T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jesper efter 16. Oktober 2007 kl: 12:57:33
-
Hejsa,
Er det hele dyseholderen der er løs?
Er det de to halvdele der er løs?
Er det omløberen der er løs?
Jeg ville nok ikke selv køre i den. Du kan da komme forbi Amager i aften/eftermiddag og låne en top eller køre ned til GDS i Sydhavnen og låne en...
Mvh Jesper
-
hvordan kan én dyse sidde løs, men ikke de andre ?
har du lagt nye flammeskiver i ?
Der er kørselsforbud, hvis dysen, selve dysen ikke sidder fast.
scenariet er:
utæt bund/flammeskive
forbrændingsgas op langs dyseindsatsen
overophedning af dysenindsatsen
dysen defekt, sprøjter ind for tidligt
brænder gennem stemplet, eller smadrer plejlstangslejerne, hvad der nu kommer først.
og så vi halvvejs til en kapital-motorschaden !
så lad vær, det er mit råd
-
Jeg har haft utætheder omkring mine dyser efter et skifte. Det første du kan tjekke er slangerne. De kan være noge genstridige nogen at få ned over studserne. Dernæst kan rørene også være løse, men man skal passe på ikke at overstramme dem. Prøv at niv dem en halvdel af en kvart omgang.
Ifølge Lex Jarl, så skifter man flammeskiver altid! Altid! Hver gang! Jeg tror det er et godt råd!
Sidste mulighed er selve dysen. Der er en tråd et sted hvor Jarl skriver noget i retning af "stram til de er tætte"!
(Jeg ku' huske at Jarl havde skrevet noget om en dieselvædet mekaniker. En søgning på "dieselvædet" fandt tråden. Er det ikke de særeste ting man bruger hjernekapacitet på at lagre)
:lol:
Her er den:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2753&highlight=dieselv%E6det