kliren og banke lyde, ala et udu plejlstangsleje.
-
Øv trist læsning.
-
8)
[attachment id=1 msg=123984]
-
Hov hvad sker der , er billedet så rystet fordi du køre diesel , og kun 2500 omd. Ved120 km/t :D. så kan jeg kun sige tillykke , fortæl- fortæl !!
Hilsen Poul
-
Hov hvad sker der , er billedet så rystet fordi du køre diesel , og kun 2500 omd. Ved120 km/t :D. så kan jeg kun sige tillykke , fortæl- fortæl !!
Hilsen Poul
128 :P
-
;D pas nu på politiet er på tæerne ,har lige talt med dem
-
Er du i Jylland? Det er da kun i Jylland man må køre så stærkt :D
Mvh Jønne Ukendt
-
Ahha Jønne vi må også godt køre så stærkt her , men vi kan ikke ,fordi vi holder på motorvejene ,i køre på motorvejene ,det er noget med den Jydske motorvejs mafia ,der er jo snart motorvej mellem gårdene derovre ;D
-
Vi har også nogle store gårde ;)
Mvh Jønne Ukendt
-
....ja fordi det er jo der køerne skal være, og ikke på motorvejen.
-
Nemlig Peter ;D
-
[attachment id=1 msg=124148]
[attachment id=2 msg=124148]
[attachment id=3 msg=124148]
[attachment id=4 msg=124148]
-
fedt projekt... måske man får en tur en dag....
-
Hjalp det at få protesen pakket ind?
Mvh Jønne Ukendt
-
Hjalp det at få protesen pakket ind?
Mvh Jønne Ukendt
en lille smule, mangler den store overfrakke. Moar er ved at sy :)
-
fedt projekt... måske man får en tur en dag....
klart klart
-
Hold da op det er jo kunst :D var det fordi der kom resonans igennem kablerne den er pakket ind ? Ligger gearne på samme måde som i Passaten
Hilsen Poul
-
[attachment id=1 msg=124164]
[attachment id=2 msg=124164]
[attachment id=3 msg=124164]
[attachment id=4 msg=124164]
[attachment id=5 msg=124164]
-
Sikke nogle fine billeder. Spændende.
Det kunne være interessant hvis du ville forklare lidt til os hvor det hele er standard.
Ekstra køling i stedet for reservehjul? Speciel gearstang, pakket ind... hmm. ;)
-
det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.
-
Easy cake, det burde kunne gøres på en eftermiddag
-
Easy cake, det burde kunne gøres på en eftermiddag
jaa, lige der omkring.... njaa, det var en mundfuld og jeg kan ikke engang tage æren. Der skal vi en tur til det jyske.
-
det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.
Vendt på hovede :-\ så tegner der sig et billede i mit hovede af olie der pisser ud af bunden af gearkassen, ved udluftningshullerne. Er det kronhjulet i diffencialen, som er vendt om i gearkassen, så det kører baglængs ????
Mvh Poul
-
Er spændt på at høre hvordan km/l er med den gearing. Der skal et godt moment til. Spændende projekt.
Hilsen Fynboen.
-
det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.
Vendt på hovede :-\ så tegner der sig et billede i mit hovede af olie der pisser ud af bunden af gearkassen, ved udluftningshullerne. Er det kronhjulet i diffencialen, som er vendt om i gearkassen, så det kører baglængs ????
Mvh Poul
Det er hele gearkassen der vender på hovedet, og ja lufthullet er lukket og et nyt er fikset i "bundproppen". dvs. gearkassen kører samme vej som den er bygget til, men den ved ikke den sidder på hovedet ;D
-
Er spændt på at høre hvordan km/l er med den gearing. Der skal et godt moment til. Spændende projekt.
Hilsen Fynboen.
Ja, det bliver sjovt at se. Lige nu døjer jeg med at fylde diesel på. Der er jo kun et fesen benzinhul i påfyldningsrøret og en lille klap, så den store dieselsprøjte kan ikke komme derned.
-
Sådan en diesel TDI er jo effektiv og giver derfor ikke så hurtigt eller så meget varme fra sig. Hmm.
Skal man så have en fyr i? Er det nok at opvarme kølevandet eller skal kabinen ogå have et skud varme.
Hvor finder jeg noget lækkert?
Er der nogle smarte måder at tilslutte det kølevandet, jeg tænker på, hvor i systemet indsætter man det varme vand for hurtigst virkning.
-
Der sidder et fyr i den røde det kan du bare pille ud
Hilsen Poul
-
Der sidder et fyr i den røde det kan du bare pille ud
Hilsen Poul
sikke en flot mulighed. Jeg kikker på den
-
Så landede der 4 drivaksel led fra en Porsche 944. De giver en større arbejdsvinkel. 23 grader mod 17 grader standard. Det er godt når nu gearkassen er på hovedet og drivakslerne sidder lidt højt oppe.
[attachment id=1 msg=124945]
[attachment id=2 msg=124945]
-
:)
[attachment id=1 msg=124960]
[attachment id=2 msg=124960]
-
Sådan ,,, så er den ved at være sommerklar ,,
-
For H..... Hinze du skal have nyrebælte på med de Randersreb der ;D jeg troede du var til komfort ,men nu er der måske gået Magnussen i den ,hvad gør man ikke for udseende ,og det ser super godt ud .
Hilsen Poul
-
8)
[attachment id=1 msg=125532]
-
Den er godt nok højt gearet.
-
WHAT????
Mvh Jønne Ukendt
-
Så har doktoren bort opereret motoren ::)
[attachment id=1 msg=126344]
-
Doktoren?
[attachment id=1 msg=126346]
-
haha, ja det må være ham. Håber en anden doc vil hjælpe tilbage til fremtiden ;D
-
er ved at fylde gearkasse olie på. Har tømt det gamle ildelugtende indhold ud og har nu fyldt 4 liter på. Når jeg propper pegefingeren ind i hullet, er der ca en cm ned til olieniveau.
Det er en 4-trins, hvor meget skal mon på?
-
I gamle dage da jeg skiftede olie og lavede service på boblerne skulle der olie på til kanten of hullet ,så mon ikke det gælder stadig
-
I gamle dage da jeg skiftede olie og lavede service på boblerne skulle der olie på til kanten of hullet ,så mon ikke det gælder stadig
jaaa ok, den er jeg med på. Synes bare jeg har læst at de tager 3 til 3.5 liter. Jeg er på 4 og har stadig ikke niveau i hul-"højde"
-
1 liter pr. Gear må være ok ;D ;D
-
I følge Thing, skal der ikke olie på til overløbet, 4 L. skal der på en 5 trins.
Hilsen Fynboen.
-
I følge Thing, skal der ikke olie på til overløbet, 4 L. skal der på en 5 trins.
Hilsen Fynboen.
nu fik kikket i den tykke bog.
4-trins til hullet (edit: det endte med 4,5 liter)
5-trins 15mm under hullet
-
efter en god snak med fynboen om udstødninger, fik jeg først brændt en potte på fra Biltema. Den gav lidt men ikke nok, så herefter makkede jeg en "pibe" sammen. Nu virker det tyst, lækkert.
[attachment id=1 msg=128166]
[attachment id=2 msg=128166]
[attachment id=3 msg=128166]
[attachment id=4 msg=128166]
-
Godt at høre, at piben fik en anden lyd.
Hilsen Fynboen.
-
Folien i instrumentet er blevet lidt mør, så omdrejningstælleren virkede ikke mere. Hmm, så må der vel hekses lidt med et diagram og ledninger. Nu virker den fint igen :)
[attachment id=1 msg=128206]
[attachment id=2 msg=128206]
-
Det er det der er så godt ved T3'ere, meget af det der går i stykker kan laves på simpel måde ,eller skildes af og renses.
Hilsen Fynboen.
-
8)
-
En gang mere ;D
[attachment id=1 msg=129675]
-
Og så ind bag i en Carat ::) ::) :'(
Tillykke med den nye maskine..Det kan kun blive godt..
-
Nu har du godt nok også snart kørt længe med den samme motor ;)
-
Hov sådan en har du jo haft :D ,husk at sætte omdrejningsbegrænser på , din speederfod er lidt tung husker du nok ;D er den fra "Holgers Motordepot" ?
Hilsen Poul
-
Hov sådan en har du jo haft :D ,husk at sætte omdrejningsbegrænser på , din speederfod er lidt tung husker du nok ;D er den fra "Holgers Motordepot" ?
Hilsen Poul
motoren kommer fra en Subaru fra Havdrup
-
der er kommet en kasse fra Winkler ::)
[attachment id=1 msg=129753]
https://www.vw-winkler.de/Winkler-Fahrwerk-60mm-mit-gekuerzten-Sportstossdaempfern (https://www.vw-winkler.de/Winkler-Fahrwerk-60mm-mit-gekuerzten-Sportstossdaempfern)
-
Spændende.
Hvad skal den gamle undervogn Så?
-
Hinze... Hvis en dag, at Greve Motortransport skal have rengjort kabinen, kan jeg måske være behjælpelig med lidt tossede tricks og fede fiduser... ;) Pøj-pøj med det nye hjerte... ;)
-
det lyder lækkert bjerrum.
Undervognen skal vel bare i havnen ::)
Jeg begyndte at skift bagi, det er jo lettest. Foran tog det overhånd, nu er der lige lidt mere der skal pudses på.
[attachment id=1 msg=129763]
[attachment id=2 msg=129763]
-
Det er da typisk , du kan ikke begrænse dig ;D ;D ,når noget kan skilles ad så er det bare igang ;) nå men det er vel ingen luksus med den glnok undervogn du havde ,den vækkede minder om min tid med blød hat i Audi 100 ;D
-
ja, nu skal der powerflex til, så den bliver spændstig 8)
-
Skifter du alt til Powerflex...?? Jeg er MEGET spændt på at høre nærmere om vanskeligheden i skiftet og resultatet/kørbarheden... Vi har jo alle +/- 30 år gamle gummi'er på vores biler og hvis letheden i montage kan opveje den betragteligt højere pris på Powerflex vs nyt gummi, kunne det jo være svært interessant... God arbejdslyst, Hinze... ;)
-
ja, glæder mig også vildt. Endda også med 4 nye dæk, og satser på en 4-hjuls udmåling.
[attachment id=1 msg=129825]
-
Hvad er det for et hvidt produkt der bliver tætnet med her:
(http://t3nettet.dk/index.php?action=dlattach;topic=86762.0;attach=4812)
Noget ala det her:
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatning/Karosseritatner-2000023847/
-
mon ikke det kan bruges, vi skal have VW-Madsen til at svare
-
Nu er alle de fine gummi dimser monteret og i dag skulle der så justeres alle vinkler.
RIGTIG mange tak til Manden på billedet :)
[attachment id=1 msg=129861]
[attachment id=2 msg=129861]
[attachment id=3 msg=129861]
-
Godt gået Hinze. Du nåede det inden ferien.
Mvh Jønne Ukendt
-
Der var hyggeligt
-
Nåda, jeg skal vist lige lære og kører med sænkning, inden hele skærmen bliver trukket af.
[attachment id=1 msg=129928]
-
Bare nogle bredere hjul på 8) 8) ;D
-
:P, jeg har ikke flere
-
Sommerens skrækoplevelse.
Udover at skulle skifte kul i generatoren på P-pladsen ved T-Hansen i Brønderslev, synes jeg den begyndte at bremse lidt anderledes.
Jeg har ABS på, men det er deaktiveret fordi mine følere foran er i udu. Jeg tænkte at det måske kunne have indflydelse, men det skulle det jo ikke kunne lade sig gøre, da det blot bliver slået fra ved fejl.
Jeg kørte en tur ned på den lokale P-plads, for sådan lige at tjekke bremseevnen nærmere, og nu var den så næsten forsvundet. Et par tråd, føltes som et gennemløb af væske, et kik under vognen afslørede en stor pøl af væske ved gearkassen, shit. Ind under vognen og kikke, hmm det sejlede med væske omkring gearkasse ophænget. Der er 1 værksted i Hune, ringede til ham “ja, den kan vi godt fikse på mandag”, hmm tak. Vi skulle aflevere det lejede sommerhus kl 11 og nu var klokken 9. “Er der andre i området der har bremsevæske,”jaa, i Pandrup”. Ok tak, jeg kørte til Pandrup med håndbremsen som hjælp til at stoppe vognen… Yes, der var bremsevæske i Pandrup (circle-k).”kender I en mekaniker i området”…” ja, her et nummer til vores lokale”. “Mange tak”. Ringede og en rigtig flink mand kunne hjælpe om aftenen og han kendte ikke nogen i nærheden”. Hmm, ok tak”.
Hjem til sommerhus, op på en skrænt, ned under vognen og kikke rigtigt. Æv, et bremserør var utæt, det havde siddet for tæt på gearkasse ophænget og var filet tyndt. Pisosse, ingen værktøj. Igen blev Thansen min ven med lidt værktøj. Hjem til sommerhus skrænten, klippe røret over og folde det fladt i en grisehale profil. Nu løb bremsevæsken ikke ud af selv, kun når jeg bremsede!
Pakke hele familen, hund og svigerforældre, ud på motorvejen og landede trygt i Greve.
Nu er der fint nyt rør på og den bremser normalt igen. Lad dette være en lærerig oplevelse.
Pas på derude, det kan blive spændende før man aner det.
[attachment id=1 msg=130003]
[attachment id=2 msg=130003]
[attachment id=3 msg=130003]
[attachment id=4 msg=130003]
-
Uha det er da nervepirrende læsning , godt du fandt ud af det ,inden du skulle hjem med hele den pukkelryggede familie , det er ikke sjov at finde alternative veje lige pludselig .
Hilsen Poul
-
Er dine motor - og gearkasseophæng i orden. Det er lidt mærkeligt, at den kan nå at ødelægge bremserøret op mod traversen. Lidt for spændende kørsel tænker jeg. Godt i kom hjem i god behold.
Hilsen Fynboen.
-
lækkert med en nysynet vogn. Synsmand var ganske imponeret :)
-
Tillykke med det.
Hilsen Fynboen.
-
Tillykke med det.
Hilsen Fynboen.
tak, det er altid rart at høre "jamen, du passer jo på den" fra en synsmand 8)
-
et lille trick hvis din støttebolte er løse i navet.
[attachment id=1 msg=130080]
-
andre fælge er hentet et sted tæt på grænsen...og så i dag så jeg lige en motor i nærheden. Det er en AEB 1.8T 8)
[attachment id=1 msg=130081]
[attachment id=2 msg=130081]
[attachment id=3 msg=130081]
-
Kan se du har haft en rigtig god og indbringende tur.
Hilsen Fynboen.
-
Lidt nyt skal der til :)
Tak til T3Klub Danmark for muligheden for at handle med lækre aftaler.
[attachment id=1 msg=130092]
-
Lidt nyt skal der til :)
Tak til T3Klub Danmark for muligheden for at handle med lækre aftaler.
Ser godt ud - og endda med nye bøsninger.... Hvor ondt gjorde det...?? $$ 8)
-
Lidt nyt skal der til :)
Tak til T3Klub Danmark for muligheden for at handle med lækre aftaler.
Ser godt ud - og endda med nye bøsninger.... Hvor ondt gjorde det...?? $$ 8)
bøsningerne bliver da udskiftet med powerflex, prisen er her http://www.hovwdiaudi.dk/productview.aspx?ID=1144301000 (http://www.hovwdiaudi.dk/productview.aspx?ID=1144301000)
-
jeg har egentlig længe haft en lille smule varme på, selvom håndtaget stod på lukket. Lurede lidt på Samba og her er en fin løsning. Nu kan jeg kører med lukkede vinduer og få dejlig frisk kold luft ind.
Varene er fra Biltema, en 1/2 kugleventil og 2 stk slangestudser 1/2 - 5/8, det passer fint.
[attachment id=1 msg=130141]
[attachment id=2 msg=130141]
[attachment id=3 msg=130141]
-
Det er lige der jeg har sat en radiatortermostat ind. Det virker også rimelig godt.
Hilsen Fynboen.
-
Det er lige der jeg har sat en radiatortermostat ind. Det virker også rimelig godt.
Hilsen Fynboen.
hvordan styres den så?
-
Det er en med fjernføler på, men ellers er det jo temperaturen i kabinen der bestemmer.
Hilsen Fynboen.
-
Det er en med fjernføler på, men ellers er det jo temperaturen i kabinen der bestemmer.
Hilsen Fynboen.
smart, er kabineblæseren så med i styringen
-
Nej, så smart er det ikke lavet.
Hilsen Fynboen.
-
Nå, men vi sparede da benzinen :-[
Starter tørnede laaangsomt, sikkert batteri, nyt på, samme situation ?!?, men hov benzinpumpen kører jo heller ikke, hmm.
Mon ikke bare den trænger til en anden motor (AGG står "klar")
[attachment id=1 msg=131028]
-
Hva med diesel?
Mvh Jønne Ukendt
-
Hva med diesel?
Mvh Jønne Ukendt
det er jo et godt spørgsmål;
Vægtafgiften stopper jo enhver glæde med en T3 på hvide plader. Når vi nærmer os veteran status kunne det jo fint blive en mulighed. Så tænker også at de "nye" common rail lækre lydløse diesel motorer kan styres i vores vogne
-
nu den alligevel skal i garage, skal der ske lidt mere ;) back to basics
[attachment id=1 msg=131060]
[attachment id=2 msg=131060]
[attachment id=3 msg=131060]
[attachment id=4 msg=131060]
[attachment id=5 msg=131060]
[attachment id=6 msg=131060]
-
Karaten er smukkere uden skørt, lidt ligesom med kvinder, men karaten er vel en af slagsen.
-
Karaten er smukkere uden skørt, lidt ligesom med kvinder, men karaten er vel en af slagsen.
Hej Otto, jeg har gået rundt om den nogle gange og jeg må erkende at jeg er enig med dig :)
-
Nå, kunne alligevel ikke lade være med at undre mig over at den pludselig ikke gad starte.
Det viste sig at være en skidt sikring til benzinpumpen og ikke mindst dårlig stel til starteren. Den havde forsøgt at trække startstel gennem en lille fesen ledning, der så var forkullet :(
Nu er det 2 tykke stelbørger og nye sikringer og wupti er vi kørende igen :-*
Så aftager stressen også lidt med den nye motor til det bliver lidt lunere i vejret
-
Sidste år lærte jeg(på den håre måde), at et lille benzinfilter på sugesiden af benzinpumpen er en god ide. Bare en lille bitte smule skidt kan stoppe en elektrisk benzinpumpen.
Hilsen Fynboen.
-
lidt nyt udseende.
[attachment id=1 msg=131536]
-
Uha nu ligner den jo nærmest en helt almindelig folkevogn 8) ,er du ved at gøre den salgsklar eller får den lov at blive lidt endnu ?
Hilsen Poul
-
Uha nu ligner den jo nærmest en helt almindelig folkevogn 8) ,er du ved at gøre den salgsklar eller får den lov at blive lidt endnu ?
Hilsen Poul
tror jeg øver mig lidt længere ;D
-
Den er meget velkommen til Fyn '18 8)
-
Den har længe "slingret" i vinden, men nu kom der også styr på det. Voldsom forskel med lækre bøsninger i tandstangen.
[attachment id=1 msg=131549]
-
Hold da op har du vundet i lotto ,det er det rene guld det der ,men lækkert der er bare forskel man er ikke i tvivl ,prøv bare at køre over fartbump der er bare ro på ;D
Hilsen Poul
-
Lidt skal der da ske her på en varm sommerdag. Powerchange ;D
Ud med den ene
[attachment id=1 msg=131873]
[attachment id=2 msg=131873]
[attachment id=3 msg=131873]
[attachment id=4 msg=131873]
Og i med den anden
[attachment id=5 msg=131873]
-
Jaaaa.. muskelrøg igen... ;)
-
Skal du ikke bare have 2 tanke i en til benzin og en til diesel ;) og hvad med har du en klippekort s ordning med afgiften ;D altså næste gang du bliver rastløs så har jeg et par opgaver til dig , det har da ikke nødig at gå ud over den stakkels Carat ;D helt ærlig jeg er bare misundelig ville ønske jeg havde de samme evner som dig ;)
Hilsen Poul
-
Har nu kørt et par ture med diesel (igen). ..... det køre rigtig fint, godt med træk fra møllen men,..........
Det er sgu ikke rigtig mig :-[
Såå, på med sølvpapirshatten og tænke på nye muligheder ;D
Har nogen måske en AGG liggende eller ?
-
Hvorfor ikke prøve en 1,8 T den har 150 HK og kan nemt komme på 180 HK ,den har magt over det og går roligt og tyst som du godt kan lide.
Hilsen Poul
-
Den er bestemt med i tankerne