Forfatter Emne: Fuldlakering med Biltemas reparationslak. (total 350kr)  (Læst 3832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Fuldlakering med Biltemas reparationslak. (total 350kr)
« Dato: 13. September 2011 kl: 21:40:39 »
Det er absolut udelukket at smide 20k efter en fuldlakering af kommandørbussen når den dag kommer at rusten er lavet og der skal farve på karossen igen. Nu har jeg så i sidste uge tilkøbt en lille sprød Skoda Favorit fra 94 (combi comfortline 129.000km fra ny :wink: ) og hvad er mere nærliggende end at bruge skodaen som forsøgskanin.

4x4 og jeg strøg i Biltema købte fire dåser sort lak og en liter fortynder og så gik vi i gang. Vi tørrede bilen af med fortynder og gned til vi kunne "køre rundt" med den eksisterende lak, så lod vi tørre og gik i krig med dåserne. 1½ time efter stod bilen færdig (nej vi pillede ikke vinduer ud og alt muligt)

Resultatet er at siderne er langt langt over forventning, rent faktisk er de lækre, ensartede og tilmed blanke. tag og køler faldt mindre heldigt ud. Vores teori er at siderne blev bedst fordi de er lodrette og dermed ikke så tilbøjelige til at lave "pytter" som de liggende flader.
Heldigvis er det kun taget på en T3 der ikke er en lodret side, så der er ingen tvivl om at den skal ha' med spraydåser når den tid kommer.

Nu bliver det spændende at se om lakeringen holder vinteren over uden at5 skalle af eller krakelere.

Jeg valgte spray da det binder direkte på bilens lak og da en rulle ville give et mere nopret resultat.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Fuldlakering med Biltemas reparationslak. (total 350kr)
« Svar #1 Dato: 13. September 2011 kl: 22:22:31 »
Den skal da bare have nogle fede hvide stafferinger henad siderne og op ad tagstolperne, så bli`r den da helt fjong. Men hvis du har mulighed for det, vil den sikkert blive glad for noget varme til, at hærde lakken.

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Fuldlakering med Biltemas reparationslak. (total 350kr)
« Svar #2 Dato: 13. September 2011 kl: 22:40:26 »
Spændende om det holder, for så skal min Skoda også have en tur.
Fik for to år siden udført en del rust og plade arbejde i Kroatien. Det var på øen Krk og i byen Krk. Hyggelig by og god Campingplads. Overhalingen tog 10 dage og kostede 10.500 med regning. Jeg synes selv, at det var godt arbejde.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD