Viola er en WBX DG med 4 gear fra 1989, og jeg har kun haft den i et par uger.
Den har nogle motorproblemer.
Jeg opstiller dem for overblikkets skyld i to dele.
A) Olie.
Motoren bruger olie, men jeg kan ikke finde noget mønster i forbruget. Jeg vil tro at den har brugt en kvart liter, men det er absolut et skøn.
Der er koksaflejringer på udstødningen.
Der er lidt olie på motoren blandt andet omkring karburator, men ellers mest nede bag ved alting hvor jeg ikke kan se hvor det kommer fra.
B) Vand.
Motoren bliver meget varm, men ikke altid. Jeg kørte til Fyn og tilbage uden problemer. Igår kørte jeg 2 x 5 km. og prøvede at belaste den lidt i 3de gear, og den var kogende da jeg kom hjem.
Der er overtryk i øverste beholder. Det er en helt ny beholder fyldt med rød kølervæske. Billedet er taget her til morgen ved helt kold motor. Der kom ikke så meget mere ud end det som ses på billedet.
.
Nederste beholder er fyldt til min-mærket. Jeg har hældt vand på et par gange. Der er stadig kun alm vand i beholderen så vidt jeg kan se, og den holder sig stædigt på min-mærket.
Sælger har lagt op til et skift af termostat, men åbenbart ikke udført det.
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=118882&highlight=#118882Jeg fik en fin ny termostat med i købet af Viola, foruden ny bagpotte og afgangsrør.
Er det lige så ligetil at skifte den termostat som jeg håber det er? Er det den der sidder i vandpumpen, for jeg synes at jeg fandt en termostat et andet sted osse, da jeg dissekerede min MV...?
Har jeg fået alle detaljer med? Sikkert ikke, men lad os tage den herfra. Håber i vil hjælpe