Forfatter Emne: Stempler og ringe - Kan det her gå an ?  (Læst 2551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Stempler og ringe - Kan det her gå an ?
« Dato: 21. Februar 2010 kl: 10:27:33 »
Allervigtigst er formen på cylindren. Sliddet i sig selv er større end jeg ville lade passere, men for en  nænsom mand, der passer på ved kold motor og ikke går i panik over at den kan komme til at bruge lidt olie, der er det vel acceptabelt. Men formen på cylindren er meget afgørende. Hvis cylindren er udpræget omvendt-kegleformet, så risikerer man et stempelringsbrud, da den uafbrudt skal ekspandere og trække sig sammen. Er cylindren oval, så risikerer man en dårligere tætning med nye ringe, da de jo er skabt til at tætne en rund cylinder.

No matter what, så skal du sørge for at deglassere cylinderen, så den kan tage imod de nye ringe, så skal det såmænd nok gå med at få den hæderlig tæt. 100.000 km vil jeg ikke love dig. Det vil jeg heller ikke på en ny JX... Og på spørgsmålet om, hvor mange JX'ere, der kører rundt med klirrende stempler ... tja vel lige i omegnen af 99%...

Kommer du i tanke om, at du vil have en anden blok med mindre slid, så har jeg en på hylden, men du har sikkert motoren siddende i bilen og planlægger at trække stempelringe der drevet af dovenskab... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Stempler og ringe - Kan det her gå an ?
« Svar #1 Dato: 22. Februar 2010 kl: 22:30:25 »
Julius

det går bare ikke at samle den motor igen uden at gøre noget

og det er da en efter min mening tåbelig ide at samle den igen for at skille den ad efter nogle 1000 km igen fordi man ville gå under gæret hvor det var højest

få nu en blok af jarl og saml den ordenligt så har du en motor du har det godt med i dit hjerte når du køre og skal ikke tænke arrrrrrr går den nu i stykker hvis jeg køre mere end 20 km hjemmefra

men det er jo kun min mening det er din der tæller

Mvh Djurs  :lol:  :lol:  :lol:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Stempler og ringe - Kan det her gå an ?
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2010 kl: 04:58:11 »
1500 er vel heller ikke så slemt, set i forhold til hvad der kan ske med top og blok, hvis man gør arbejdet halvt... ikke at det nødvendigvis sker, men risikoen er der, hvilket den vel egentligt hele tiden er.

Djursland

  • Gæst
Stempler og ringe - Kan det her gå an ?
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2010 kl: 09:09:03 »
hej igen

ja jeg kender det godt det der med at håbe at det går sgu nok smiler

der var en gang en vis herre der ville bore kun den ene cyl  op og så lade de andre være

det sagde jeg også at det var en dum ide smiler

og jeg nævner ingen navne

Mvh Djurs

   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Stempler og ringe - Kan det her gå an ?
« Svar #4 Dato: 23. Februar 2010 kl: 16:02:32 »
Hold da helt kæft, det må have været en idiot!!! ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!