Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - claus

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
61
Biler.. / Søges/købes; Syncro DoKa
« Dato: 06. Juni 2014 kl: 10:49:19 »
Den ser godt nok flot ud.
Jeg er dog på udkig efter en gul-plade DoKa Syncro.

Men hvad er dit pris-niveau?


mvh
-claus

62
Biler.. / Søges/købes; Syncro DoKa
« Dato: 03. Juni 2014 kl: 21:30:35 »
Ingen der har noget i garagerne...? Eller på græsmarken?




bh.
-claus

63
Biler.. / Søges/købes; Syncro DoKa
« Dato: 01. Juni 2014 kl: 21:29:40 »
Hej Alle

Jeg søger en Doka Syncro. 14" eller 16" er underordnet.
Med eller uden afgift, underordnet.
Synet - ikke synet, underordnet.
Brændstof - helst diesel, men benzin kan gå an, helst ikke vand-boxer.

Det meste har interesse.
Prislejet er mellem 10 000 - 40 000 kr. Så længe det hænger sammen.

Er der nogen der har en eller flere sådanne? Eller en for meget måske? (Hvis det kan lade sig gøre  :lol: )

Bh.
-claus

64
WBX/LBX Fora / Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Dato: 27. Maj 2014 kl: 20:41:49 »
Et bud, blandt flere, kunne være bundstykket i tændindslåsen...



bh.
-claus

65
Mekanisk / Servotandstang uden olie
« Dato: 12. Maj 2014 kl: 17:05:10 »
Jeg kan udtale mig om en vens T4 med servo. Han kørte uden servoolie i stykke tid. Det kostede en ny tandstang.


bh.

66
Interiør / Loftbeklædning
« Dato: 09. Maj 2014 kl: 07:00:34 »
Hej

Jeg mindes, at der var et spørgsmål ang. hvorledes loftbeklædningen blev afmonteret, engang.

JEg faldt over en eksploderet tegning på en russisk hjemmeside:


[attachment=17562]h21617bf.JPG[/attachment]


bh.
.-claus

67
Diesel Fora / motorolie i kølervæskebeholder
« Dato: 07. Maj 2014 kl: 20:52:15 »
Hej

Jeg har haft det problem i en T4. Det viste sig at være den lille oliekøler ved oliefilter er var defekt. Tog ca en ½ time, at skifte og kostede vist nok 300 kr.
Godt, at prøve inden toppakning skiftes...

bh.
-claus

68
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 07. Maj 2014 kl: 14:34:37 »
Hej

I har begge en point med generatoren, men der er ikke plads i motorrum, men mindre man skærer og regerer ligesom Mads har gjort det.
Nu vil jeg forsøge dette set up, og se hvor langt det holder. Måske tilsat noget afdækning af en slags.

@michael - så er det lige det jeg søger, men Sydslesvig er desværre lang fra KBH p.t., som om verden som bekendt bliver mindre. Eller komme du måske i nærheden af Sjælland på et tidspunkt?

bh.
-claus

69
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 23. April 2014 kl: 06:31:27 »
Nej, den kunne ikke være der da motoren skulle løftes op. Og det ville knibe gevaldigt med pladsen, hvis den skulle sidde der pga rem-træk.
Så et gammelt Audi generator-ophæng klarede jobbet.

70
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 22. April 2014 kl: 21:30:15 »
Ja, den ligger ganske lavt. Har faktisk sænket den ca 1 cm, så motorpladen kunne passe. Indtil videre er fart bump ikke noget problem. Dem er det mange af her i KBH.

Det laer til, at den kun dufter til brændstoffet. Den sluger det ihvertfald ikke. Jeg vil tro det er ca samme forbrug, som en vel-justeret JX. 12-13 km/L.

Jeg har dog måtte er kende, at én JX potte ikke klarer jobbet som lydæmper, selvom det er god lyd der kommer ud, så må der en ekstra potte på.

Flere billeder følger.

VW Madsen er jo i fuld gang med en benzin 5 cyl, med mere moment end denne, og så i en Syncro. Det bliver også spændende.

bh.
-claus

71
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 22. April 2014 kl: 19:30:03 »
Et lille kig op under skørterne;

[attachment=17415]hbfa3148.jpg[/attachment]


[attachment=17416]h934d8f0.jpg[/attachment]


Bh.
-claus

72
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 19. April 2014 kl: 21:14:05 »
Hej igen

Så kom solen, og værktøjet frem i indkørslen.
Det hele er samlet og gjort klar. Gearkassen er sænket, så motoren ligger bedre, generator sat på og forbundet, motorklap tilpasset, så der ikke skal laves ny bund. Ikke et øje tørt.

Første rigtige (men korte) testtur er kørt. Den trækker bare virkelig godt. Kørte lidt motorvej her til aften, og det er en helt anden og meget fin oplevelse i fht. JX, som kan lyde lidt forpint ved 100 km/t og derefter. AAB'en rumler fornøjet omme bagi, og giver mere når man vil overhale.

Topfart har jeg ikke prøvet endnu, og kommer nok ej heller til det, da 120 i en T3 er rigeligt adrenalin til mig og mit temperament. Der er jo altid sidevindsfølsomhed osv, og mine gummiophæng kunne godt trænge til lidt udskiftning.

Jeg kører p.t. på std 14" med 185R14 hjul, og det er ikke optimalt. Men det må forbedres, og derved også omdr ifht hastigheden.

God påske til alle.
Billeder kommer snart.

bh.
-claus

73
Biler.. / LT 40D
« Dato: 18. April 2014 kl: 21:22:46 »
Det kan den hurtigt bygges om til.

74
Biler.. / LT 40D
« Dato: 18. April 2014 kl: 20:42:46 »
Hej. Det meste kan fås, hvis man søger lidt. Alt mekanisk er ikke det store problem.

JEg har en til salg, hvis det har interesse?


mvh
-claus

75
Biler.. / LT 40D
« Dato: 12. April 2014 kl: 08:01:12 »
Det lyder da godt.
Ja, det må jeg nok erkende, der har været adskillelige LT'ere på matriklen.


mvh
-claus

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13