T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: BlackChart efter 03. Oktober 2007 kl: 17:36:31
-
Hvad pokker er det for en dims på billedet??
(http://www.blackchart.dk/T3/ring.jpg)
Den faldt af enten slangen eller røret da jeg pillede den ene af de fede vandslanger, under bunden, af vandrøret (er ved at skifte fra normale spændebånd til originale VW spændebånd)...
Hvordan skal den sidde og hvordan skal den vende??
Onkel kan ikke hjælpe, han kender den tilsyneladende ikke, i hvert fald ikke i forbindelse med de rør :(
-
Det ligner at enden er knækket af røret. Altså at det er kraven på det lange rør, som er knækket af.
-
Yaipes :(
Det lyder ikke godt, kan det mon være derfor slangerne under bunden er temmeligt våde??
-
samme krave sidder også på de korte knækkede rør ved gennemføringen lige bag motoren. så måske er du heldig.
-
Øh?! Hvordan skulle det hjælpe på at kraven er knækket af det lange rør?? :? :?
-
Øh?! Hvordan skulle det hjælpe på at kraven er knækket af det lange rør?? :? :?
Jeg tror mølle mener du kan være heldig at det er kraven fra et af de korte rør!
Det ser ud som om den nærmest er smeltet af???
/Mads
-
Jeg har fundet ud af hvad der er galt :?
Ikke just opmuntrende, MEN...
I enden af det plasticrør der mangler kraven er der banket et JERNRØR ind! Dvs. det er ikke nu og her den er knækket...
Så kan jeg fandme godt forstå at den har smidt vand den vej ud :(
-
Det er en klassiker. I enderne af rørene er der indskudt en lille metalbøsning, som modhold for spændebåndets klem. Uvist af hvilken årsag er kraverne tilbøjelige til at knække af, og så er der jo ikke længere nogen vulst, men kun spændebåndets pres, der holder slangen/rør-forbindelsen tæt. Det er somregel ikke nok, og derfor drypper den.
Der findes forskellige kure. På visse tyske sider anbefales at tage metalbøsningen ud, varme røret meget kraftigt med en varmepistol og igen presse bøsningen i. Derved skulle der angiveligt kunne dannes en ny vulst længere inde på røret.
Min kur er en to-spændebåndsløsning. Jeg fjerner bøsning og eventuelle rester af vulsten. Så skubber jeg slangen langt ind over røret og sætter to topkvalitet spændebånd på.
Jeg er bekendt med at denne løsning mangler vulstvirkningen, men det er min personlige opfattelse, at dette rigeligt kompenseres af to gode spændebånd. Det er selvf 100% på egen risiko, hvis man kopierer min metode, men jeg har aldrig oplevet problemer med det. Skulle man have et kølesystem, der opbygger så meget tryk, at to spændebånd ikke kan holde samlingen tæt, så ville jeg nok undersøge andre fejlkilder...
-
Øh?! Vil det med andre ord sige at det jern/metal rør der er "banket i" er en del af røret??
-
Ja!
-
Okay, så mangler jeg så bare et enkelt spændebånd for at være kørende igen :?
Har 2 originale VW spændebånd, de gamle var så rustne at de knækkede da jeg ville pille dem af :(
-
Hvis du er til udenlandsk, så står der lidt at læse om problemet her:
http://www.t3-infos.de/t3-infos_b.html#kuehlwschl
-
Er det mudder og vaseline der er på kanten ??