T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: harleyfin efter 17. Februar 2017 kl: 07:32:39

Titel: tjek af gløderør
Indlæg af: harleyfin efter 17. Februar 2017 kl: 07:32:39
hej
har en bus som starter som en mis om morgenen uanset temp. kører 8-10 km. skal så starte, da er den langsom til at gå i gang. nogle gange skal jeg faktisk prøve til af 2 gange. kan det være gløderør der er ved og være færdig, men det syntes jeg ikke hænger sammen med at den starter som en mis i frostvejr.?? :)nogen som har et bud.
harleyfin
Titel: Sv: tjek af gløderør
Indlæg af: Jens Flensborg efter 17. Februar 2017 kl: 09:57:33
Måske skal ESP justeres lidt, de "vandrer" lidt bagud med indsprøjtningspunktet i løbet af 5-10 år. Taler om maks 1,5 grader. Når diesel så sprøjtes for sent ind, ja så er fejlen fundet.
Jens
Titel: Sv: tjek af gløderør
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 17. Februar 2017 kl: 11:28:10
Jeg tror det er føleren på topstykket som fortæller forvarmerelæet hvor varm motoren er
som har en defekt.

Mvh Jønne Ukendt
Titel: Sv: tjek af gløderør
Indlæg af: Fynboen efter 18. Februar 2017 kl: 08:38:27
Syntes det lyder lidt som jeg har oplevet på flere af de dieselmotorer som jeg har haft i mine VW busser, starter fint kolde, men skal køre lidt længere med starteren når den skal startes varm. Jeg brugte enten koldstarten, eller startede med speederen i bund.

Hilsen Fynboen.