T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: biff efter 03. December 2008 kl: 20:18:50
-
Det lyder temmelig billigt synes jeg. Jeg har lige betalt 2460 (eller var det 2480) for et halvt år. Og min er benzin under 1500 kg...
-
3300 kr / halvår.
Hvide plader
Benzin
1525 kg egenvægt
-
4030kr? Så er det en diesel gulpladebil med en totalvægt over 2000kg ikke?
-
jo 4030 er gulpladde over 2000kg i afgift. Men så skal du da være glad for at du ikke har en hvidplade model, så hedder regningen 10.500,- per år for en diesel model !
-
vi har lige betalt 3390 :shock: for et halvt år for en hvidplade benziner
-
1880 kr kvart årlig :!:
for en hvidplade camper TD :)
-
1880 kr kvart årlig :!:
for en hvidplade camper TD :)
Ja
-
For gulpladebiler betaler man vægtafgift helårligt, så den pris du opgiver er for en diesel gulpladebil med en tilladt totalvægt mellem 2000 og 3000 kg..
For hvidepladebiler betaler man vægtafgift enten halv- eller helårligt, det afhænger af bilens egenvægt.....Hvis bilen vejer 1300 kilo og derunder, betales hvert halve år, hvis den vejer fra 1301 kilo og derover betales kvartårligt.
En diesel hvidepladebil med egenvægt mellem 1301 og 1500 kilo koster kvartårligt 1880,- og en der vejer fra 1501-2000 kilo koster 2560,- kvartårligt.
-
ja jeg giver omkring 6000 om året for min bluestar : ) hvilket jeg er helt tilfreds med
-
2500 kr årligt for min gulplade diesel og 1880/kvt. for min White* TD.......
-
10500 hel årligt , det er sq til at føle på . men sådan er det , og vi vil ikke bytte vognen ud for at få billigere afgift
7 pers hvidplade 1,6 td
-
Hej Morten
Hvordan beep vejer den under 1501 kg???????????????
JJ
-
Hej Morten
Hvordan beep vejer den under 1501 kg???????????????
JJ
Det gør min da også??? Uden problemer??? 1475kg på vægten med faktisk alt udstyr i???
/Mads
-
Hej Morten
Hvordan beep vejer den under 1501 kg???????????????
JJ
Ved ikke med Mortens bil, men typisk er det, at gulpladebilerne holder sig under 1500 kilo (som regel 1450 kilo), hvilket så er en fordel med vægtafgiften når de kommer på hvide plader......i modsætning til dem der har været på hvide plader hele tiden...altså 7-8 pers. busserne som er vejet ind med sæder, trinbræt o.s.v.
-
Hej Morten
Hvordan beep vejer den under 1501 kg???????????????
JJ
Ved ikke med Mortens bil, men typisk er det, at gulpladebilerne holder sig under 1500 kilo (som regel 1450 kilo), hvilket så er en fordel med vægtafgiften når de kommer på hvide plader......i modsætning til dem der har været på hvide plader hele tiden...altså 7-8 pers. busserne som er vejet ind med sæder, trinbræt o.s.v.
yes, man kan jo sin lektie......
Og min gulplade er under total 2000kg..........
-
Hej "Michael",
Det er jo helt reelt at vægtene på mine biler er som skrevet.
-
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:
Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:
"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"
Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum..
Har du noget at skjule da? Jeg har ikke... 1475kg WBX bluestar...
/Mads
-
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:
Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:
"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"
Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum...
Det kan vi da godt, men tror du der er nogen der kommer og vejer dem ??? :roll:
-
En emsig betjent, falder en dag over vores fortræffelige forum. I en brandert hyler han til kæresten over vægtafgiften, hun vil gerne indynde sig hos bossen og så kører rouladen.
Des flere henvendelser til Importør, Told&møgkælling, utidig besøg i synshallen. Des før kommer balladen. BASTA.
Kurt
PS hvorfor tror i nyeste medlemsprofil er "Spiegelhauer" :twisted:
-
jeg kan altså ikke se problemet
hvis bilerne er vejet ned og det er godkendt i synshallen er der vel ikke noget at komme efter
-
Det er nemlig rigtigt.
Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.
Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?
Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.
Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:
Kurt - Tag det ikke så tungt :wink:
-
få jer en hestevogn og en hest ingen forsikring og ingen vægtafgift og må køre med overlæs
Jeg har flere gange spurgt omkring, hvad reglerne er. Ingen ved det.
Må man ride over storebæltsbroen.?
Må sætte den i et parkeringshus.?
Og mange andre praktiske ting er alt for uafklarede til at jeg tør satse. :wink: Men tanken har været der. :lol:
Jeg ved dog at du ER forpligtet til at have forsikring, for det stod i Motor.
Kurt
-
Det er nemlig rigtigt.
Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.
Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?
Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.
Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:
Kurt - Tag det ikke så tungt :wink:
selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)
-
Man ku' pille motor og al det ud af bilen og spænde to Nordbaggere foran.... hmmm....
Gad vide hvilke omkostninger man så sku' regne med...
Indkøb af heste
En stak certifikater fra dyrlæge og hva' staten ellers ska' bruge
Køb eller leje af mark og stald
Mer dyrlæge
Foder
Seletøj
Sko
Værktøj til rustfjernelse (striglebørster)
Gevær til når der ikke er penge til dyrlæge
På plussiden må regnes skrotpræmie fra limfabrikken.
Gad vide hva' så'n to krikker ville sige til at blive vækket kl. 03:21 at nu ska' vi ud og salte.. Ryger de hvidt, når de skal starte en kold morgen...
Og er det så et krav at man sætter blomsterkasser under vinduerne og maler blomster over hele bilen?
Eller ka' det gøres mere simpelt...
(http://lagoni.info/fora/smiley/hestevogn.jpg)
-
Det er nemlig rigtigt.
Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.
Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?
Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.
Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:
Kurt - Tag det ikke så tungt :wink:
selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)
Problemet består i at hvis du tømmer bilen for alt af vægt (eks. camping indretning) og så vejer bilen, syner og godkender den, så er fanden løs hvis en eller anden emsig stodder finder på at din bil vejer mere end der står på registrering attesten. Du har nemlig pligt til at informere om hvis din bil ændre vægt mere end 50kg.
Håber det giver mening???
Jeg er stadig af den overbevisning at det er problemløst at kører de fleste T3'ere på vægten og få dem under 1500kg. Caraveller kan være et problem da sæderne i sådan en karl vejer et ondt år, og så er der to rækker af dem...
/Mads
-
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:
Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:
"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"
Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum..
Har du noget at skjule da? Jeg har ikke... 1475kg WBX bluestar...
/Mads
heller ikke her da...min er en sika på hvide plader....forhenværende gulpladebil på 1450 kilo med en sættecampingkasse, som IKKE skal vejes med som en del af bilens egenvægt :wink:
-
Det er nemlig rigtigt.
Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.
Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?
Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.
Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:
Kurt - Tag det ikke så tungt :wink:
selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)
Problemet består i at hvis du tømmer bilen for alt af vægt (eks. camping indretning) og så vejer bilen, syner og godkender den, så er fanden løs hvis en eller anden emsig stodder finder på at din bil vejer mere end der står på registrering attesten. Du har nemlig pligt til at informere om hvis din bil ændre vægt mere end 50kg.
Håber det giver mening???
Jeg er stadig af den overbevisning at det er problemløst at kører de fleste T3'ere på vægten og få dem under 1500kg. Caraveller kan være et problem da sæderne i sådan en karl vejer et ondt år, og så er der to rækker af dem...
/Mads
det giver mere mening troede bare at udstyret/sæder skulle være i bilen når den kom på vægten
der bliver jo feks lagt ekstra vægt på hvis ikke reservehjulet er med
-
På det seneste har jeg undret mig en del over det med egenvægten.
Brandbussen vejer 1480kg med fuld tank, vædsker, lidt dillerdaller i kabinen og et SERIØST lag undervognssnask samt snavs og skidt. Hvordan hulan at den fra ny kan have haft en egenvægt på 1525kg er sgu en gåde. Man kunne få en lumsk mistanke om at "the man" har feset rundt med 1500kg stemplet for at være sikker på at der kom penge i kassen.
Hvis jeg fjerner midterste sæde i kommandørbussen ryger jeg også snildt under de 1500kg og den står oplyst til 1575kg (sætter jeg sædet i igen efter syn er det også kun lige omkring 50 kg forøgelse, og det er jo lovligt nok)
De har fuppet os i årevis.........det er slut nu!
-
ja de har " vejet " dem til det, som har været smart for staten!
prøv at se de nyere varebiler, de blev vejet op til 2000kg for så var de billigere at importerer til DK f.eks. en volkswagen caddy, den vejer sgu ikke 2000kg eller...
jesper
-
Er der nogen der har nogle tips til, hvad der IKKE er nødvendigt til vejning som kan reducere vægten til under 1500kg.?
F.eks. Er det tilladt at udelade en sæderække der bagefter sættes i.?
Der er sikkert en masse af jer der har erfaring med sådan noget og det er derfor jeg skriver her og håber i kan hjælpe lidt.
Vi er et par venner der ejer en 85' Caravelle Bus, 1.6 D på hvide plader og den skal snart indregistreres igen. Som studerende gør man jo alt for at spare penge og her kan der spares nogle penge. :D
/Jakes
-
Prøv at søge/læse lidt på emnet her på forum...
Du vil så erfare at der er mange muligheder for at nedveje din bil, du skal bare være obs. på at du ikke må øge din egenvægt med mere end 50kg før du skal vejes om igen...
-
Tøm den for tomme flasker, og så prøv at køre den på vægten hos korn og foderstof-firmaet. så får I en indikation af hvormeget det drejer sig om. Det er jo slet ikke sikkert I behøver gøre noget :?:
/Mads
-
Hvad så hvis der er nogen der stjæler flaskerne imens. :lol: Hva smarte :lol:
-
Haha, ja vi skal lige have kasserne med de tomme ølflasker dumpet inden den skal på vægten. - det hjælper alt sammen.!
-
Nu er det jo at man med en simpel ledingsmanøvre kan få tankmåleren til at vise fuld - uanset hvor lidt der er i tanken - dvs at selv med en krakilsk vejer der vil se bilen indeni, kan man trække 60 kg fra............
Det er vel snyd, så jeg opfordrer ingen til at gøre det........
-
fy jj :oops:
-
... jeg smider lige et par bemærkninger ind, inden vægtdebatten hopper af vægten igen.... :wink:
Jeg ved godt at den evige diskussion om nedvejning ikke altid er populær, men netop derfor kommer dette indlæg.
Her er en fuld lovlig opskrift, og så er der jo ikke nogen grund til diskutere det mere.... :wink:
Først og fremmest, vil man beholde sine 9 siddepladser som bilen er født med, så skal man sikkert fremover affinde sig med at betale det samme i vægtafgift, som andre der har 9 personers biler gør. :cry:
Hvis jeg fjerner midterste sæde i kommandørbussen ryger jeg også snildt under de 1500kg og den står oplyst til 1575kg (sætter jeg sædet i igen efter syn er det også kun lige omkring 50 kg forøgelse, og det er jo lovligt nok)
NEJ, det er det ikke... :shock:
Ifølge de nye regler skal der være foretaget en konstruktiv ændring på bilen, for at den overhovedet kan blive vejet ned.
Fjernelse af sæderækken er netop den konstruktive ændring som tillader og muliggør nedvejningen af en T3, og dette kan og må ikke ændres igen, uden fornyet syn og vejning.
Vil man i dag have sin bil vejet ned, skal den kontrolvejes ved synet og det antal siddepladser der er i bilen til synet, bliver skrevet på reg.attesten og må kun ændres igen ved et nyt syn og vejning.
Er der nogen der har nogle tips til, hvad der IKKE er nødvendigt til vejning som kan reducere vægten til under 1500kg.?
F.eks. Er det tilladt at udelade en sæderække der bagefter sættes i.?
Læs ovenfor...
Der er sikkert en masse af jer der har erfaring med sådan noget og det er derfor jeg skriver her og håber i kan hjælpe lidt.
Vi er et par venner der ejer en 85' Caravelle Bus, 1.6 D på hvide plader og den skal snart indregistreres igen. Som studerende gør man jo alt for at spare penge og her kan der spares nogle penge. :D
/Jakes
Alt som evt. "mangles" på bilen til kontrolvejningen, som f.eks. reservehjul og kofangere, mindre batteri end det originale m.m. bliver lagt oven i vægten på vejesedlen, efter synsstedets skøn. :shock:
Kun 25 kg. fradrag for væsker (på en T3) er sikkert, og banker synsmanden på en "fuld" tank som giver et rungende ekko i flere minutter, skal man nok ikke regne med et ekstra fradrag der.... :wink:
Men som en trøst for ovenstående.... så er det let at få en standard T3-model under 1500 kg. egenvægt på lovlig vis, og holde den dernede, hvis man kan nøjes med 6 siddepladser. (også med 7 siddepladser, hvis du investerer i et bagudvendt sæde fra en multivan)
1. Fjern midterrækken, den er tungere end du regner med, incl. nakkestøtter og seler, og behold dobbeltsædet foran.
2. Har du jernplade over motorrummet, så skift den ud med plasticmodellen.
3. Fjern eventuelle "beskyttelsesplader" under tank og motor.
4. Gør din bil ren under bunden og blæs vangerne fri for sand.
Du er nu på minussiden af de 1500 kg. på helt lovlig vis, med mindre du har pakket bilen med ekstraudstyr, og vil du være 112% sikker, så fjern et evt. anhængertræk, for det må nemlig godt eftermonteres uden vejning, hvis det vejer under 50 kg.
Tony
Indlægget slettes på opfordring om det.