Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - claus

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13
91
Mekanisk / Vandfri køling?
« Dato: 31. Januar 2014 kl: 10:50:14 »
Ikke endnu.
Min camper skal først ud af vinter garagen...

Jeg har sendt dig en PM, ang din vogn.


mvh
-claus

92
Mekanisk / Vandfri køling?
« Dato: 23. Januar 2014 kl: 21:36:09 »
Hej

Jeg har i noget tid spekuleret over dette produkt
http://www.evanscoolants.dk/dk/products/Autocool180/43

Umiddelbart synes det jo, som noget der kunne gøre underværker i en JX eksempelvis.
Jeg har dog læst nogle engelske fora (engelske biler :sick: ), hvor der udtrykkes bekymring for det. Bl.a. skulle det være brandfarligt, hvis det antændes.
Skulle heller ikke være godt ved et kølesystem med dårlig gennemstrømning, men det er vand jo for så vidt heller ikke...

Så er der prisen. Den oplyses ikke direkte på hjemmesiden, men der linkes til au2parts bl.a. Men det ligger klart i den dyre ende efter hvad jeg har læst mig frem til.
Men hvis det forhindrer toppakningsbrud og stemelbrud, så kan det måske opvejes..

bh.
-claus

93
Biler.. / T3 som roadtrip bil?
« Dato: 20. Januar 2014 kl: 11:23:36 »
Det er bare afsted efter, at I har kørt prøveture i DK.

Vi var afsted i sommer til Sydfrankring, Østrig, Tjekkiet. 1,6Td med olie-tørst. Så længe den fik olie i rå mængder ,så var der ingen problemer.
Først da jeg var så letsindig ikke at tjekke olie på færgen mod DK, så kom vi kun til Guldborgsund fra Rødby... Men så får man lov til at sætte en ny spændende motor i!!!!

Man bliver afhængig af de gamle kassevogne!


bh.
-claus

94
Generelt / Fra hvide til gule plader?
« Dato: 16. Januar 2014 kl: 13:52:22 »
Det koster vist også ny afgift fra hvid til gul. SKAT ser køretøjet som værende "ny identitet". Selvom man (nogen) har betalt køretøjet tre gange i tidernes morgen.


bh.
-claus

95
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 13. Januar 2014 kl: 10:58:31 »
JO, Volvo 850'eren, er i virkeligheden en Audi 100/A6 motor. Nok 116 - 150 hk. I Audi hedder det 116, eller 140 hk.
Men der er MANGE ledninger og speederpedal at bygge over...

Men den passer på en SA-klokke. Bundkaret fra Volvo kan måske drille, da den også, som på T4 sidder på tværs.


bh
-claus

96
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 13. Januar 2014 kl: 10:28:08 »
Lidt nørklerier bliver det dog til i vinter-perioden.

På VW T4 motoren sidder der et langt oliepåfyldningsrør, der er tæt på at komme i vejen i T3 motorrummet (se evt. billede: 06 Dec 2013 18:58), og som også stikker langt op i vejret.
En mulighed er at skære det af og lime sammen igen, så det ikke er så langt mere.
En anden mulighed er at kigge på en Volvo 850 Tdi-motor...

[attachment=16468]hc9d2ffe.jpg[/attachment]

Ventildækslet passer nemlig, og oliepåfyldningen sidder midt på!


[attachment=16469]ha41546b.jpg[/attachment]

Sør´me om ikke VW har produceret det... ;)

bh.
-claus

97
Skrotten.. / S: Gearkasser mm.
« Dato: 12. Januar 2014 kl: 13:09:19 »
Hej

Har du nogle koder fra kasserne, så man kan blive lidt klogere på hvad det drejer sig om?

mvh
-claus

98
Diverse / Alufælge med costumboret lochkreis ??
« Dato: 10. Januar 2014 kl: 09:58:44 »
Ellers findes der vist adaptere til forskellige krydsmål...

99
Diverse / Alufælge med costumboret lochkreis ??
« Dato: 10. Januar 2014 kl: 09:57:40 »
Hej.
Jeg ved at de gamle VW LT'ere har det krydsmål, men kun 14" stål.
Jeg har ladet mig fortælle, at Ford Transit'erne, de nye, skulle har netop dette krydsmål på fælge, og der findes vist ret mange muligheder for styling.

bh.
-claus

100
Alt andet / Sælges: Bagklap
« Dato: 05. Januar 2014 kl: 13:23:54 »
Lad hellere være med det, for jeg kommer desværre ikke...

Er du hjemme/lager imorgen (formiddag)?


bh.
-claus

101
Alt andet / Sælges: Bagklap
« Dato: 05. Januar 2014 kl: 12:52:07 »
Jeg siger haps! Det er lige noget for mig!


Jeg ringer ang. afhentning.

mvh
-claus

102
Alt andet / Sælges: Bagklap
« Dato: 04. Januar 2014 kl: 20:35:36 »
Hej.

Hvordan ser bundkanten ud?


Bh
Claus

103
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 01. Januar 2014 kl: 13:15:51 »
Hele svinghjulet blev drejet ned ca 6 mm. Når gearkasse og motor var samlet kunne motoren ikke dreje rundt. Det har højst sandsynligt været rundingen af koblingen der har stødt på godset, hvori udrykkerarmen er monteret i koblingshuset.

104
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 31. December 2013 kl: 16:17:40 »
@ Holger.
Nej, det har jeg faktisk ikke.
Jeg ser det ikke som det store problem, da alt jo er originale VAG dele og jeg ikke er gået i nærheden af 20% over i fht. effektforøgning.

Min synsmand/mænd er også nogle søde og rimelige mennesker.

Kører din T3½ stadig?
Endnu engang tak for alle rådene. Jeg endte med at få drejet svinghjulet ned med 6 mm, så passede det hele.

105
Diesel Fora / Projekt VW T3½
« Dato: 31. December 2013 kl: 16:14:46 »
@"Mary"
Topfart er generelt svært i T3erne. Så skal man nok over i en benzin 5 cyl eller flere cyl.
Med en vægt på 2t og derover vil en 5 cyl diesel være et rigtig godt alternativ. Den er stærk og også meget udbredt. Jeg kender ikke det store til 1,9 Tdi, kun fra Passat og Golf, hvor det vist nok er tæt ved en evighedsmaskine, hvis den bliver serviceret. Min erfaring og vien omkring turbo motorer i T3 er; at det ikke bliver optimalt, men mindre der monteres alverdens hjælp til køling til motor og kold luft til turboen.

Jeg har selv en T4 2,4D som hverdags kassevogn, da den bare kører, kører og kører... og er nem at vedligeholde.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13