T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: TONY efter 06. Oktober 2007 kl: 13:50:25
-
Så begyndte forberedelserne til en ny opstart :?
Aktuelle bud og bemærkninger til billederne ønskes,
da jeg ikke er en "haj" i VW-motorer :( / :)
Tony.
-
Der bør efter min opfattelse ikke være slup i turboens aksel. Selvfølgelig er det en stålaksel, som glider på to messingbøsninger, hvilket ikke giver mikrometer-pasning, men alligevel. fornemmes der slup op og ned i akslen skal man nok overveje at tilmelde sig et turbo-renoverings-kursus. Labyrint-tætningerne kommer hurtigt på overarbejde.
-
... :( ... Jeg skal vist igang med at gennemlæse Jarl´s hjemmeside, mon ikke der er sådan et kursus der :)
Tony
-
Jo. Jarls gennemgang er en god guide-line. Der ud over skal du have bestilt et rep-sæt og til slut, skal du sikre dig, at akslen ikke er slidt for meget, da det er alfa/omega for om operationen lykkes. Det sidste kræver selv. adskildelse, men man skal bare være indstillet på at manøvren stopper, hvis der er slidspor hvor bøsningerne har siddet. Så skal der hittes en anden.
-
Så blev motoren klar til at få et nyt olietryksrør. Alle omløbere var lette at løsne, men de var jo også velsmurte :wink: og der var ingen forstoppelse i retur-røret fra turboen.
Inden det nye rør monteres og motoren egentligt er klar til at blive startet, er der kun lige tilbage at spørge panelet herinde....... :idea:
1 .. Kan jeg starte motoren med den turbo (beskrevet ovenfor) :?:
eller skal jeg skille den ad og renovere den inden jeg overhovedet prøver at starte motoren. (jeg har ikke været inde hos Jarl og læse endnu)
2 .. Skal jeg være bekymret for olien i indsugnings-siden (se ovenfor), eller kan der løbende samle sig olie i den fordybning som den korte slange udgør. :?:
Tony.
-
start bare. slid på turboen giver bare olieforbrug. -og oliepletter på bagklappen. tjek oliestanden løbende. -men det gør du garanteret også alligevel. -og så bare der ud af.
-
Det lyder betryggende, jeg troede at der var risiko for at den pludselig kunne finde på at pumpe olie ud gennem turboen..... :oops:
Tak for svarene Mølle, nu glæder jeg mig bare til at få olierøret, så jeg kan finde ud om den har taget skade... :?
Tony
-
Så kom røret, og med nyt rør, oliefilter, olie både i røret og filterflangen og motor, skulle den jo nok kunne snurre igen i morgen ( det blev for koldt til at fortsætte i dag ) og så kan jeg jo lige så godt tjekke tandremsstillingen bare lige for en sikkerheds skyld, inden den startes :!:
Der skal sq ikke tages nogen chancer :roll:
Men tag lige et kig på det gamle rør :shock: der var ikke kun ét hul.......
nu kan jeg godt forstå at der kom meget olie, meget hurtigt.
Har du tjekket dit rør i dag ... :?:
Tony.
-
Hvilke fine rør :)
Er de selvgjorte eller er der betalt ekstra for guldfarven?
-
.... DT63 kvalitetsrør :wink: med perfekt pasform :D
Tony
-
lækkert - skal op over den rigtige side af klisterkanalen i weekenden, så måske skulle man investere i et sæt til hylden (just in case) så er det bare med om man kan få dem gemt så lidt at borte ikke tager dem :lol:
-
.... DT63 kvalitetsrør :wink: med perfekt pasform :D
Tony
Du kunne godt have taget et lidt pæner billeder
af det nye rør
Jeg har flere af dem
-
Var det dig der havde sendt dem til Hannover. :lol:
-
Var det dig der havde sendt dem til Hannover. :lol:
Er det pandekage-bilslygter der er på billedet, Kurt?
/Mads
-
Nej det var det ikke men de ser fine ud
man skulle næsten tro at de har copyret
en af mine
-
Var det dig der havde sendt dem til Hannover. :lol:
Er det pandekage-bilslygter der er på billedet, Kurt?
/Mads
Det troede vi andre også, men de var vist ikke helt magen til, og så var der vist også lige noget med priserne :shock:
-
22 Euro! Det er sku da en god pris..
-
22 Euro! Det er sku da en god pris..
Og 19,10 euro hos kæfer........
-
Sorry Tysker & Tony, men tråden er vist kørt løbsk.
Nej, Backmobilen har 5 Kammer lygte.
-
Sorry Tysker & Tony, men tråden er vist kørt løbsk.
Nej, Backmobilen har 5 Kammer lygte.
. :D . jeg overlever sq nok Kurt, og det gjorde "tyskermotoren" tilsyneladende også :D jeg har lige haft den i gang og den snurrer fint, trænger dog til lidt justering.
Lige lidt billeddokumentation :wink: på at en blinklygte virker fint som olietrykslampe :roll: når ledningsnettet til instrumentbordet er inaktivt.
Tony.
-
Fed kontrollampe 8) 8) Om på instrumentbrættet med den, så er man aldrig i tvivl :lol: :lol:
Det kunne også være du skulle prøve med noget frisk aftappet diesel, husk på at det der var/er i tanken er min 4 år gammelt. Der er sgutte den store brændværdi i sådan noget gammelt stads. Men alligevel utroligt den kan gå på det.
Men det bedste er ligegodt at motoren ikke tog skade :!: :!:
-
Ja med sådan 2-3 lamper skal man sq nok opdage hvis der er noget galt :lol:
Jeg tror at det gamle diesel måske er skyld i ujævn motorgang ved meget lave omdr. for når den får bare lidt gas, så går den jævnt :)
Og ja, det kunne være gået helt galt, så jeg slap billigt :D
Tony
-
22 Euro! Det er sku da en god pris..
Hvis der var en lille ting der skuffede i Hannover, så var det stumpemarkedet. Det var stort set samme priser som på e-bay, hvis ikke det var dyrere. De var meget svære at hugge rabat ud af og ikke videre venlige.
Skulle der gøres et nogenlunde kup, var det ud og trave rækkerne af, og finde de små private bunker. Der fandt jeg til gengæld skyde-sideruder til 50 euro (delte dem med kkrogsgaard) oplukkelige trekantruder til 70 euro (hjemtaget til Mølle) og til dels Bøjlespejle til 100 euro (meget fin stand)