T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jesper efter 15. September 2007 kl: 15:42:37
-
Først med 27, dernæst kan de skilles ad.
Pas på alu godset - det er tyndt og kan nemt gå i stykker hvis de bare vrider til. Brug en T-nøgle.
Mvh Jesper
Ellers søg på 27 mm ;o)
-
Det hedder da heller ikke en dysse, men derimod en dyse ;)
-
Titel ;)
-
Først med 27, dernæst kan de skilles ad.
Hvorfor først med 27?
man skulle da tro at 22 mm var lettere
at skrue ud først, og derefter er der
lettere adgang til 27mm sekskanten.
Det er bedst at skille dysen ad under helt rene og kontrollerede forhold :D
Ud med hele dysen
mvh Jesper
-
hej med dig
du bruger 27'erne til at tage HELE dysen ud med
når den er kommet ud kan du tage den ind på boret og skille den ad under RENE forhold
men hvorfor vil du ha den skilt af
det er kun noget men gør hvis der skal skiftes dyse spidser eller justeres dyse tryk
jeg kan forstå at du ikke har rodet med dyser før da du spørger om hvordan den skal pilles op
er du gået igang med en renovering af motoren eller hvad
Mvh Djurs
:lol:
-
Hvis du bare tager toppen dysen af sidder der flere ret små ting inden i ( en dysespids med ebn lille nål i, en fjeder og justerskiver), og dem vil du helt sikkert ikke have spredt rundt i værkstedet :lol:
-
Det er rimeligt nemt at totalskade en motor hvis man skiller dyser af og ikke ved hvad man laver, plus der skal bruges en del specialudstyr til at renovere dyserne med nye spidser.
Hvorfor vil du skille dyserne ad ? Er det blot fordi nu vil have "nye" dyser i(hvilket er klogt nok) så vil jeg anbefale at du får lavet dem et sted de kan den slags(fx. Casper & Morten´s Østdanske dieselservice ;-)) med mindre det naturligvis er for at lære en masse omkring dieselmekanik
-
Det er rimeligt nemt at totalskade en motor hvis man skiller dyser af og ikke ved hvad man laver, plus der skal bruges en del specialudstyr til at renovere dyserne med nye spidser.
Hvorfor vil du skille dyserne ad ? Er det blot fordi nu vil have "nye" dyser i(hvilket er klogt nok) så vil jeg anbefale at du får lavet dem et sted de kan den slags(fx. Casper & Morten´s Østdanske dieselservice ;-)) med mindre det naturligvis er for at lære en masse omkring dieselmekanik
Jeg kan varmt anbefale Mario og Mario´s dieselservice. Dem er der sprøj i.
-
Kommer der ikke snart en prisliste frem fra De sprøjtende.
Det er da ulige meget bedre at i laver en skilling, på et samvittighedsfuldt stykke arbejde, end det skal foregå andre steder eller indkøbes i Tyskland.
Ja Jeg er nysgerrig.: Hvad kan i og hvad koster det.
Kurt
-
Det er rimeligt nemt at totalskade en motor hvis man skiller dyser af og ikke ved hvad man laver, plus der skal bruges en del specialudstyr til at renovere dyserne med nye spidser.
Hvorfor vil du skille dyserne ad ? Er det blot fordi nu vil have "nye" dyser i(hvilket er klogt nok) så vil jeg anbefale at du får lavet dem et sted de kan den slags(fx. Casper & Morten´s Østdanske dieselservice ;-)) med mindre det naturligvis er for at lære en masse omkring dieselmekanik
:D Jeg vil godt bestille en tid :D
:D Når kaffen er drukket :D
Morten :D
-
Right on dude, sådan , bare på med vanten.
Me den indstilling skal du sgu nok få det lært. 8)
-
:-) takker for interessen
Casper & Morten´s Østdanske dieselservice holder kaffepause til der ligger en aaz (model OC)i den blå og en jx (model OJ) i den røde hawaiibus. Og der skal lige nås 1000km med den nye motor inden Hannover.
Ellers så laver vi dyser indstilling/renovering, pumpetiming, pumperenovering og alt andet indsprøjtnings diesel teknik.
Nu har jeg sikkert glem et par småting, men umiddelbart skal du til dyserenovering bruge:
Dysetester
Lille momentnøgle
Stormomentnøgle
Lang special 27 top, kan varmt anbefalde den Hazet har lavet til Mercedes
27, 22, 17, 19 fastnøgler
mikrometerskrue
kasse med shiims til dysefjedre
små messingbørster(tandbørste størrelse)
Plasthætter til dysekroppen og dyserør
bremserens, masser af papirklude, et gammelt rent lagen
-
:-)
Lille momentnøgle
Stormomentnøgle
Lang special 27 top, kan varmt anbefalde den Hazet har lavet til Mercedes
27, 22, 17, 19 fastnøgler
mikrometerskrue
kasse med shiims til dysefjedre
små messingbørster(tandbørste størrelse)
Plasthætter til dysekroppen og dyserør
bremserens, masser af papirklude, et gammelt rent lagen
Hej casper.
Hvor bruger du lille momentnøgle.
og mikrometer skrue..
Ps Da jeg er kommet i besiddelse af en dysse teste, vil jeg høre om du har lidt chims i overskud. Jeg skal nok ikke justere så mange dysser at jeg får brugt en hel æske :lol: skal også lige have kalibreret testeren, Ved ikke om den måler korrekt. men det kan vel gøres ved at prøve den samme dysse , og se om trykket er det samme.
Hilsen Poul
-
Mikrometer skruen til at udmåle shims, så man ikke bare skifter på livet løs indtil man finder en der passer :lol: :lol:
-
Kan det passe at en mikrometer skrue, kum har en skala der springer 0.01 mm. ell er det bare biltema's der har den nøjaktighed. skulle det ikke være 0.001 mm , ellers kan man jo ligeså godt bruge en skydelære.
:lol:
-
ja lige netop, det er til at udmåle shiims med, og efter at en mikrometer er en milion´de del af en meter er nøjagtigheden 0.001mm
men med en god skydelære kan du ofte klare dig da shiims´ne kommer i spring, måske den smudter en gang men så kan du j se det direkte på trykket.
Den lille momentnøgle bruger jeg til montering af trykrør, og trykventilholderne i højtryksdelen hvis de smutter ud.
Og man kan lige så godt købe en kasse shiims inden man går igang. Der er 20 størrelser og du skal bruge 4 af en slags i værste fald, så 80 er du hurtigt oppe på og der er kun 100 i den mindste kasse.
-
hej casper
har også fået støvet en dysetester op, men hvor køber du billigst en kasse shims til dysserne (evt også en kasse til ventilerne).
-
Den lille momentnøgle bruger jeg til montering af trykrør, og trykventilholderne i højtryksdelen hvis de smutter ud.
.
Det er pumpen vi taler om her , ikke :)
Okay jeg må ofre de 38 euro. Der er også nogen der bruger en masse penge på at spille golf. Det gør jeg jo ikke. 8)
hilsen Poul
-
@ ctange
det var nu chims ( skiver) jeg tænkte på. Venter med at lege med pumpe, til jeg har styr på det andet :)
mange hilsner
-
ja ok den var rimeligt indforstået den poot skrev der........ der skal man lige vide at Henzo i Hamborg tager netop 38 eur for en kasse shiims med de 100 styk jeg foreslog.
Ja de trykventilholdere jeg omtalte sidder i bagenden af pumpen.
Valget af værktøj er jo ofte en afvejning mellem mindstebehovet til opgaven og graden af ens værktøjsfetish. Jeg har selv givet knap 2000 for mine to stahlwille momentnøgler, brugt men i god stand, det var dog med skrælde indsatser og gafler og ring insatser i gængse størrelser.
Jeg nyder at arbejde med momentnøglerne, har brugt dem i snart tre år nu, og de holder nok de næste 30 uden problemer.
(og så er de lækre af røre ved ;-) skal i bruge andre udtalelser inden man stemples for værktøjs fetishist, så sig bare til :-D)
-
det har været nævnt før men gør det lige igen, dansk værktøjs salg har en 1/4" moment nøgle til 399kr i ok kvalitet
http://cms.dvsalg.dk/default.asp?PageRef=soegvarer&main=http%3A%2F%2Fwww.dvsalg.dk%2Fis%2Fdansk%2Fsoegvarer.asp%3Fsoeg%3Dmoment&soeg=moment
BTW stahlwille er GUF for værktøjs-fetisister 8)
forøvrigt er 2000kr billgt for to nøgler med gafler mm., en 1/2" koster jo ca 3000kr for ny... (fik en ny 350nm da startede i lære, måtte bare ik beholde den :cry: :cry: )