T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: kristian r efter 18. November 2007 kl: 18:23:41
-
Hej T3-drenge...
Jeg er den glade ejer af en 1989 T3 caravelle 2,0 TD. Desværre har jeg store problemer med at få monteret kileremmen korrekt... Jeghar brugt et værksted i Odense som jeg ellers har været godt tilfreds med, men efter små 3 gange hvor de har monteret den, og den er hoppet af igen kort tid efter, leder jeg nu efter en god (billig :D ) vw-mek. i Odense eller omegn... Er der en der kender en?
Kristian
-
Hej Kristian og velkommen til.
Enten er det en meget ualmindelig T3 du har eller også har du læst forkert et sted.
2.0 TD - Det kan vel kun være en 1.6TD som den er født med eller en 1.9TD der er ilagt den.
Har du billede af hvor i motorrum det er galt med den rem, det kan skyldes at dine remhjul ikke er "på linje" evt. i forbindelse med skift af dieselpume, vandpumpe eller generator med en anden remskive på ???
-
Det lyder da spændende med en 2,0 td. Er det fra en Audi?
Hvordan har du løst problemet med koblingsflange og gearkasse?
Du kan jo selv stramme kilremmen, det er piece of cake.
Velkommen til i øvrigt.
-
Tak for de hurtige svar...
Den er ganske rigtigt født som 1,6 TD, men undervejs i livet har snedige menneskser pillet... Den er bygget op som en California-model, altså som camper, og importeret fra Tyskland i 1998. Derudover har man givet den servo og drejet en ekstra rem-skive til at lægge ind i den originale (?). Jeg købte den i september, og da var generator lige skiftet i Spanien... Den har kørt fint, men pludselig gik remmen, og siden har værkstedet og jeg prøvet alt mulilgt.. skiftet generator da vi troede lejet var trukket skævt; skubbet lidt til ophænget; skiftet til original remskive og tilbage til de 2 der sad på... kort sagt: den trækker skævt, og vi kan ikke finde ud af hvad der gør det...
-
Har du et billede af motor?? :)
-
Hvor i landet bor du hvis vi ved det kan det være at der bor en der kan hjælpe dig lige i nærheden
-
leder jeg nu efter en god (billig :D ) vw-mek. i Odense eller omegn
Gæt selv hvor, Jan :D
-
jeg hade ikke læst det det hele men har set det nu [size=18]På Fyn[/size]
-
ja billeder af motorum vil vi se :-)
-
...billeder følger...venter lige på at lyset bryder frem igen :)
Kristian
-
Lyder meget spændende med sådan en 2.0 TD.
Ved du hvad der er betalt i afgift på den og hvad synstedet sagde til konverteringen??
-
...sidder lige og spekulerer på begge dele... Den gule toldattest siger 1,6td og den blå reg-attest er tom i felt P1 (cm3)... Tja... er faktisk lidt spændt på hvilken motor der faktisk sidder i... men købte den som 2,0TD...
-
Har den 4 eller 5 cylindre?
-
...kan høre hvor dette bevæger sig hen... Har lige trodset aftenkulden og været nede og kigge efter: der er kun 4 dyser. Se fotos. Lader til at jeg er blevet snydt...
-
det der er en standard jx - 1,6td
-
Ikke snydt! JX på 1,6 er skam en rigtig fin motor. Pas du godt på den! Og ang kileremstrækket, så knips også lige et billede eller to af det, så skal du nok få en diagnose.
-
motorrummet...
-
vi tager lige generatoren...
-
Generator belaget på blokken, sidder det ikke skævt?? I så fald er det vel bare af med generatoren og rette det ind!?
-
Enten er fotografen skæv :lol: :lol:
Eller også er generator beslaget helt ude af vinkel, det kan muligvis være derfor din rem hele tiden hopper af.
Men jeg ved godt at foto taget dernede i hullet kan snyde lidt
-
.. ikke skæv: bare bitter!!!
-
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?
-
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?
Hvis du købte den som 2.0 så har du ikke gjort dit forarbejde godt nok! Der har kun været en standard monteret motor i T3, en luftkølet boxer, som lever af benzin!
/Mads
-
det er generatoren der ikke passer på den arm/glideskinne eller omvendt. Jeg havde samme problem da jeg fik en anden 90 amp. på skal have et afstandsstykke på mellem på skrueningen på generator og arm! ellers gnaver den kileremme og det sviner - man kan se aflejningerne af gummismuller på vandpumpen!
Mit foreslag er at tage generatoren af og slip af på anlægsfladen på generatoren hvor den ligger armen! , så den står lige!
-
... lige været ude og rase lidt af... hvorfor kan man ikke stole på andre mennesker??? 1,6 er sikkert en solid motor, men jeg købte den som 2,0...
Ang beslag: vi har rettet lidt på det for at få remmen til at trække lige... Er denne født med servo og dobbelt remskive?
jep - den har servo og dobbeltremskive!
-
Hej Morten,
Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...
-
Hej Morten,
Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...
$$$...
/Mads
-
Tror du skal overvje din privatøkonomi inden du besøger SMC.
Jeg har en generator du kan komme okigge på og der er med garanti andre herinde der har nogle liggende som du kan købe, til en mere fordelagtig pris end hvad SMC forlanger...
-
Hej Morten,
Tak for et godt svar... Jeg mangler at sige at den generator der sidder på nu, er en bytter som vi tog fra en anden.. den "spanske" generator har jeg smidt ud. Men da jeg nu har fået revet 3 remme over, rimer det meget godt med hvad du siger... Jeg tror nu jeg dropper videre modificering og taler med SMC ang. original arme og generator... hvis remskiver er originale, må man kunne få den rigtige arm og generator...
Lyt til Mads! SMC = økonomisk ruin.
Armen, som generatoren forskydes opad kan bedre væree på den anden side af generatorens "øre". Så skal den have et par distanceringe nede ved befestigelsen på konsollen for at komme til at sidde pænt lige. Er det en 90 A - det ser sådan ud? Hvis ja, så har mange af dem et 10 mm hul, der hvor den lange befestigelsesbolt går igennem, men denne bolt er netop kun 8 mm = slør. Sæt en bøsning ind for at eliminere problemet.
Jeg jører selv med et identisk set-up - servo+90 A. Kan tage billeder i morgen, om nødvendigt.
-
Ellers en fræk GTI olie køler der :-)
Og som sagt af andre, drop SMC, regn med 800% - 1000% af normale priser, tommelfingerreglen er "smæk et nul på de tyske priser, og du har SMC´s pris"
-
Prøv evt. Otto ude ved Allesø Auto, han har altid meget travlt, men kender en del til Vw T3, og så er priserne ikke som hos SMC.
Hvis du kigger på gennemsnitsalderen på de ansatte hos SMC vil du opdage at de fleste er fra efter at T3eren blev produceret, en flok drengerøve alle mand, som ikke ved hvad de skal stille op med de fine vogne.
Held og lykke med vognen
-
.. I har overbevist mig! Jeg kigger lidt ned i motorrummet i løbet af ugen.. Jarl: må jeg vende tilbage til dig hvis jeg får brug for hjælp?
Kristian
-
Jarl: må jeg vende tilbage til dig hvis jeg får brug for hjælp?
Immer!