Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
..i-pumpe
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: ..i-pumpe (Læst 1558 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
..i-pumpe
«
Dato:
29. September 2006 kl: 13:00:53 »
Av, det var være. Det er akslen til centrifugalregulatoren, du har skruet ud der. Kan du genskabe dens position? Det er nemlig en justeringsting, som man faktisk ikke skal pille ved. Der er gode anvisninger til at tætne pumpen her:
http://www.uwereimann.de/poel/esp-hd.htm
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
..i-pumpe
«
Svar #1 Dato:
29. September 2006 kl: 20:00:23 »
Citér
nu slipper jeg ikk´for at får den kørt i maskine bænk
Ahhhh - der er muligheder. Hvis du har mod på det, så pil topdækslet af - så kan du se centrifugalregulatoren. Prøv at høvle akslen ind igen ( med den nye tætte O-ring. Så skal jeg nok stå stand-by med nogle mål til sammenligning. Hele processen skal foregå med yderst renlighed. Et sandkorn kan kvase højtryksdelen!
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
..i-pumpe
«
Svar #2 Dato:
02. Oktober 2006 kl: 00:10:36 »
jo
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
pawel
Gæst
..i-pumpe
«
Svar #3 Dato:
11. November 2009 kl: 03:19:20 »
Citat fra: "Jarl"
jo
Jeg har søgt og søgt om effektforskelle mellem aaz-pumpe og jx-pumpe.. og jeg har stadig ej fundet den helt gode tråd endnu..
Jeg er ikke istand til at læse flere aaz-tråde længere.
Jarl, vil du måske uddybe dit "jo"..? :?
På forhånd tak. :wink:
Logget
Mølle
Gæst
..i-pumpe
«
Svar #4 Dato:
11. November 2009 kl: 08:01:30 »
Uanset hvilken pumpe det drejer sig om, så må det flyde med dem rundt omkring. Det er måske lidt sjovere at tage udgangspunkt i en pumpe, som er komplet, og som ikke er forsøgt tætnet med snask.
Prøv at spørge her på siden.
Logget
pawel
Gæst
..i-pumpe
«
Svar #5 Dato:
11. November 2009 kl: 12:03:02 »
Det er nu ikke fordi jeg søger en pumpe -jeg har en nypakket og renoveret jx-pumpe klar på hylden.
Jeg vil blot gerne have noget viden om de to forskellige pumpers fortrin og ulemper. Altså hvad er plusser og minusser ved jx-pumpen kontra aaz-pumpen. :wink:
Logget
verner
Hero Member
Indlæg: 5.472
Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
By: Nord for Vejle
..i-pumpe
«
Svar #6 Dato:
11. November 2009 kl: 14:58:50 »
@pawel det er kun en 3ÅR gammel tråd du har genstartet!!
men selvfølgelig kan jarl huske hvad han mener med sit JO, ellers er han nok ved at blive lidt senil
forøvrigt husker jeg at casper lavede en costum-pumpe til sin aaz engang...
Logget
Hilsen Verner
2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
..i-pumpe