T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jokke efter 31. Oktober 2007 kl: 19:22:02
-
skal ha skiftet manchetter i weekenden..
hvordan og hvorledes er det sat sammen..
og hvorlang tid tager det ca?
-
måske det kunne hjælpe hvis du udfyldte din profil ? ev.t også med en signatur der indikerer hvilke biler du har ?
eksempelvis tager det dobbelt så lang tid på en syncro som en 2wd....... ;-)
I den ene ende af akslerne sidder aksler og manchetter med 6 unbrako eller xzn bolte. Det kan være de skal voldes af, så det er rart at have nye på lager, de skal hedde M8x48 når du skal ud og købe dem
-
måske det kunne hjælpe hvis du udfyldte din profil ? ev.t også med en signatur der indikerer hvilke biler du har ?
eksempelvis tager det dobbelt så lang tid på en syncro som en 2wd....... ;-)
I den ene ende af akslerne sidder aksler og manchetter med 6 unbrako eller xzn bolte. Det kan være de skal voldes af, så det er rart at have nye på lager, de skal hedde M8x48 når du skal ud og købe dem
og i den anden ende af akslen sidder der det samme, med mindre der er tale om forakslerne på en syncro. Så er det centermøtrikken ude i hjulnavet, som skal løsnes.
Alfa og omega med M8 boltene, uanset hovedets udforming er RENGØRING inden første forsøg med at løsne. Boltene sidder fast, og når først værktøjet er kammet over en gang, så skal de af med utraditionelle metoder. Det er især kritisk, hvis det sker med de yderste bolte bagpå.
-
Det vil sige man bliver nød til at tage hele aksel af..
-
kort sagt........... ja
-
har jeg forstået ret. af med bolte inde ved gearkasse også den stor midter bolt ude ved baghjulene..
-
Det ville jeg ikke gøre. Drejer det sig om trækakslen bagpå, er den ens i begge ender, og kan nemt adskilles ude i bærerarmen via de 6 M8 møtrikker, som sidder der. Derved undgår du at røre ved hjulnavet og centermøtrikken, som ikke er for børn at slås med.
-
okay... det er dem manchetter der sidder inde ved gearkassen jeg skal skifte bag i altså...ved ikk om det er samme frem gangs måde..
-
http://www.t3nettet.dk/download.php?id=1951
Af med trækakslen, så du kan arbejde med at få hevet den fra hinanden.
linket henviser til en trækaksel bag, som er afmonteret hhv. på gearkassen og via den store centermøtrik. Ved det yderste led ser du samlingen imellem trækakslen og hjulakslen. Det er der du skal adskille. Renlighed, omhyggelighed og tålmodighed. Så er den der.
-
arg javel ja :D nu er jeg med.. billeded gjorde det lige lidt nemmere at se hvordan og hvorledes...
Rigtig mange tak for hjælpen :D