T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Fynboen efter 19. Juli 2007 kl: 22:09:30

Titel: Ladetryk
Indlæg af: Fynboen efter 19. Juli 2007 kl: 22:09:30
Ladetrykket på min AAZ har før været på 0,5 bar ved 2000 omd/min.
 Så indstildte jeg indsprøjtningstidspunktet til 85 (før 80), så faldt ladetrykket en smule(Har manometer i bilen). Siden har jeg justeret tyssetrykket fra 140 bar til 160 bar, så faldt ladetrykket en tand til, så satte jeg indsprøjtningen til 93, og minsandten om ladetrykket ikke faldt lidt igen. Motoren går engenlig godt nok, men har ikke helt samme moment som før, fordi ladetrykket er nede på ca. 0,2 bar ved 2000 omd/min.
 Så er spørgsmålet, hvorfor faldet ladetrykket . Giver pumpen mindre olie når man hæver dyssetrykket, kan det være en del af forklaringen.
 Er der nogle der har et bud på dette fenomen.

Hilsen Fynboen
Titel: Ladetryk
Indlæg af: Jarl efter 19. Juli 2007 kl: 22:36:17
Du skal sigte efter et ladetryk på mindst 0,7 bar ved fuld belastning ved 3000 omdr., hvis du vil have optimalt output.

Højere dysetryk > kortere indsprøjtningssekvens > mindre diesel ind > mindre udstødningsgas ud > mindre tryk på turboen. Afhjælpning > skru op på mængdeskruen.

Hvilken pumpe har du i? AAZ eller JX?
Titel: Ladetryk
Indlæg af: Fynboen efter 19. Juli 2007 kl: 22:45:23
Kører  med AAZ pumpe.
 I det heletaget er motoren 100 % AAZ , eftermonteret ladeluftkøler.

Hilsen Fynboen