T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jesper efter 16. Oktober 2007 kl: 12:57:33

Titel: Løs dysse, hvor slemt er det?
Indlæg af: Jesper efter 16. Oktober 2007 kl: 12:57:33
Hejsa,

Er det hele dyseholderen der er løs?
Er det de to halvdele der er løs?
Er det omløberen der er løs?

Jeg ville nok ikke selv køre i den. Du kan da komme forbi Amager i aften/eftermiddag og låne en top eller køre ned til GDS i Sydhavnen og låne en...

Mvh Jesper
Titel: Løs dysse, hvor slemt er det?
Indlæg af: casper efter 16. Oktober 2007 kl: 13:13:24
hvordan kan én dyse sidde løs, men ikke de andre  ?
har du lagt nye flammeskiver i ?

Der er kørselsforbud, hvis dysen, selve dysen ikke sidder fast.

scenariet er:

utæt bund/flammeskive

forbrændingsgas op langs dyseindsatsen

overophedning af dysenindsatsen

dysen defekt, sprøjter ind for tidligt

brænder gennem stemplet, eller smadrer plejlstangslejerne, hvad der nu kommer først.

og så vi halvvejs til en kapital-motorschaden !

så lad vær, det er mit råd
Titel: Løs dysse, hvor slemt er det?
Indlæg af: lagoni efter 16. Oktober 2007 kl: 17:47:08
Jeg har haft utætheder omkring mine dyser efter et skifte. Det første du kan tjekke er slangerne. De kan være noge genstridige nogen at få ned over studserne. Dernæst kan rørene også være løse, men man skal passe på ikke at overstramme dem. Prøv at niv dem en halvdel af en kvart omgang.

Ifølge Lex Jarl, så skifter man flammeskiver altid! Altid! Hver gang! Jeg tror det er et godt råd!

Sidste mulighed er selve dysen. Der er en tråd et sted hvor Jarl skriver noget i retning af "stram til de er tætte"!

(Jeg ku' huske at Jarl havde skrevet noget om en dieselvædet mekaniker. En søgning på "dieselvædet" fandt tråden. Er det ikke de særeste ting man bruger hjernekapacitet på at lagre)
 :lol:
Her er den:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2753&highlight=dieselv%E6det