T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 22. Juli 2007 kl: 19:15:44
-
Den eneste forskel er at din olie bliver mellem 15 og 40 grader varmere uden et oliekølersystem og at bæreevnen på din olie dermed nedsættes.
Det medfører helt logisk større slid og samtidigt hvis du i lang tid udsætter motoren for høje temperaturer begynder belastningen på toppakningen og på kanalerne i topstykket at øges. Risikoen for sprækker i topstykket mellem olie og vandsystemet og at toppakningen "sprænger" (bliver utæt) er dermed større og følgerne af disse skader kan være fatale for din motor.
Kører man sin motor meget pænt ved lave omdrejninger og ikke belaster den kold behøver en oliekøler ikke at være obligatorisk, men hvem kan ærligt sige at de ikke har brug får at smække klampen i bund i længere tid af gangen på vores lille forholdsvis svage 1,6 dieselmotorer i ny og næ?
-
men hvem kan ærligt sige at de ikke har brug får at smække klampen i bund i længere tid af gangen på vores lille forholdsvis svage 1,6 dieselmotorer i ny og næ?
HER :wink:
hvis du har brug for at køre hurtigere end 80-90 km/t burde du have en anden bil til det!
det er jo det der er lidt af charmen ved en gammel T3, ik!? 8)
har jeg travlt tager jeg min sænkede vento den kan holde til at blive kørt hårdt når den er kold, og ligger godt på vejen, men som jarl skrev engang er den lidt kønsløs :wink:
det er sku en dejlig vogn men jeg vil hellere køre i god tid og så køre i T3, det er der sku lidt mere stil og charme over :D