Det er absolut udelukket at smide 20k efter en fuldlakering af kommandørbussen når den dag kommer at rusten er lavet og der skal farve på karossen igen. Nu har jeg så i sidste uge tilkøbt en lille sprød Skoda Favorit fra 94 (combi comfortline 129.000km fra ny :wink: ) og hvad er mere nærliggende end at bruge skodaen som forsøgskanin.
4x4 og jeg strøg i Biltema købte fire dåser sort lak og en liter fortynder og så gik vi i gang. Vi tørrede bilen af med fortynder og gned til vi kunne "køre rundt" med den eksisterende lak, så lod vi tørre og gik i krig med dåserne. 1½ time efter stod bilen færdig (nej vi pillede ikke vinduer ud og alt muligt)
Resultatet er at siderne er langt langt over forventning, rent faktisk er de lækre, ensartede og tilmed blanke. tag og køler faldt mindre heldigt ud. Vores teori er at siderne blev bedst fordi de er lodrette og dermed ikke så tilbøjelige til at lave "pytter" som de liggende flader.
Heldigvis er det kun taget på en T3 der ikke er en lodret side, så der er ingen tvivl om at den skal ha' med spraydåser når den tid kommer.
Nu bliver det spændende at se om lakeringen holder vinteren over uden at5 skalle af eller krakelere.
Jeg valgte spray da det binder direkte på bilens lak og da en rulle ville give et mere nopret resultat.