T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Gammelpot efter 12. September 2007 kl: 17:14:37
-
Så skal den indkøbte rem skiftes, og det første jeg opdager er at der er ca. 1mm. slør i tandhjulet på dielselpumpen. Er det kriminelt eller er det normalt ? Når jeg trykker på remmen mellem pumpe og knastaksel kan den bevæge sig ca. 10mm. er det en OK opspænding også til den nye ?
Og så til det lidt mere kritiske. Jeg kan ikke løsne de 4 umbracoskruer til remskiven, skal jeg mon afmontere lydpotten for at få bedre plads. Og sidst men ikke mindts, bolten på ktumtappen er en 10.9 og skal så skiftes. Af tidligere billeder fra Jarl kan jeg se at han laver modhold på krumtappen, dvs. bundkaret afmonteret. Hvis det er løsningen må jeg opgive, men er der andre muligheder ?
Venter spændt på gode løsninger.
-
Så skal den indkøbte rem skiftes, og det første jeg opdager er at der er ca. 1mm. slør i tandhjulet på dielselpumpen. Er det kriminelt eller er det normalt ?
Det er fuldstændig ukritisk.
Når jeg trykker på remmen mellem pumpe og knastaksel kan den bevæge sig ca. 10mm. er det en OK opspænding også til den nye ?
Den skal kunne drejes 90 grader med to fingre. Som ny må den gerne være en anelse strammere.
Og så til det lidt mere kritiske. Jeg kan ikke løsne de 4 umbracoskruer til remskiven, skal jeg mon afmontere lydpotten for at få bedre plads.
Ja!
Og sidst men ikke mindts, bolten på ktumtappen er en 10.9 og skal så skiftes. Af tidligere billeder fra Jarl kan jeg se at han laver modhold på krumtappen, dvs. bundkaret afmonteret. Hvis det er løsningen må jeg opgive, men er der andre muligheder ?
Hvis du har en 10.8, så lad den sidde. Banditten er 8.8'eren. Vil du alligevel, og vil du ikke have bundkarret af, så lav et stykke værktøj, der kan få hold i et par af de huller på takthjulet, som umbrachoerne fæstner i.
Venter spændt på gode løsninger.
-
Hej Jarl.
Tak for din hurtige respont og et svar der jo kun kan få en til at smile op til begge ører.
Operationen fortsætter
Bjarne
-
Ja jeg smiler fortsat. Kommer lige fra Bosch i Odense som testede mine dyser. Alt var fint, også prisen (en hund til kaffekassen) så nu skal der times pumpe. Men efter at have brugt mange timer med søgefunktionen er det ikke lykkedes mig at finde tallet for en 1,6 sauger. Er det også 0,91 + 1% for slidt motor?
-
Lidt afhængigt af dit dyseåbningstryk - meeen mon ikke sådan en 0,88 +/- 0,02 rammer meget godt. - Jeg går ud fra at dyserne åbner på 130-135 right?
-
Endnu engang tak til Jarl.
Alle dyser åbnede temmeligt nøjagtigt ved 130, så jeg går ud fra de givne tal