T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 12. Februar 2006 kl: 01:04:19
-
Hejsa allesammen jeg har været herinde et stk tid nu og synes siden er rigtig god.
Så nu åbner jeg op for alle mine mange spørgsmål om min T3 1,6 TD
Min forvarmerlampe går ikke ud før motoren kommer igang (ja den forvarmer fint nok ;-)) Hvad skyldes dette?
Temperatur lampen fungerer nærmest som en forvarmerlampe, for den slår altid igang med det samme jeg prøver, efter templampen holder op med at blinke.
Lige for tiden med den herlige frost er motoren ualmindelig træg at få igang, når den er kold, den skal forvarme 3 gange og så skal nøglen drejes i 15-20 sek. før motoren slår igang.
En anden underlig ting er ratstammen, den er løs i toppen, som om der er et leje ved blink/viskerarmen der er slidt, hvad kan afhjælpe dette?
Bare lige et par spørgsmål til at begynde med, håber i har nogle lækre svar klar til mig :roll: :P
-
Det hjalp da lidt, nu ved jeg det ikke er så kritisk, som man kunne tro...
-
Er i andre derude, der har lyst til at komme med nogle rappe replikker? :oops:
-
Min forvarmerlampe går ikke ud før motoren kommer igang (ja den forvarmer fint nok ) Hvad skyldes dette?
Øh - hvor længe lyser den gule forvarmerlampe, hvis du bare drejer nøglen op til tænding med en kold motor?
-
Minimum et minut... den slukker ikke overhovedet...
-
Minimum et minut... den slukker ikke overhovedet...
Og hvad er det så du mener? Slukker den efter et minut eller slukker den aldrig?
Det er vigtigt at afklare fordi glødetiden er afhængig af en temperatursensor, der sidder i vandstudsen i topstykkets endegavl. Hvis den (eller ledningen til den) er defekt, så gløder den maximalt hver gang man starter (dvs. ca. 120 sek.). Hvis den virker tilpasses glødetiden til motorens temperatur og varierer fra 0 til 30 sek.
-
Den slukker ikke, ikke før jeg tænder motoren, efter et minuts tid ca.
Hvor sidder den ledning, (evt. billede) der kan jo være løs forbindelse, det hele virkede fint indtil starteren blev skiftet, for 3 uger siden.
-
Den slukker ikke, ikke før jeg tænder motoren, efter et minuts tid ca.
Nu prøver jeg at spørge sidste gang :evil: Bliver den ved med at gløde hvis du IKKE starter motoren? Hvis nej, hvor længe går der før den slukker af sig selv UDEN at du starter motoren?
Hvor sidder den ledning, (evt. billede) der kan jo være løs forbindelse, det hele virkede fint indtil starteren blev skiftet, for 3 uger siden.
Som beskrevet i det foregående indlæg:
Den sidder på vandstudsen i topstykkets endegavl - den ender, der vender fremad i bilens kørselsretning. Her sidder to ledninger til to ens sensorer. Den ene giver signal til termometeret, den anden til gløderelæet.
-
Den bliver ved med at lyse længe, når jeg ikke starter motoren, men om der går over 120 sel. ved jeg ikke... jeg har ikke haft tålmodighed til at vente, men jeg vil lige ud og kigge på de ledninger fra de følere...
Jeg er lidt tungnem nogle gange, så bær over med mig :oops:
-
Jeg har lige kigget på det.
Ganske rigtigt den ene ledning på sensoren var knækket af, ved kabelskoen.
Jeg satte en ny sko på og tilbage på sensoren.
14 sekunder skulle den forvarme, så slog den igang med det samme...
skulle tøvejret, den højere temperatur kunne have noget at sige i denne sammenhæng, altså med forvarmetiden og at motoren slår igang med det samme.
-
Er der andre der har en ide om, eller kender til fænomenet her:
En anden underlig ting er ratstammen, den er løs i toppen, som om der er et leje ved blink/viskerarmen der er slidt, hvad kan afhjælpe dette?