T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: casper efter 09. September 2007 kl: 20:36:21
-
AAZ turboen er fysisk mangen til en JX turbo i flangerne, så du sætter den bare på istedet for jx turboen. Alt er plug-n-play
-
Vær opmærksom på at der er adskillige forskellige AAZ-ladere. Nogle har som Casper skriver "plug'n'play-egenskaber" - andre har andre flanger og passer ikke umiddelbart på JX-manifolder.
Ang. turboplacering: Oliestanden i motoren (bundkarret) er langt lavere end turboens aksel. Derfor er indtrængende olie ikke muligt, med mindre der er påfyldt ALT for meget eller vognen parkeres i en ekstrem vinkel. AAZ'erens oprindelige turboplacering er ikke forenlig med T3'erens motorophæng, og når man anbringer en AAZ'er i en T3'er, så benytter man T3'erens oprindelige oliereturløb til bundkarret, mens man propper hullet i motorblokken af. Gjorde man ikke det, så ville olien ikke få frit fald nedad hele vejen, og så ville risikoen for ekstremt olieforbrug være tilstede.
Brændte ventiler er ikke noget vi normalt bakser med på dieselmaskiner - lad benzinerne om det. Men derfor kan der jo være mange andre gode grunde til at skifte motor.
-
Er aaz-turboen ikke lidt mere tam end jx-turboen?
Vi kører med golf 1,6TD turbo og det virker fantastisk. AAz'eren er skideligeglad med at turboen ikke er med fra bunden og når så den sætter ind er det som at få et los i røven. Desuden kan det ikke konstateres/mærkes at den sætter senere ind, men jeg har læst mig til det her på sitet.