Forfatter Emne: Projekt stenslagsfolie  (Læst 4202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Projekt stenslagsfolie
« Dato: 22. Juli 2008 kl: 13:20:24 »
I denne omgang er det godtnok ikke trambussen, men blommen der har stået for skud som forsøgskanin.

Grunden var at jeg havde fået fat i nye tåge + blinklygter til den + nye glas til forlygterne. Lygterne sidder lavt og er derfor særdeles følsomme for stenslag - løsning: stenslagsfolie 8)

Senere skal lygterne af trambussen, vaskes invendigt efter Jarl's anvisninger med sprit og demi vand og beklædes med folie.

Jeg har brugt noget folie af mærket venturashield

Her er hvad jeg har brugt af hjælpemidler:


Først klippes et passende stykke ud:


Dernæst pudses glaset i glasrens og aftørres med fnugfri klud.
Inden filmen påføres sprøjtes et tyndt lag sæbevand - een dråbe sæbe til en hel forstøver. Dette gør det muligt at justere en smule på filmen. Eventuelle bobler presses ud med en skraber og det ligges tilside til det sidste vand er fordampet. Evt oven på en varm radiator.


Når det sidste vand er fordampet, skæres der en slids i hjørnerne og disse foldes over hinanden for at låse dem.


På blinklysene der er af plast skæres der bare ned til kanten:


Slut resultat: (kun forlygte glas monteret)


Så skulle dette gerne være en saga blot:


Kan også bruges på resten af bilen for at undgå solblejning og stenslag. Bliver brugt til dyre og meget ekslusive biler
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

babyraketten

  • Gæst
Projekt stenslagsfolie
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2008 kl: 19:10:28 »
smart hvor kan det købes...

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Projekt stenslagsfolie
« Svar #2 Dato: 22. Juli 2008 kl: 22:21:31 »
Jeg fik det igennem et sjællandsk reklamefirma, men det burde kunne skaffes gennem de fleste der sætter film på taxaer, reklamebureauer o.lign Ellers kan man sende en mail til producenten og spørge efter den danske importør / distributør - så kan man  linke til dem her fra siden.

Der burde ikke være problemer med at montere det på forruden da det er umuligt at se når det er monteret, dog vil jeg tro at vinduesviskeren hurtigt vil lave striber da det jo ikke er nær så hårdt som glas - omvendt koster en ny forrude ikke en herregård til en T3.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Projekt stenslagsfolie
« Svar #3 Dato: 23. Juli 2008 kl: 22:00:37 »
Citat fra: "wilson"
Jeg fik det igennem et sjællandsk reklamefirma, men det burde kunne skaffes gennem de fleste der sætter film på taxaer, reklamebureauer o.lign Ellers kan man sende en mail til producenten og spørge efter den danske importør / distributør - så kan man  linke til dem her fra siden.

Der burde ikke være problemer med at montere det på forruden da det er umuligt at se når det er monteret, dog vil jeg tro at vinduesviskeren hurtigt vil lave striber da det jo ikke er nær så hårdt som glas - omvendt koster en ny forrude ikke en herregård til en T3.


ganske korrekt med forruden , den bliver næsten hvid når først viskerne kommer til at køre på den , ved fjern lys projektører kan den desuden blive så varm at den bobler
men til andre lygter og til fronten , et Kanon produkt
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX