Forfatter Emne: \"Hul\" i motoren  (Læst 3128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
\"Hul\" i motoren
« Dato: 11. Juli 2006 kl: 00:03:32 »
Jeg kravlede lige rundt inde på "dækket" af min doka og tjekkede batterispændingen efter den havde ladet et døgn (12.46 volt.. så den får en nat til). Men så kigger jeg ned mod starteren for lissom at vise hvem der bestemmer og gav den "nu kommer jeg såsnart jeg har et par ledige timer og skruer dig af" blikket.

Men!!! Jeg skal prøve at gøre mit bedste for at forklare det.

Hvis man kigger sårn ned igennem låget, over mod starter og der hvor kølevandspumpen sidder og så retter blikket nedad. Så ser man vel der hvor starteren slutter til motoren, vil jeg tro. Dernede på en del af motorstøbegodset ser jeg til min store overraskelse et hul med gevind invendigt og man kan kigge ind på et tandhjulaf en art med rustne tænder!?  Jeg kan IKKE forestille mig at det er korrekt?!!?? Når der er gevind i "hullet" må der da passe en prop til? Og jeg vil skudda ikke ha rustne ting INDE i min motor!!?

Er det "bare" et målehul så kan kan se justeringen af etellerandet? (jeg SAGDE jeg var helt grøn m.h.t Diesel.) OG skal der ikke være prop på der? eller en studs eller noget andet?

Det er måske noget jeg har kørt med siden jeg købte den! Jeg bliver mere og mere i tvivl om hva faen der er sket med det motorskift. Der hænger og dingler underlige ledninger (et par stykker hare jeg fået regnet ud hvad er og har sat på) og nu dette! Det virker sku somom det er en ikke vw mekker der bare har kastet den i fra afstand og så spændt et par skruer.. * suk * Nu ved jeg måske hvorfor den var så billig... argh. :shock:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
\"Hul\" i motoren
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2006 kl: 01:05:51 »
hej hej med dig...

det er rigtig meget dårligt at der er et rusten tandhjul der inde jan... du må heller skifte motor igen...eller sælge bilen til mig for en slik  :lol:

så rolig nu jan.. det er din startkrans du kan se der, dvs de tænder din starter griber fat i når du drejer nøglen til start.. og drejer krumtaben rundt så det er lige meget om det er rusten.

og så bruger man det hul til at indstille Diesel indsprøjtnings pumpen med
og ja der skal være en prop der i med gevind og en lille prop inden i propen uden gevind..

jo den skal være der men der sker ikke det vilde hvis den ikke er der den er til at beskytte så der ikke falder en sten eller en møtrik eller noget andet der ned i...  

Mvh Flemming  :lol:  :lol:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
\"Hul\" i motoren
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2006 kl: 11:59:44 »
Puha.. jeg blev helt nervøs, håber den prop sidder på en af mine andre motorer. Men hvis kransen er helt rusten kører den da ikek alt for godt rundt, det kan jo være den del af mine startproblemer, tror jeg giver den en klat fedt.

Hvis du skal være syncro-man igen så tjek lige denher velholdte syncro med syn http://www.tjautomobiler.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=216301864
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
\"Hul\" i motoren
« Svar #3 Dato: 11. Juli 2006 kl: 15:47:29 »
hej jan...

hvis du forstiller dig krumtapen på den sætter du et svinghjul hvor der sidder en tandkræns og det er den du kan se og den er helt fri når den drejer rundt så det er totalt lige meget om den er rusten eller fin...

men ring så kan jeg nok bedre forklare det

Mvh Flemming  :lol:

transpeter

  • Gæst
\"Hul\" i motoren
« Svar #4 Dato: 11. Juli 2006 kl: 17:46:01 »
tror hellere jeg vil kigge på en gearkasse, efter den prop..... ;-)

TRANSPETER

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
\"Hul\" i motoren
« Svar #5 Dato: 31. Juli 2006 kl: 15:20:10 »
For sæææven.. så lige at der var to fine "snorkler" i dokajønnes motorrum da jeg tjekkede hans 1,9 umbau ud forleden aften. Jeg har bare et åbent hul (argh håber ikke jeg har to).

Den står på en græsmark! og.. så finder jeg denher historie->

http://www.vwrx.com/forum/index.php?board=1;action=display;threadid=58

Jeg skal vist have stoppet de huller!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline bertram

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
  • By: Kbh k 1123
Sv: \\
« Svar #6 Dato: 14. Maj 2016 kl: 17:37:10 »
Jeg mangler samme prop som du omtalere, fandt du ud af hvor den kunne anskaffes?, ved godt det ved at vær eet årti siden, men man har vel lov at være heldig? ;D
Bertram

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: \\
« Svar #7 Dato: 14. Maj 2016 kl: 20:28:51 »
her[attachment id=1 msg=126285]
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...