Forfatter Emne: Indstil ventilerne...  (Læst 4012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Indstil ventilerne...
« Svar #15 Dato: 20. Januar 2008 kl: 21:06:25 »
Har du købt en gearkasse klokke, som passer på Passat-motoren???

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Indstil ventilerne...
« Svar #16 Dato: 20. Januar 2008 kl: 21:08:02 »
passat motore er da aldrig lavet som 1,8´ere diesel.......
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Indstil ventilerne...
« Svar #17 Dato: 20. Januar 2008 kl: 21:16:43 »
Så det er en ganske almindelig 1,9 TDI motor. Denne motor har samme boltmøster som en t3 dieselmaskine, så den del er bare bolt-on.

Og med specialgearkasse mener der nok at den har et ekstra "højt" og ikke lavt gear. Lavtgearede diesel gearkasser er noget folk vader i, ikke noget der bliver specieltfremstillet.
Mvh. Casper

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Indstil ventilerne...
« Svar #18 Dato: 21. Januar 2008 kl: 19:56:45 »
hmmm... ventilerne stod således:

ud - 35
ind - 15
ud - 35
ind - 20
ind - 15
ud - 35
ind -15
ud - 30

- nu er de justeret, men det ser da umiddelbart ikke SÅ galt ud?!?
Nå skifter lige brændstof filteret, og så må jeg se hvordan den kører...

Og til JArl: Den beskrivelse var lige i øjet! Det er jo egentligt ret nemt, når bare man ved hvordan det skal gøres!

update senere... krydser fingre  :wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Indstil ventilerne...
« Svar #19 Dato: 21. Januar 2008 kl: 20:08:45 »
Citat fra: "casper"
Så det er en ganske almindelig 1,9 TDI motor. Denne motor har samme boltmøster som en t3 dieselmaskine, så den del er bare bolt-on.

Og med specialgearkasse mener der nok at den har et ekstra "højt" og ikke lavt gear. Lavtgearede diesel gearkasser er noget folk vader i, ikke noget der bliver specieltfremstillet.


ja nemli ja samt noget andet knast værk og en anden / større turbo
så den en gang på esbjerg havn
 der er bare spark i den T3'er
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Indstil ventilerne...
« Svar #20 Dato: 21. Januar 2008 kl: 20:53:20 »
Og skift så også lige det luftfilter.. det koster en fadbamse og så er det gjort og den fejlmulighed elimineret.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Indstil ventilerne...
« Svar #21 Dato: 21. Januar 2008 kl: 21:16:17 »
Citat fra: "elmo"
hmmm... ventilerne stod således:

ud - 35
ind - 15
ud - 35
ind - 20
ind - 15
ud - 35
ind -15
ud - 30

- nu er de justeret, men det ser da umiddelbart ikke SÅ galt ud?!?
Nå skifter lige brændstof filteret, og så må jeg se hvordan den kører...

Og til JArl: Den beskrivelse var lige i øjet! Det er jo egentligt ret nemt, når bare man ved hvordan det skal gøres!

update senere... krydser fingre  :wink:


Tak. Med de værdier er jeg desværre ret sikker på, at ventiljusteringen ikke er problemet. Skal de give problemer, så skal værdierne ned i nærheden af 0,05 - 0,10.

Så står den på filtre og jagt på luftindtrængning i dieselsystemet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Indstil ventilerne...
« Svar #22 Dato: 21. Januar 2008 kl: 22:58:10 »
:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

skift af brændstoffilter - og så skal jeg dælme da love for at jeg har fået min racer igen!

Kørte de 70 km hjem, og den trak bare... skulle da lige prøve da den var kørt varm - og vupti, så var den på 110...

Tusinde tak for hjælpen, det var ikke gået så nemt uden jeres hjælp!
og dælme det er reart når man selv har stillet på skidtet  :D

Vi ses hos Jan i morgen - nu skal den vise sit værd, så jeg smutter mod Aalborg tirsdag aften, og runder Jan på hjemvejen onsdag - havde regnet med at skulle låne mors bil, men det bliver heldigvis ikke aktuelt!
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Kkrogsgaard

  • Gæst
Indstil ventilerne...
« Svar #23 Dato: 22. Januar 2008 kl: 06:36:37 »
He he, så næste gang, så starter du med det nemmeste: Alt det synlige og det der er let at komme til ;-)

Men nu har du jo friskstillede ventiler også :-D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Indstil ventilerne...
« Svar #24 Dato: 22. Januar 2008 kl: 08:58:36 »
måske der havde været rigtigt meget snask i tanken og det så har tilstoppet filteret!

Så kan vi åndelættet op igen efter Jarls afsnit med "hul i stemplerne"...........
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.