Hovedcylinderen til koblingen sidder under rattet mellem bremse- og koblingspedalen. hvis den bliver utæt, så vil der ligge bremsevæske på gulvet i kabinen under gulvtæppet foran førersædet.
Når der er vådt under den rillede ting (gearkassen) foran motoren er det nok som nævnt koblingens slavecylinder, som har givet op. hvis det drypper under bilen, så tag en dråbe på fingeren, og mærk mellem to fingre, om olien føles "tør" og uden smøreevne. Så er det nemlig nok bremsevæske. sammenlign evt. med bremsevæske fra dunken. Slaven sidder et dumt sted og det er lettest at komme til, når bilen er på lift. at skifte salven er som sådan ikke svært. -snarere bøvlet. Den sidder med to M8 bolte, som der næsten ikke er plads til at få værktøj op til. Men det er muligt. Skru slaven af, og få den lirket frem i lyset. Og så skal koblings-slangen lirkes af. Den er som regel rusten der hvor der skal holdes igen med værktøj, når den skrues ud af slaven. En svejsetang eller lignende kan være en løsning. Slaven kan evt. udluftes inden den monteres igen. Der er nemlig heller ikke så meget plads til at få værktøj op til udluftningsskruen, når slaven er monteret igen. Det kan evt. gøres oppe fra motorrummet... -og hvis I ikke er vant til at skrue på biler... så lad en, der har lidt forstand på det, gøre det.. god tur hjem fra Bornholm. (PS. Der er ikke fare for at koblingens utæthed bruger bremsevæsken, så I får bremsesvigt. Kontrollampen for håndbremse vil lyse inden væskestanden bliver kritisk)