T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: jankjerbye efter 09. Oktober 2007 kl: 00:50:19
-
Efter en lang tur hjem står der udenfor en Tristar der trænger til en kærlig hånd.
Siden jeg købte min første Doka og senere opdagede Tristar modellen rundt om på internettet har der været mit mål at bygge noget lignende ud af en alm. doka. Nu er det ikke nødvændigt længere, nu ejer jeg en "ægte" så skal den bare renoveres.
Lydene er dejlig dæmpet i kabinen og der er masser med plads, jeg glæder mig til den første længere trilletur i den til næste år en gang. Kombinationen af en personvognskabine med plads, lys og luksus og et lad med aludørk til alt det "mogede" + en aflåsbar hardtop dækker mine idealer om en "multibil" perfekt.
Her er billede lige da den var kommet hjem. Der kommer flere, men nu skal jeg vist lige ha lidt søvn.
(http://martinelund.dk/jan/PA080257.jpg)
-
tilykke med den Jan, det bliver fedt at følge dit projekt :D
må der dukker lidt tips op hen ad vejen (og lidt "overskudsstumper") med alle de Dokaér du efterhånden har. :wink:
Tony
-
TILLYKKE! :D Og lykke til med projektet.........de skal vist tælles på flere hænder efterhånden, alle dem du har haft på bare halvanden år! Doka-fetischist :lol:
mvh
-
Tillykke med den Jan !
Lydene er dejlig dæmpet i kabinen.
Det er kun lige indtil oliebrænderen kommer i :wink:
Dejlig motor sådan en 112'er ikke ? :P
Mvh.
Rasmus
-
tillykke med den
Mvh Djurs :lol:
-
Til lykke med den, og velkommen blandt benzindriverne.
Bliver spændende at se, når den bliver lavet til et udstillingsstykke.
:D
-
Mange tak. Det bliver et spændende og lærerigt projekt.
Prisen for bilen var det samme eller mindre end jeg ville komme til at betale i afgift for Ingegerd hvis hun skulle have hvide plader på, så der var ligesom ikke nogen tvivl. Der måtte lånes nogle penge og investeres.
Det er ikke sikkert chancen kommer igen og en drømmebil til 10K, hvornår finder man lige det igen?
@benzindrengene: Jojo.. bevares... den har en rigtig sprød drengerøvsagtig lyd og den trækker fint selvom det er på en mere elastisk måde end med en sugediesel. Det kunne jeg sagtens blive vant til, jeg har såmænd ingen fordomme mod benzin. Konebilen er en benziner. Det er klare rå fakta der ligger til grund for mit valg af brændstof. Det drejer sig med mit kørselsbehov om 35-40.000 kr i merudgift til brændstof pr år. Jeg har ikke en indtægt der kan bære at jeg fyrer så mange penge af hvert år selvom den lyder dejligt og trækker bedre end en standard diesel. Ku man få Bioethanol der kunne hældes direkte i tanken uden bøvl til en pris der kunne konkurrere med mit nuværende brændstof så ville kværnen blive siddende i og jeg ville kunne nyde boxerlyden og omdrejningsviligheden som bonus. Men det kan man ikke i skrivende stund, så når jeg kommer til at kigge på motor/gearkasse bliver det nok en dieselmotor der ryger i. Men det går sku nok ikke? Så er der en kværn mere på markedet, snup en kiks :wink:
M.h.t. til lyden i kabinen så er det vist ikke den store forskel om der ligger en WBX eller en Diesel i med alt det isolering. Alle de WBXere jeg har hørt/kørt larmer ligesåmeget eller mere end en alm. diesel. Hvis man baserer sin viden på en tom kassevogn uden adskillelse eller lydisolering med en 1,6TD ved 4500 omdr uden manifoldpaknininger jo.. så er der måske noget om snakken.. men gør man det.. ? Så er man vist det der hedder "biased"
Det bliver en stor mundfuld, men selvom der skal laves en masse rust i den og skiftes en del sliddele så giver det mening for mig. Jeg har ikke nogen deadline andet end når der kommer et barn til (så kan vi ikke være i den orange) og jeg har fået et unikt køretøj (1000 lavet ialt, den eneste i DK så vidt jeg ved) som er enormt praktisk og alligevel med et strejf af carat luksus. Det gode kompromis for mig. Jeg er meget glad selvom det betyder at jeg skal til at afvikle lidt andre ting og projekter for at financiere det. Jeg skal nok tage lidt flere billeder når jeg skal ud og pille pladerne af, og uploade dem såsnart jeg får 5 minutter.
/Jan
-
jan vi glæder os til at høre om dit projekt!
-
Tillykke med den Jan. :D
Det lyder jo som om du har fundet den rette bil. Du har jo også efterhånden været igennem nogen stykker :wink:
-
Tillykke, så fik du nosset dig sammen til at finde Luxuspakken, hva? ;-)
Glæder mig til at se den IRL.
Hvor meget skal der til for at få den på vejen?
-
M.h.t. til lyden i kabinen så er det vist ikke den store forskel om der ligger en WBX eller en Diesel i med alt det isolering. Alle de WBXere jeg har hørt/kørt larmer ligesåmeget eller mere end en alm. diesel.
Nu har jeg ikke kørt meget i diesel, men den oplevelse har jeg da stadig til gode.. :roll:
Med tæt udstødning (det er den jo så sjældent) og alm. luftfilter er WBX'ern da næsten lydløs :shock:
Til gengæld har vibrationerne fra de diesel T3'er jeg har prøvet, næsten været til at fået hvide og følelsesløse balder af... (og nej der er ikke nogen anden pervers årsag til det :P )
-
Følelsesløse blader?? Af en diesel??
Enten er min ekstrem vibrationsløs så ellers er du bare ikke vant til at køre bil ;)
Det er sq lige før jeg vil sige at min røv var mindre øm efter hjemturen fra Hannover end efter en arbejdsdag i lastbilen! :D
-
Rasmus.. prøv at køre en tur med Morten i hans Whitestar en dag, så kan det være du kan få den fordom aflivet. Ingen tvivl om at en boxer rent designmæssigt har færre vibrationer ved samme antal omdrejninger, men om det reelt kan mærkes i kabinen og direkte påvirke ens røv.. det kommer vist an på røven der føler.. :D
Nå .. tilbage på sporet.. hvis i vil starte en ny benzin/diesel vibrationskrig så fis over i den tråd der er lavet til det.. så skal jeg nok komme med min uvidenhed og få nogen stryg 8)
Det var mørkt da jeg kom hjem fra job i dag så jeg gad ikke tage flere billeder.. i morgen kommer der sol og pladerne skal afleveres hos polisen, så skal jeg nok tage et par skud...
Her er et mere fra i går.. de blev sku ikke alt for gode.. Nøj hvor er der meget dejlig plads.. Køleskabet fulgte ikke med, men kom ombord i Århus.. proviant til turen nordpå og så matcher det endda.. ridset og rødt :P
(http://martinelund.dk/jan/tristarplads.jpg)
-
Uden i øvrigt at puste til ilden, er det så 1Y'eren, der er planlagt til den fine nye luksusdoka?
Tillykke med den!
-
Tak Jarl!
Jeg er lidt i syv sind m.h.t motorvalg.. man bliver jo helt fristet når man sådan har trillet lidt rundt i en 112HK WBX.. wroom wroom.. 8) 2,4 tanken spøger stadig men er dyr og besværlig i forhold til 1,9 "plugnplay"
Men reelt set.. bliver det nok en toptrimmet 1Y Hybrid med JX top og brændstof-pumpe fra en JP ÖK og wasserkit. Dertil en AAP eller en AAS kasse og nogle 16" hjul med stor profil. Så skulle jeg kunne holde mig under 4000 omdr.
-
tillykke med øsen damn det er lækkert med den extra dør og så alt det LUKSUS :D
-
Så fik jeg lige 15 mins mens det var lyst hvor der ikke var andet på programmet end T3. De gik med at tage lidt billeder, kigge under bunden og måtter o.s.v.
Der er mange timers pladearbejde i den, men bunden og bærende dele er meget sunde, det er jo dejligt.
Her lidt billeder.. først de gode og så al rusten :D
http://martinelund.dk/jan/Tristar/Tristar.html
-
Jan for hunnan! Du har bare set bling bling fælge, armlæn på sæderne og plads bagi og så har du lykkeligt glemt resten :lol: :lol: :lol:
Af ren og skær nysgerrighed efter at se den og prøve en tur når den engang er færdig, vil jeg hermed donere de pladestumper jeg har liggende til projektet.
Hvis du vil have dem altså :lol:
Du kan jo altid donere lidt godt rødvin til min mave istedet.
Jeg har mindst 1 trinbrædt ( måske 2) 2 stk. originale forskærme ( fra tag til bund) og en bagplade. Jeg er godt klar over du ikke kan bruge hele pladen til sådan en fætter der, men begge ender kan da bruges til udskiftning.
Det er som sagt dit for at hente det.
-
Det lyder fandme godt !! Jeg går straks på lageret og kigger rødvinene igennem.
-
Første investering - efter min anbefaling - er en Migatronic eller Esab CO2'er. Ikke under 180 A. Find evt. en brugt. Det behøver ikke være nyt og avanceret. Lad være med at købe det modene narreværk med gas i tråden - det bliver alt for dyrt i drift. Så har du til både at stande Syncroen og Tri*. Det er en investering, der lønner sig, og den kan bruges til alverdens også til landbrugsredskaber, så længe godstykkelsen er moderat.
-
Jan - jeg kiggede lige lidt rundt paa jeres site:
Hold da kaeft hvor bor i laekkert : ). Virkelig smagfuldt maa jeg sige.
I skulle faa et gaeste hus som os by boere kunne leje en weekends tid. Det ser virkelig fredsfuldt ud deroppe.
Naa tilbage til din bil. Den ser superfed ud. Bliver spaendene at se den faerdig.
- Jensen
-
Der går nok en rum tid før den står klar.
Hmm.. mit ambitionsniveau er ikke så højt.. det er jo ikke en ferrari dino jeg skal svejse, udover den ekstra dør, luksus og kabinen er der jo ikke forskel på denher doka og en almindelig. Jeg er ikke ude efter flot blank lak og superpasform. Hvis det var fordi jeg ville køre 100% ilt/gas fuldsvejst og ikke slibe eller spartle bagefter så tog jeg nok et kursus eller overlod det til en prof.
Den skal bruges til daglig drift, den skal ikke være en blank showcar og lakken har den primære funktion at forhindre pladedelene i at ruste alt for hurtigt. Grov, beregnet på at blive slidt, ridset, beskidt og småbulet bliver den.
Kommende rust (efter der er svejset ny plader på) vil blive taget hånd om med en slibning / sandblæsning, grunding med Esbjerg zinkgrunder i bunden og en par lag emalje ovenpå.
Jeg er nu lidt rundtosset af at læse om svejseværk i en times tid på vwnettet og andre steder. Man kommer hurtigt op og betale mere end jeg har betalt for bilen hvis man skal have et nyt med flaske og slange og manometer. Derudover skal jeg vist etablere 380 volt der hvor jeg skal stå og svejse, det koster mere end jeg er klar på at betale hvis det skal gøres af en elektriker, og det er jo lovbefalet. Prismæssigt ender jeg måske omkring hvad jeg kunne betale en unvangiven vestjysk pladesvejser for at svejse hele lortet. Men det er selvfølgelig ikke lige så sjovt.
Flere på vwnettet er dog tilfredse med en Deca 180 (eller biltemas 180E det er det samme bare en anden farve) til småt pladearbejde og der er delte meninger om det kan betale sig at købe brugt..
Det bliver spændende at komme igang, men træerne gror ikke ind i himlen.. Godt jeg har en anden daily driver og ikke nogen fast deadline (endnu)
:lol:
Jeg håber og tror på at en "husmandsrenovering" sagtens kan hænge sammen. Jeg er klar over at der er nogen der har mere erfaring og er dygtigere til karosse arbejde end mig vil græmme sig når de ser mine første "svejse sømme", men jeg håber jeg lærer det hen af vejen og jeg er som skrevet primært interesseret i at rustbeskytte, ikke i at oparbejde en original finish.. Det må de 999 andre Tristars i verden stå for.. denher bliver en bastard.. en ener.. et vajsenbarn.. en sigøjner.. mat ridset ujævn tyk blød lak, høj og grov. Lidt ligesom min nuværende daily driver.. bare med flere sæder, mere kørekomfort og flere små praktiske detaljer.. den bliver en brugsbil...
Jeg modtager gerne kommentarer.. keep it constructive.. 8)
-
Jeg så TRI-Staren på bornholm i sommers, og blev også lidt fristet da den var til salg herinde i foråret. Men jeg kan godt se at der er lidt mere arbejde på den, end jeg lige havde tænkt.
Held og lykke med projektet, glæder mig til at se den færdig :D
-
Som jeg ser det, kan det helt sikkert betale sig at at købe en god(t) brugt CO2'er. Den har titusinde funktioner ud over netop lige det at lave rust på biler. Knækkede bolte og underdimensionerede støttehjul bliver til små hverdagssysler fremfor uovervindelige problemer. Samtidig giver svejseren muligheder for at konstruere og udfærdige produkter (måske af genbrugsmaterialer) med stor brugbarhed og levetid pga. sammenføjningsformens overlegne styrke. Alt i alt tror jeg, at en svejser ville understøtte dine/jeres muligheder for at materialisere jeres livssyn på nye og frugtbare måder. Og at den så samtidig kan bruges til at lave løbende renovering på ens biler er jo blot en lækker sidegevinst.
Som sagt behøver det ikke at være noget dyrt og avanceret. Jeg tror, at man tit står sig godt ved at købe brugt kvali-svejser fremfor en ny Kina-svejser. Det er nemlig også sådan, at en svejser, hvor de grundliggende elementer er i orden, er meget nemmere at svejse med end noget hø. Min erfaring siger mig at et par vigtige fokuspunkter til en husmandssvejser er:
Strømstyrke (men det forhindrer ikke, at den kan gå på 230 V, som min 180 A f.eks. gør).
Trådfremføring (det er hamrende vigtigt for en god svejsning, at hele trådfremføringen fra rulle over motor til slange er god, så trådhastigheden bliver jævn).
Thermosikring (så den ikke fiser af første gang den har en svejsespytklat i svejsepistolen, der kortslutter)
Netop disse ting kan gamle Esab og Migatronic værker, men selvf. også mange andre, som jeg ikke kender. Mon ikke man kan finde sådan noget i troværdig stand til 3-4 K?
-
Det er bestemt muligt. Søg bl.a. på dba, og hvis den er der endnu, den gamle LF industrisvejser får du masser af kraft, sublim trådfremføring og et værk, der aldrig forgår.
Du har også lettere ved, at lægge en pæn svejsesøm med perfekt gennembrænding, når du benytter et ordentligt svejseværk. Min gamle Automig kan præstere 180 Ampere og det er godt nok til det arbejde den bruges til.
Knokler du en bolt f.eks. klistrer du lige en møtrik ovenpå, og vupti! Så er den varmet, og kan drejes.
Held med det..... :D
-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51806401
Produkt CO2 svejser
Mærke MIGATRONIC
CO2 svejser, MIGATRONIC, 160 C fin stand 200 A Næsten ny svejseslange Se også oktober tilbud fra ELECTROMA Svejsemaskiner Alle priser + moms
Pris kr. 3.290
Telefon 43 42 21 00
Websted www.electroma.dk/
By Glostrup |København
-måske noget, har ikke meget forstand på det!? Mvh. Anders
-
Den er fin ud.. så skal man have en flaske.. 6 kg? Det er vel ca en tusse oveni? Og hvad med manometer o.s.v.?
-
Ja. Du skal have en bytteflaske. De er halvpebrede (kan ikke prisen, men tror, at jeg gav 1100 for min engang for mange år siden), men til gengæld har du den så resten af dine dage. Det er nemlig gasfirmaerne, der har ansvaret for at holde flaskerne i orden.
Dertil skal du bruge en reduktionsventil, der modererer flaskens enorme tryk til den smule, der skal "hældes" ud over smeltebadet. Den følger nogen gange med svejseværket, ellers kan den findes i HN elelr Biltema til rimelige penge - under en plovmand.
-
Hej
Det eneste man skal være opmærksom på med CO2 er, at gassen kan blæse væk, hvis man svejser i blæst, man kan så øge mængden på manometret.
hilsen Poul
-
Jeg gik som afdelingsleder i 4 år i en svejse afdelig, og jeg må sige at på min top 10 ligger kemppi øverst indenfor tig. esab indenfor co2, da deres svejseværker gerne kan holde til at svejse konstant i 8 timer om dagen i 30 år. Miga er også fint nok, syntes bare at der var for mange problemer med deres styringsmoduler, havde tit rep. på, da de brændte af..... Bare lidt indput fra min side..... :idea:
-
sådan noget her? ikke lige Randers-egnen dog.......
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52068928
Produkt Svejseudstyr
Mærke ukendt mrk
Svejseudstyr, ukendt mrk , div. manometre, ilt / gas håndtag. fra
Pris kr. 100
Sælgers handelsbetingelser:
Handelsformer:
Kontant
Forudbetaling
Efterkrav
Telefon 29 62 27 15
E-mail holdgaard@city.dk
By Lyngby |København
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51876902
Produkt co2 flaske
Mærke 6 kg
co2 flaske, 6 kg, En co2 flaske 6kg
Pris kr. 800
Telefon 50 58 42 64
Telefon 2 75 13 30 73
E-mail alsamir1@hotmail.com
By Valby |København
-
Og HUSK den store skumslukker ved hånden, samt brandvagten
-
Du skal da have en model af bilen, både til drengen og Jaa Drengen at lege med. Så kan pimpe modellen og se hvad vej projektet går. :lol:
http://shop.paa-sporet.com/advanced_search_result.php?keywords=T3
Lige lidt inspiration til Pimpning.
http://www.t3tuning.co.uk/shopnew/
(er de forresten med i link samlingen)
Kurt
-
Sikke en flot og klar dag!
Tristaren blev strippet ned og gik fra Tristar til bare Trist... at se på :cry:
http://martinelund.dk/jan/Tristar/Strip/
I det mindste opdagede vi kun 2 skjulte rigtigt træls huller.. Det kunne have været meget værre..
Lidt småting mangler, så skal der skæres.. slibes.. pudses..
Og næste fase er så svejs.. mangler stadig en pladedel eller to.. der skal skiftes mange plader... :?
Der er hul på bylden.. og ingen deadline.. life is good.. 8)
-
.. :shock: .. ja den ser sq da godt nok Trist.. ud nu,
men det er da positivt at det faktisk kun kan gå fremad nu. :roll: .... :wink:
Tony
-
Jeg bøjer mig i gruset af respekt for folk som dig, der har lysten,evnerne og ikke mindst modet til at gå i gang med sådan et projekt. Du og dine ligesindede ønskes alt muligt held med Jeres projekter, som med gode beskrivelser her på T3-nettet forhåbentlig kan anspore andre til at gå i gang med at redde disse pragtfulde biler. Det er som med stradivariusvioliner der er kun et begrænset antal til rådighed, der kommer ikke flere til, så der skal passes på dem der er.
Måske en lidt flot sammenligning, men når man ikke er musiker og har fundet bilenernes værdi så går det vel.
-
Det ligner bagved højrebaghjul?
http://martinelund.dk/jan/Tristar/Strip/Pages/3.html
En klassiker.
Nu er jeg jo ikke den som skal hviske højt at man kommer langt, meget langt, med glasfibermåtte og glasfiberarmeret epoxy spartelmasse?
Jeg mener - jeg lavede skærmkanter på Telebussen med glasfiberspartel i april 2007 da jeg skulle til syn - og det kun rustet en lille bitte smule igennem :-)
JJ
-
Nu har jeg tiden til det og har fundet den rette mand, så selvom jeg selv har repareret biler med spartel før, så bliver der ikke sådan denne gang.
Ambitionen er at komme så godt i bund som evner, tid og økonomi tillader det. Og derefter få det konserveret og beskyttet så det kan holde i lang tid.
Jeg har ingen deadline (SAMT jeg har en nogenlunde stabil daily T3) og vil hellere bruge lidt længere tid på det end lave en hurtig løsning. Den spiser ikke vægtafgift og det er lykkedes mig at få forhandlet en meget fleksibel løsning frem med pladesmeden. Vi deler synspunkter på metode og relsultat og er begge fleksible realistiske personer..
Tristaren bliver svejset op med fokus på holdbarhed i reperationer og overfladebehandling. Den skal desuden kunne rustrepareres uden at komme til at ligne en plettet høne. Det bliver afløseren for Ingegerd og looket bliver i samme dur: Mat og ridset med olierede samlinger.
Blanke metallic skinnende showcars med det fulde gejler-gear er ikke særligt praktiske biler herude på landet.. men funktionel, med lydisolering, 5 sæder og lad.. det er som jeg tidligere har skrevet lige i skabet..
Som projektet langsomt skrider fremad håber jeg at kunne dokumentere det.
Herunder et billede af siden hvor "kunstværket" jensjakob omtaler kommer fra.. rigtigt nok højre bagende. Jeg har overvejet at bruge makroen af det ekstensive rustangreb som baggrundsbillede på min arbejdsmaskine så jeg hver dag bliver mindet om hvor vigtig vedligeholdelse og eftersyn af sådan en gammel svend er og hvor ødelæggende det kan være at "lade stå til"
-
Ja, inderskærme er HELT klart på listen over ting der skal investeres i.
Var der ikke et link et sted hvor de var billigere end hos winkler?
Hmm..
-
Hej Jan!
Jag ser att du fått inspiration till att börja med ditt projekt.S
er fram emot när vi står på träffarna sidan om varandra.
Vi får se vem som blir färgig först.
Det gäller bara tt inte tappa suget det är mycket jobb med ett sådant projekt.
Jag skall följa ditt projekt.
Här får du en inspirations bild så du ser vad du har att vänta.
(http://vw-tristar.web.surftown.se/projekt%20(105).JPG)
MVH Patrik www.vw-tristar.com
Sverige Helsingborg.
-
Jeg ville sgu føle mig presset nu Jan! :wink:
-
Ah.. jeg kan sku ikke hamle op med Patrick og Erhard alligevel.. De har dobbelt så mange dokaer som mig, dobbelt så mange syncroer.. er mere erfarne, kompetente, ambitiøse, resourcefulde... Den konkurrence er sku droppet :D
Men .. det bliver fedt at se begge vogne på vejen..
Vi kan jo trille en tur op forbi deres svenske hule i din tur-bus en gang når solen bryder frem.. med kolde danske bajere og smukt svenskt landkab.. hvabehar?
-
Det lyder som en fantastisk måde at bruge en forlænget weekend på. Og så i bilen...... jeg har slidt 3 par vandrestøvler op i Sverige
-
Så kan det være, hvis i synes vi andre må inviteres med, så kunne jeg da godt have interesse i det ;-)
-
Den var faktisk en god idè - jeg er klar
-
hvor tilmelder man sig den tur???? :D
-
Hvad er egen vægten på en tristar ?
kommer den kun med dj-motor ?
-
Hej Patrick
Brugte i gaffeltruck, eller donkraft, og løftede hvert hjul en euro-palle af gangen?
Flot billede, flot projekt.
Med venlige hilsner
Jens Jakob
-
Hej Patrick
Brugte i gaffeltruck, eller donkraft, og løftede hvert hjul en euro-palle af gangen?
Flot billede, flot projekt.
Med venlige hilsner
Jens Jakob
Hej Jakob!
Vi använde en gaffel truck. Vi tog en grov trä regel och satte den mellan domkraft fästena. Där finns fler bilder på vår hemsida
www.vw-tristar.com
Vi får inte använda Jan´s Tristar tråd till vårt TriStar projekt.
Utan fler frågor på vår bil så tar vi det på denna tråd istället.
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4455
(http://vw-tristar.web.surftown.se/projekt%20(103).JPG)
(http://vw-tristar.web.surftown.se/projekt%20(111).JPG)
Patrik www.vw-tristar.com
-
Hvad er egen vægten på en tristar ?
kommer den kun med dj-motor ?
Hoppas att jag förstod Danskan rätt?
TriStar finns med 95HK motor då har den katalysator.
DJ 112 HK motor utan katalysator.
Eller Turbo Diesel JX
Patrik www.vw-tristar.com
-
En lille update.
Pladeværkstedet er ved at være ryddet så Tristaren kan komme indenfor og der kan skæres og svejses. Jeg tager nogle billeder når processen starter.
I går faldt jeg over nogle Replica "Käseloch" alufælge i 15" til Tristaren. Jeg hentede dem nede ved Vejle ubeset. Det er 7H15 med ET 23. Tog lige et par hurtige billeder i bryggerset da jeg kom hjem.
(http://martinelund.dk/MiniGal/pictures/P3260019_medium.JPG)
(http://martinelund.dk/MiniGal/pictures/P3260020_medium.JPG)
-
jan der ligger jo et vist pres på dine skulder når man ser det TRISTAR laver smiler og for helvede det ser godt ud og gemmemført
det er jo en drøm
Mvh Djurs :lol:
-
Naah.. som jeg også skriver tidligere så bliver det en daily driver og et stykke værktøj herude på gården.. der bliver ikke noget show & shine...
Så.. ingen pres eller konkurrence her... 8)
-
Fede fælge Jan :D
-
"Käseloch" er det ik frit oversat "ostelook" :lol:
ostehjul :lol: ostefælge :lol: fælgost :lol:
skal de så være gule :lol:
jeg hørte fra tony at tristaren står i klovborg, så det passer da fint med sådan nogle ostehjul :lol: :lol: :lol:
-
wauw meget beundringsværdige fælge!
har ikke set sådan type før på en t3.. :D
-
Käseloch= Ostehuller...
Og ja.. hahah det det rigtigt det med Klovborg.. den havde jeg ikke selv tænkt på... :lol:
-
wauw meget beundringsværdige fælge!
har ikke set sådan type før på en t3.. :D
Afsløret! Du kommer for lidt på de rigtig spændende hjemmesider :wink: :
http://www.jarlpaulsen.dk/Biler-diesel-raps.html
Käseloch er de tidlige Caratfælge fra '83 til '86
-
@jarl: ..har faktisk været der engang og alle læst lektienerne om diesel :wink: men dine fælge havde jeg ikke nærkigget. stadig har jeg ikke set dem andre steder end hos dig og nu har jan altså osse et par..
misundelse misundelse :evil:
håber der osse vil være til os andre engang.. snart!!
-
@jarl: ..har faktisk været der engang og alle læst lektienerne om diesel :wink: men dine fælge havde jeg ikke nærkigget. stadig har jeg ikke set dem andre steder end hos dig og nu har jan altså osse et par..
misundelse misundelse :evil:
håber der osse vil være til os andre engang.. snart!!
de er godt nok også beskidte :lol:
er det ik noget med at jarl har et sæt tvillinger på ca 3år?
så er da bare i gang med 4 vaskeklude :wink:
voksne hånder er jo alt for store til at vaske alle de ostehuller :wink: :lol:
-
Stumper :roll:
http://www.blocket.se/vi/15710011.htm?ca=1_8_s
-
Og lige udenfor Göteborg...... Det tager jo ikke mere end et par timer, så er man hjemme igen :wink:
-
Stumper :roll:
http://www.blocket.se/vi/15710011.htm?ca=1_8_s
hvem er friske på at tage med?
Det er sgu da alt for billigt, men det er uden motor og GB ikke?
-
Jeg er klar på at tage med...
Autotrailer.. BE kørekort og Bil der må trække 2T skal lige arrangeres.. så splitter vi udgifterne.. Den må gerne stå på marken hos mig...
Ring evt. Morten
/Jan
-
Jag har för 2 år sen varit o tittat på denna TriStar och det är ett vrak.
Har stått stilla i många år.
Stor krockskada bak på den.
Bulor överallt rostig.
Motorn och automat lådan är bytt för många år sen många mil har den gått efter det.
Det är mycket jobb att göra bil av den.
Men där finns delar att plocka på den.
MVH Patrik www.vw-tristar.com
-
Patrik www.vw-tristar.com
(http://vw-tristar.web.surftown.se/divtristar.JPG)
-
Nå.. nedtur..
Min pladesmed kan IKKE motiveres.. Jeg ANER ikke hvad jeg gør..
Tristaren holder under en pressening.. kabine og kofangere o.s.v afmonteret klar til rustarbejde..
TDi motoren (AFN) mangler et nyt ledningsnet, service og skal tjekkes efter så er den klar til at komme i.. Den forlængede forstærkede gearkasse står ved siden af og ser trist ud.
Jeg er løbet tør for penge jeg tør smide efter projektet, så at få prof hjælp er p.t. ikke en mulighed...
Jeg har sikret mig en solid stor dieselvogn til daily driver, så er på vippen til at bide i det sure æble og sælge lortet som projekt med stort tab til følge..
Hvad syntes i jeg skulle gøre? Er der nogen der vil gi et bud på "pakken" samlet?
mvh
Jan
-
sælg alt andet du kan undvære inden for rimelighedens grænser (dvs ikke konen og børnene) og
gå i gang selv , alt begyndelse er svær , men det kan læres. du har jo lært alt det andet.
som nybegynder skal der nok slibes lidt mere end når andre laver det , men slibeskiver holder længe ;0)
man smider ikke mange års erfaring på gulvet og skifter bilmærke pga
manglende evner jan , det er spildt mælk,
-
Hvor slemt er det?
Jeg har en del års erfaring med svejseværk og vinkelsliber.
så er der også læs begge veje. :)
-
Der er pladedele til alle rep, paneler og vanger er ok.. Men en masse småhuller og overfladerust overalt.. Og en hellakering skal der til.
-
aaarh JanK........
Du må op til Islændingen og sparke ham ud af garagen.
Så kører vi ned til ham den så kaldte pladesmed og stryger ham lidt mod hårene!!!!! Han skylder dig som minimum jo en bil hvis han ikke magter at løse opgaven!!!!!!!!!!
Du sælger den bil han skylder og går igang med svejseren derovre.
Transporten skal vi nok få arrangeret i en weekend når jeg er hjemme.
Er bange for du vil fortryde det ellers.....
-
Så gik det hele op i en højere enhed, Trissen er videre til den HELT rigtige og hvis den nye ejers planer lykkes for ham genopstår den rustfri, metaliseret og nylakeret med Subaru kværn. Håber jeg får lov til at låne den en tur :)
Jeg er glad jeg slap for at eksportere den når nu hvidplade afgiften er betalt.. men det var lidt sørgmodigt at se den trille ud fra gården.. Nu er jeg sku uden T3 og kan ikke rigtigt finde på hvad jeg skal bruge som argument for en andet end at komme til Fyn og hamre rundt i grusgraven om dagen og i bajerne om natten :)
/Jan