T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 22. Februar 2006 kl: 10:16:05
-
Käfer & co = Thomas Koch er et superseriøst firma med hurtig og effektiv levering. Ham kan du roligt handle med.
En turbo går normalt ikke "pludselig" i stykker. Hvis du kun har et beskedent olieforbrug, kan du sagtens køre til det bliver varmere. Hvis turboen smider olien i indsugningen skal du passe lidt på. Motoren kan nemlig begynde at køre på motorolien, og så kan du ikke længere styre omdr.-tallet. Typisk smider den olien i udstødningssiden.
Rigtigt renoveret eller ny er lige gpdt. Gå efter prisen.
Du skal checkke om olierørene til og fra turboen er er sunde - ellers skift dem. Boltene mellem manifold og turbo kan knække og de koster en bondegård.
En gammel motor tager ingen skade af en ny turbo. En ny turbo laver ikke større ladetryk end en gammel. - TrYkket er bestemt af wastegaten og dens justering.
-
Du skal bruge et rør, der leverer olie og et, der fører den tilbage til bundkarret. De er forskellige.
Det første du har fundet er det sidstnævnte. Jeg kan ikke se, at han fremløbsrøret.
Turboen sidder med 4 skruer. 2 af de korte og 2 af de lange.
Ingen pakninger!
"Altteilrückgabe erforderlich" betyder, at han vil have den gamle del tilbage, på samme måde, som når man køber en ombytningsmotor.
Måske skulle du overveje at handle med motorensuche.com, som jeg henviser til i et tidligere indlæg (ebay.de). De er knap så seriøse (langsommere og mere rodet), men billigere og der skal du ikke sende den gamle turbo til Tyskland.